Ülkemizde özellikle Adana, Gaziantep, Akhisar ve Konya’da meşhur olan mobilet modifikasyonlarına yurtdışından güzel bir örnek bulduk. 1978 model Peugeot 103 mobiletin yeniden doğuşu!
Christophe Naulet isimli Fransız motosiklet sever birçoğumuzun hayallerini süsleyecek bir Peugeot 103 MVL modifikasyonuna imza atmış hem de Los Angeles’ta… Gençliğinde Peugeot ve Motobacane gibi mobiletleri kullanan Naulet, bir moped ustasına dönüşen hayatını şöyle anlatıyor: “Peugeot ve Motobecane mopedler 70’lerde oldukça ünlüydü. Modifikasyon için de birçok parçanın oluşu ilgiyi de arttırmış, iş yarışlara kadar uzanmıştı. 80-90’larda Moped yarışları oldukça revaçtaydı. 50 cc’lik motorlara varyatörlü aktarma organı eklenip moped bir üst sınıf modifiye araç haline getiriliyordu. Alüminyum alaşım custom şasiler ve motor modifikasyonu ile 18 beygir gücünde bir yarış aracı elde ediliyordu. O zamanlar Fransa’da ulusal bir moped şampiyonası bile düzenleniyordu ancak 90’lı yılların sonlarına doğru yarışlar sona erdi.”
“2007 yılında eski bazı yarışçılar yeniden bazı etkinliklerle yarışları gündeme getirdi. Ben 2001 yılında Los Angeles’e taşınmıştım. Şans eseri komşum bir moped satın alınca ben de mopedlerle 2009 yılında yeniden tanıştım diyebilirim. Garip bir hisle çocukluk anılarım canlandı. 500 $’a bir tane 1978 model Peugeot 103 stok halde ancak çalışmayan motor buldum. 30 $’a elektrik aksamını tamir ettirdim. Bir çocuk gibi mutluydum diyebilirim. Ardından onu şu anki T-Hawk haline getirmek için yaklaşık iki yıl içerisinde 5.000 $ daha para harcadım. Arada başkaları için de moped bulup modifiye ettiğim için bu süre uzadı.”
“Orijinal 1978 Peugeot 103 MVL, 50 cc’lik 3 bg, hava soğutmalı motora sahip ve yaklaşık saatte 48 km gibi bir hıza ulaşabiliyor. Benim yaptığım modifiyeli versiyonu ise 70 cc Malossi H20, elektrikli su pompası, akü ve birçok performans parçası sayesinde 96 km/s hıza kolaylıkla ulaşabiliyor. Ancak şasi haricinde orijinal bir parçası neredeyse yok ve tüm bunları çok az aletle evimin yatak odasında, yerde yaptım.”
“2010 yılı itibariyle hobimi ek iş olarak değerlendirmeye başladım ama bu oldukça zorlu ve uzun bir yoldu. Şimdiyse bütün işim gücüm bu oldu. Bazı insanlar tasarımlarıma bayılırken bazılarıysa nefret edebiliyor… Fakat bu işi kimsenin cesaret edemediği bir üst kademeye çıkardığımı düşünüyorum. Bu günlerde Amerika’da moped modifiye işini en iyi yapan kişilerden biriyim hatta en iyiyim çünkü bu işi içten-yaşayarak yapıyorum. Bu iş çok fazla zaman ve para demek ancak sonunda değiyor.”
Orijinal 1978 Peugeot 103’e bakıldığında, modifiyeli T-Hawk’ta ne kadar çok parçanın değiştirildiği daha iyi anlaşılıyor
Christophe Naulet gerçek bir moped aşığı ve bu sevgisini işi haline getirebilmiş mutlu insanlardan biri. T-Hawk Custom adını verdiği tasarıma baktığımızda şasiyi sele ve gidon arasına eklediği ek boru ile güçlendirmiş. Arka maşayı spor bir görünüm kazandıracak şekilde tamamen yeniden yapmış, çamurluğu değiştirmiş. Ön ve arka süspansiyonları iyileştirmiş; ön süspansiyonu dikey konumlandırılmış iki gidon amortisörü ile güçlendirmiş. Orijinal tel jantların yerini 2’li 5 kollu alaşım jantlar ile birlikte önde ve arkada yeni disk frenler almış.
T-Hawk’ın ekstra güç sunan yeni egzozu motosiklete modifiye ve “güç” vurgusu yapıyor. Custom ayaklıkları, yeni gidonu ve far grubu Peugeot 103’ün yeni spor ve cafe racer tarzı görünümüne katkıda bulunuyor. Gösterge grubunda bazı “racing” kullanıcılarının da tercih ettiği Vaypor -dijital hız ölçer- kullanılmış. Christophe Naulet’in modifiyeli Peugeot 103 T-Hawk’ını açıkçası ben çok beğendim, sizin fikirlerinizi de öğrenmek isterim…
Orijinali 3 bg olan 50 cc Peugeot 103 motoru, Malossi modifiyesi ile arık 70 cc ve tam 18 bg!