Yazar: Motoron
Pirelli’nin yeni custom touring
“Night Dragon” lastikleriyle
gerçekleştirdiği ve Orient
Ekspress’ten esinlendiği
yaklaşık 3.000 kilometrelik
tur, iki kıtayı birleştirdi
Harley-Davidson motosikletler üzerinde katıldığımız Sofya – Edirne etabında sağanak yağmur altında Bulgaristan’ın virajlı ve inanılmaz kaygan yollarında denediğimiz lastiklerin, basın lansmalarında anlatılan Geliştirilmiş Yüzey Teknolijisi (EPT) ile yere temas eden yüzeylerinin rakip lastiklere göre %8 daha fazla olması oldukça dikkat çekiciydi. Bunun yanı sıra Sofya-Edirne arasında Fonksiyonel Oluk Tasarımı (FGD)’nı da test etme imkanı bulduk. FGD’nin, ön lastiğin ıslak zeminde açtığı oluk ile arka lastiğin açılan olukta daha fazla yol tutuş sağlayan özellikleri, çok yağışlı bir havada, düzlüklerde ve virajlı yollarda tempomuzu kaybetmeden sorunsuz bir şekilde Kapıkule’ye ulaşmamızı sağladı.
Kapıkule’den Türkiye’ye girişimiz ise yolculuğumuzun aksine oldukça meşakatliydi. Dönüşün tırlarla yapılacak olması; 17 motosiklet, 3 minibüs ve 2 otomobilin ruhsatlarının başkalarına ait olması, bununla ilgili bir sürü evrak gerekmesi ve sonuçta gümrük mevzuatının konuyla ilgili neler yapılması gerektiğini ortaya koymaması 4 saat beklememize neden oldu. Bu ‘kısa’ bekleyişin ardından Türkiye’ye giriş yapabildik. Edirne’de bir gece konakladıktan ve ertesi sabah kısa bir Edirne turu yaptıktan sonra son durağımız olan İstanbul’a doğru yola koyulduk. Venedik’ten 9 Mayıs Çarşamba günü başlanan Night Dragon Turu’nu sırasıyla İtalya, Slovenya, Macaristan, Romanya, Bulgaristan ve Türkiye’yi kapsayan rotayı geride bırakarak 19 Mayıs 2012 Cumartesi günü İstanbul Boğazı’nda gerçekleşen finalle tamamlamış olduk.
Yorumlar
Loading…