Yazar: Ulukan Ulu
Kawasaki’nin motocross modellerinde neredeyse her sene karşılaştığımız gibi, bu sene de bir takım güncellemeler var. 2015 modelinde KX450F karşımıza tam 5 büyük yenilikle çıkıyor…
1)Showa SFF-Air TAC model ön amortisörler.
Kawasaki’nin en büyük bombası. 2014 yılında AMA Supercross’daKawasaki Monster Energy takımının kullandığı amortisörler 2015 modellerde kullanılacak. 3 kademeli amortisör hava basıncıyla ayarlanıyor ve sürücü için daha konforlu ve daha yüksek kontrollü bir sürüş sağlıyor.
2)Amortisör 300psi Dijital Hava Pompası
Showa amortisörleri ayarlamak için 300psi basınca kadar çıkabilen hava pompası her satın alınan motorun yanında veriliyor. Hava basıncını dijital olarak gösteren hava pompası daha hassas bir ölçüme imkan sağlıyor. Kawasaki’nin amortisördeki devriminin en büyük yardımcısı da denilebilir.
3)Uni-Trak® Arka Süspansiyon SHOWA Şok Emici
Arka süspansiyondaki değişiklikler ise daha stabil bir sürüş, daha iyi bir kontrol ve rampalarda daha iyi bir iniş imkanı sunuyor. Yarış odaklı arka süspansiyon, öndeki amortisörlerle beraber mükemmel uyumu sağlıyor.
4)270mm Çapında “Oversized” Daha Geniş Ön Fren Diski
Hızın yarış kazanmaktaki tek unsur olmadığı bir gerçek. Hızlanma kadar önemi olan virajlar ise 270mm çapında olan ön fren diski daha sert ve daha güçlü bir fren imkanı sağlıyor.
5)Revize Edilmiş Piston ve ECU Programı
Kawasaki’nin en büyük kozlarından biri olan yeni programı ve dizaynı Kx450F’in daha güçlü, daha uysal ve daha güvenilir olması! Kompresör oranının (12.5:1-2014’den 12.8:1-2015) yükselmesi daha yüksek devirlerdeki güç artışını da beraberinde getiriyor. Ayrıca ECU tekrar programlanabilir şekilde üretildi. Kawasaki Racing Yazılım Kiti yarışçılara en büyük gücü sağlamak için farklı parkurlara uyum sağlayabilme imkanı da sağlamış. Bu aynı zamanda Kawasaki fabrika ve özel takımların AMA ve FIM yarışlarında kullandığıyla aynı parçalar.