Aslına bakılırsa zaten her yerde yarışıyoruz. Sokakta, caddede, otoyolda, dağda, bayırda, fırsatını bulduğumuz her yerde…
Türkiye’de motosiklet yarışlarını TMF düzenliyor. Kros, enduro, drag, süpermoto, pist, vb. yarışların bu kurum tarafından organize edileceği yazılıdır. Nitekim, bir takvim açıklanarak bu faaliyetler gerçekleştirilmeye çalışılıyor.
Motokros ve enduro için herhalde olağanüstü güzellikte alanlarımızın var olduğunu herkes biliyordur. Kros için özel bir parkur yapılmak zorunda. Ülkemizin birkaç bölgesinde (Susurluk, Hayrabolu, Kaynaşlı, Uşak ve Afyon) bu yarışlar için uygun parkurlarımız var. Hatta Afyon’da Sonbaharda uluslararası bir yarış tertip edeceğiz.
Tokat, Urla, İznik, Azdavay, Fethiye, Kemer, Düzce bölgelerinde enduro için harika denilebilecek parkurlarımız var. Buralarda zaman zaman kaliteli yarışları düzenliyoruz. Ama bunları uluslararası boyutlara taşımazsak yeterli gelişme ve tanıtımı yakalayamayız.
Pist yarışları İzmir’de yapılıyor. Oradaki piste TMF bir miktar kira ödüyor. Oranın işletmecisi aynı zamanda TMF üyesi. Haklı olarak bu hizmetin karşılığı verilmek zorunda. Yarışacak kulüpler yıllık tescil ücreti ödüyorlar. Yavaş yavaş eski günlere dönülüyor gibi, artık lisans ve yarış için de para alınmaya başlandı.
Düzce bölgesinde bir pist yapılıyor gibi haberler uçuruluyor. Yerini haritada gösteriyorlar ama uygun ve düzgün bir pist için kişisel yatırımların yeterli olacağını sanmıyorum.
İstanbulpark, Dünyanın bildiği ve tanıdığı bir pist. Ne yazık ki orada pist yarışlarını yapamıyoruz. Nedenlerini bir sonraki yazımda etraflıca yazacağım. Ama öncesinde hem TMF hem de İntercity yetkilileri ile görüşeceğim.
İzmit Körfez Yarış Pisti denilen parkur son birkaç yıl içinde elden geçti. Biraz daha uzatıldı. Kaçış bölgelerine çakıl döküldü. Ama yine de kısa ve yarış güvenliği için uygun değil. Ama burada pekâlâ Süpermoto yarışları yapılabilir.
Kenan’ın pisti diye bilinen Akyazı’daki parkur da kısa. Kenan orada antrenman yapıp sonra uluslararası yarışlara katılıyor. Küçük hazırlıklar, hızlanma, yavaşlama için uygun sayılabilir ancak antrenmanlar yarış koşullarında yapılırsa değer bulur. Bunun bilinmesi gerekir!..
Neticede, kullanabilir olduğumuz parkur ve pistlerimiz var. Bunları geliştirip tüm yarışçılarımıza açmalıyız. Caddede, sokakta, otoyolda gaz açıp giden her motosiklet sürücüsünün pistlerde bu becerisini göstermesini sağlamalıyız.
Tüm bunların yanında motosiklet markalarını bu işe ortak etmeliyiz. Hatta Devletimizi de ortak almalıyız. Nedeni çok basit: Motosiklete verdiğimiz paraların yarısı markalara yarısı devlete gidiyor, ondan…
Yarışmak istiyorsak bu konuları dikkate almalıyız!..
Yorumlar
Loading…