Otomobil firması Hintli Mahindra’nın gözünü, eski İngiliz motosiklet markaları Norton ve BSA’ya diktiği haberleri ortaya çıktı.
Detayları haberimizde bulabilirsiniz…
Otomobil, motosiklet ve ticari araç üreten en büyük otomotiv firmalarından biri olan Mahindra, otomobil tasarımı, elektrikli araçlar, tarım makinaları üreten bazı firmaların yanı sıra aynı zamanda Güney Kore’de bulunan otomobil markası ünlü Ssangyong Motor’un %70 ve Fransız scooter üreticisi Peugeot Motor firmasının da %51 hissesinin sahibi. Şimdilerde Mahindra’nın adı, tarihi İngiliz motosiklet markaları Norton ve BSA ile birlikte anılmaya başlandı.
Haberlere göre firma, 6 ay içerisinde açıklanabilecek olan anlaşma üzerinde BSA ve Norton temsilcileri ile görüşmelere başlamış. Bu iki marka arasında Norton, BSA’ya göre daha fazla avantaj sağlayabilecek popüler bir firma olma özelliğini taşıyor. Norton markasının, CEO’su Stuart Garner ile canlanmasından sonra, satış anlamında son birkaç yıldır çok iyi gitmemiş olabilir. Ama Garner, sürücülerin ve motosiklet meraklılarının kalbinde Norton isminin yeniden değer kazanmasını her nasılsa başarmış bir isim. Bir diğer taraftan BSA, şimdilerde pek popüler olmasa da hala mühendislik firması olarak kaldığı yerden köklerini devam ettirmeye çalışıyor ve bu durum ilave olarak tekrar gün yüzüne çıkması için gereken enerjiyi geri kazanmasına vesile bile olabilir.
Norton Firmasının CEO’su Stuart Garner
Norton’un patronu Stuart Garner ise yeniden dirilmiş ikonik İngiliz markanın, Hintli şirket Mahindra tarafından devralınacağı söylentilerini inkar etmiş durumda. CEO Stuart Garner, sözlerini şöyle ifade etti:”Ben bir satıcı değilim. Markanın ilgi çekmesi, onun ne kadar iyi olduğunu gösterir. Bu durum, Norton’a bir övgü ve bizim markayı ne kadar ileriye götürdüğümüzün bir göstergesi oluyor. Altyapımıza, BMMA (British Motorcycle Manufacturer Academy-İngiliz Motosiklet Üreticisi Akademisi) ve yeni V4 motorumuzun tasarımına uzun dönemli yatırım yapmıştık. Bu, markaya ve takımımıza olan kişisel bağlılığımızı gösterir. Donington Hall’da, el yapımı İngiliz motosikletlerini üretmeye devam edeceğiz.”
Fakat bir yandan da bilindiği üzere ünlü İngiliz markalarının, Hintli şirket grupları tarafından alınması da pek popüler bir durum. Örneğin tarihi İngiliz motosiklet üreticisi Royal Enfield firması da Hintli firma Madras Motors tarafından alınmıştı ama şirketin R&D takımı sadece İngiltere’de kalmıştı.
Norton Fabrikasından El Emeğini Gösteren Güzel Bir Görüntü
Garner’ın dediği gibi Norton, V4 bazlı motosiklet tasarımını geliştirmek ve 200 beygir gücünde yepyeni V4 spor motosikleti piyasaya sürmek için son dönemlerde milyonlarca pound gibi ciddi miktarda bir devlet desteği almıştı. Aynı zamanda daha küçük yeni bir motosikletin de yolda olduğu ve yeni motor tasarımına doğru ilerlemenin Norton’un değerini gelecek yıllarda korumaya yardımcı olacağı da ortaya çıkan duyumlar arasında yer alıyor. Şu anda şirket, paralel-twin 961 motor platformunda senede yaklaşık 1000 motosiklet üretebiliyor.
Tarihe damgasını vurmuş olan Norton ve BSA gibi klasik ve tarihi markaların isimlerinin bu şekilde anılıyor olması biraz buruk gelebiliyor. Ama belki de yeni ellerde yeni fikirlerle tekrar canlanmaları mümkün olur, bekleyip görelim.
Yorumlar
Loading…