Alman devinin çok satan modellerinden R 1250 GS ve GS Adventure, ilk üretimlerinin üzerinden geçen 40. yılı doldurmanın şerefine 2021 modellerine ince dokunuşlarda bulunuyor.
BMW 40. Yaşa Özel Retro Renkleri GS Serisine Taşıdı
R 1250 GS ve kardeş varyantı Adventure’ın kökleri kırk yıl öncesine kadar uzanıyor. Modelin atası olarak sayılabilecek R 100 GS çıktığından beri gelişim gösteren motosiklet bugün 40. yaşını kutluyor. Bu dönüm noktasını onurlandırmak için BMW, GS modellerinin 2021 üretimlerinde sarı; siyah ve gümüş kaplaması ile ralli stilini sunacak. Bu renk sadece en yüksek sınıf GS’lere de gelmiyor, geçtiğimiz günlerde yenilenen G 310 GS de bu tasarıma sahip olacak. Bunun fazla iddialı olduğunu düşünenler içinse daha gizli bir “üçlü siyah” seçeneği de mevcut.
R 1250 GS İlgi Çekici Teknolojilerle Geliyor
Alman üretici, uzun yıllar boyu denemiş olduğu ve kendini kanıtladığı tasarım çizgilerinde herhangi bir değişikliğe gitmeyi tercih etmiyor. Bunun yerine R 1250 GS ve Adventure varyantını daha çok günlük kullanımını kolaylaştıracak yeni teknolojilerle geliştirmeyi seçiyor.
Bu teknolojilerden en ilginç olanlarından biri döner farları. Işığı bükerek virajlarda daha uzağı daha net görmeyi sağlayan bu farlar için BMW araba modellerinden ilham almış. Ayarlanabilir olmaları da en büyük avantajları arasında. Bir diğer teknolojilerinden “Follow Me Home” (Beni Eve Takip Et) sayesinde kontağı kapattıktan sonra bile anahtarlarınızı almak için ışıklar birkaç saniyeliğine açık kalıyor.
Güvenlik Düzeyinde Standartlar Yükseliyor
Güvenlik düzenlemeleri hem R 1250 GS hem de GS Adventure için oldukça tatmin edici görünüyor. Her iki modelin de “Dinamik Çekiş Kontrolü” ve ABS Pro özellikleri bir seçenek olmaktan çıkıp standart donanım olarak geliyor. Yokuşta Kalkış Kontrolü de standart donanımlara dahil özelliklerden biri. Bu arada, TFT (Thin Film Transistor) panelini kullanarak ısıtmalı kulpların ve koltukların sıcaklıklarını ayarlamak mümkün. Ayrıca USB portlarıyla elektronik eşyalarınızı varış noktasına ulaşana kadar şarj edebilirsiniz.
Bununla birlikte, kasasının içine baktığımızda donanımların hala aynı kaldığını görüyoruz. Bu da 7750 rpm devirde 136 beygir gücü üretebilen 1254 cc hacimli ShiftCam motor bloğunun değişmediği anlamına geliyor. BMW, gerektiğinde yakıt tasarrufu sağlamak için daha keskin tepkileri azaltan “Eko Modu”nu da eklemeyi unutmamış.
Güncel BMW modelleri için BMW Motorrad Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Yorumlar
Loading…