Yazar: Can Deniz
Amerika’da gerçekleşen 13. Barber Vintage Festivali’nde BMW’nin en özel modellerinden birisi olan HP4 Race’in 2018 modeli gözler önüne serildi.
Klasik motor Showlarının yanı sıra vintage motosiklet modellerinin satışının gerçekleştiği festivalde BMW Motorrad, Heritage ailesinden R nineT, R nineT Scrambler, the R nineT Pure, the R nineT Racer ve R nineT Urban G/S modellerin içinde bulunduğu bir dizi modeli sundu. Fakat tüm bu modellerin ötesinde gözler önüne serilen 2018 BMW HP4 RACE modelin tanıtımını, 2014 senesinde Isle Of Man TT’de en hızlı yeni yarışçı olarak tanıtılan profesyonel yarışçı Peter Hickman’dan dinleyelim.
“Eğer bir şey hakkında ciddiyseniz, tutkularınız limit dinlemez”! Bu cümleyle başlayan videoda Isle of Man TT Yarışlarında 2014 senesinde “en hızlı yeni giren yarışçı” seçilen Peter Hickman’ın ağzından yeni BMW HP4 RACE modeli dinliyoruz.
Ezber bozan yeni BMW HP4 RACE modeli, Isle of Man TT pistinde tur atan profesyonel yarışçı olan Hickman anlatıyor. Çıtayı yükseltmede uzun bir hikayesi olan HP serisi, performans ve yarış pistlerine uygun teknolojileri ile kendinden söz ettirmeyi başaran bir model oldu. Şimdi, HP4 RACE ile BMW Motorrad daha da ileri gidecek.
HP4 RACE, her biri el yapımı 750 adet olarak piyasaya çıkıyor. Limiti zorlamayı seven BMW Motorrad mühendisleri, günümüzün en iyi yarış teknolojilerini bu modele eklemişler. BMW HP4 RACE, tam anlamıyla yarış pistine odaklı bir model. Hickman, bu canavarı anlatırken sürücünün kabiliyeti, temposu ya da profesyonellik seviyesi ne olursa olsun, her şekilde kullanılabilecek bir motosiklet olduğundan bahsediyor.
Modelin tanıtım videosunda Peter Hickman’a eşlik eden BMW Motorrad Ürün Müdürü Josef Machler, anlatmakla bitmeyecek özellikleri arasından bazılarını seçerek modelin detaylarına değiniyor: “Eğer dövme tekerlekli normal bir RR modele Full titanyum sistem, Yarış Ayar Kiti ile ayar çekerseniz, gerçekten normal iyi bir sportbike elde edebilirsiniz. Eğer gerçekten iyi bir yarış motoru tasarlamak ve gerçek yarış motorundan en iyi performansı almak isterseniz, karbon şasili, karbon jantlı olarak HP4 RACE’i tasarlamanız gerekir.”
Performans demişken, bazı rakamlara göz atalım: 4 silindirli bu model, RR modelinden üstün olarak 14,500 devirde 120 Nm tork ve 215 beygir gücü üretebiliyor. World Superbike motorlarından 8 kilo daha az ve MotoGP motorlarından 3 kilo fazla olarak kapalı park alanında (parc freme) ağırlığının 160 kilo ile modern bir superbike için etkileyici olduğu belirtiliyor.
Asıl önemlisi, HP4 RACE model, karbon şasi ve tekerleklere sahip. Böylece tekerleklerdeki ağırlık %30 oranında azaltılmış. Hickman, TT pistinde HP4 RACE’in, özellikle hızlı virajlarda yön değiştirirken hissettirdiği ataklıktan ve pratiklikten çok etkilenmiş.
Normal caddede kullanılan superbike modellerde, kilo başına beygir gücü bulunurken bu modelin kilo başına neredeyse 1.5 beygir gücüne sahip olduğundan bahsediliyor. Modelin tam karbon şasisi, normal RR modelden 4 kilo daha az bir ağırlıkla, Karbon Sürüş teknolojisi ile 7.8 kilo ağırlığında. Sağlamlık, gerginlik ve esneklik buradaki temel hedef olarak seçilmiş. Ayrıca HP4 RACE’te 15 seviyeli Dinamik Çekiş Kontrolü ile Islak, Orta Seviye, Kuru 1 ve Kuru 2 olmak üzere dört sürüş modu bulunuyor.
Profesyonel yarışçı Hickman, her detayı ile tam bir modern racing bike olan HP4 RACE’in her bir parçasında profesyonel motor sporları geni olduğunun altını çiziyor. Örneğin frenler, World Superbike teknolojisine sahip ve MotoGP’de kullanılan fren sisteminin aynısı. Bu özel model, Dünya Superbike FGR 300 Öhlins çatallar, gerçek ve hızlı yarış HP quick shifter, WSSP arka maşası gibi özelliklere sahip.
BMW Motorrad Ürün Müdürü Josef Machler, sözlerini sonlandırırken HP4 RACE modeli tasarlarken asıl amacın, markanın kullanıcıları ve yarışçılar için en iyi yarış motosikletini yaratmak olduğunu belirtiyor.
Profesyonel yarışçı Peter Hickman ise HP4 RACE’in bir superbike’tan beklenebilecek her şeyi ve hatta daha fazlasını bünyesinde barındırdığını ilave ediyor.
Peter Hickman ve Josef Mahler’den BMW HP4 Race tanıtımı: