Menu
in

Peugeot Speedfight 4 İncelemesi

Efsane Peugeot Speedfight 4 yenilendi ve artık tekrardan piyasada. Bu scooterı çok kimse bilmiyor olsa da çok fazla fanatiği mevcut. İncelemeye aldığımı duyanlar telefonumu susturmadı. Herkesin merak ettiği şey “Acaba ağabeyi gibi spor bir scooter mı?” sorusuydu. Bu ve daha bir sürü sorunun cevabı yazımızda…

SYM’nin ürettiği 11 beygirlik su soğutmalı bir motora sahip

Artan emisyon kısıtlamaları dolayısıyla artık ne yazık ki iki zamanlı değil. SYM’nin ürettiği 11 beygirlik su soğutmalı bir motora sahip. Bu motoru ülkemize gelen ufak cc’li SYM’lerde göremiyoruz fakat Avrupa’ya satılan Jet14 modelinde görebiliriz. Su soğutması sayesinde en sıkışık trafikte ve tam gaz yapacağınız yolculuklarda hiç şişme problemi olmuyor.

Egzoz sesi yine su soğutmalı ve Euro4 emisyonlarına tabi olduğu için çok sessiz fakat gücünü belli eden tok bir sesi var.  Gaz tepkisi enjeksiyonun sayesinde oldukça iyi. Küçük CC motosikletlerde Euro4’ün gelişi ile beraber daha sessiz, daha güvenli ve daha az yakıt tüketen motosikletler görmeye alıştık. Bu da onlardan bir tanesi.

2.1LT/100KM tüketime Peugeot Speedfight 4 ile yaklaşmak mümkün.

Benim genel ortalamam 2.5LT/100KM oldu fakat ekonomik kullanma amacı gütmeden sürdüğümü de üstüne vurgulayalım. Bu arada tam 111 KM hızda kesiciye girerek son hızına ulaşıyor. Kadranda ne yazık ki bu yakıt tüketimini gösteren bir ekran yok. Hatta kadran sadeliğin kitabını yazmış diyebiliriz.

 Speedfight4 Kadran

80’lerdeki çağrı cihazlarınınkine benzeyen ufacık bir ekranda sadece yakıt, KM ve HIZ bilgisi var. Keşke saat bilgisi de olsaydı diye insan hayıflanmadan edemiyor…

LED farları oldukça iyi aydınlatıyor.

Sellektör atıldığında öndeki aracın sizi görmemesinin imkanı yok. Gerçekten kör olması gerekiyor. Karanlık yollarda giderken de uzunları yaktığınızda yol birden bembeyaz oluyor. Hangi ampulü takmışlar bilmiyorum ancak müthiş olmuş….

Stoplarında Peugeot’un güncel otomobillerinden esintileri görmek mümkün. Yeni 308’in stoplarına gerçekten çok benziyor. Bu arada jantın ve spoilerin görünüşü meşhur Fransız filmi Taxi serisini izleyen gençlerin içini kıpraştırıyor. En azından bende öyle oldu!

Koltuk biraz sert ama aynı zamanda konforsuz da değil. Ayakları ne yazık ki ileriye doğru rahat biçimde koyamıyoruz fakat yine de adamı krampa sokan bir pozisyonda değiliz.

Sele altı bagajı soğutma sıvısının konduğu hazneden dolayı ne yazık ki biraz ufak kalmış. İçine bir kapalı kaskı alsa da keşke biraz daha büyük olsaydı diyorum çünkü laptopumu sığdırmak için biraz uğraş vermek gerekiyor.

Arkada kullanılan tek süspansiyon işini yerine getiriyor

Sürüşü ise gerçekten eğlenceli.

11 beygir güce sahip bir scooterda beklenenden çok daha fazla eğlence var. Bunda deponun ortaya ve aşağı konumlandırılması sayesinde ağırlık dengesinin çok aşağıda olmasının ve mükemmel süspansiyonlarının payı büyük. Arkada kullanılan tek süspansiyon işini oldukça iyi şekilde yerine getiriyor. Çukurları çok iyi şekilde absorbe ederken, virajlarda da hiçbir şekilde güvensizlik hissetmedim.

 

Peugeot Speedfight 4 ve CST marka lastikleri

CST marka lastikleri kuru havada fena olmasa da ıslak şartlarda daha iyi lastiklere ihtiyaç durduğunu düşünüyorum. Hatta insanın sürerken slick lastik takıp diz değdiresi geliyor. Spor sürüş gerçekten kanına işlemiş.

Spor bir scooter olduğunu iyice vurgulamak için yan ayaklık bile koymamışlar!

Bu özelliğini ilk baştan yadırgıyorsunuz fakat sonra arkadaşlarınıza anlatırken “Bu spor bir scooter olduğu için yan ayaklık takmıyorlar” diye böbürleniyorsunuz. Frenleri de yine bu sürüş tarzını destekler nitelikte. ABS’nin olmaması büyük bir eksi fakat konulan kombine fren sistemi yine güvenli şekilde durmanızı sağlıyor.

Yolda sürerken çokça soruya maruz kaldık ve bu kadar Speedfight severinin olduğunu gerçekten tahmin etmiyorduk.

Önceki efsane modelin adını yürütebilecek kadar kaliteli olan Peugout Speedfight 4’ün tek eksisi şu an için fiyatı gibi gözüküyor. Spor sürüşe sahip bir scooter arayanlar için bir alternatif.

 

Cevap bırakın