Repsol Honda takımı 1995’den itibaren kullandığı 4 motosiklet ile 180 birincilik ve toplam da 15 şampiyonluk kazandı.
Ducati yenilikci mühendislikleri ile gündemde kalmasına, Yamaha’nın kullanım kolaylığı ön plana çıkmasına rağmen sayılar MotoGP sınıfında hala standartları belirleyenin Repsol Honda takımı olduğunu gösteriyor.
NSR 500, RC211V, RC212V veya RC213V herbiri model büyük harfler ile MotoGP’nin tarihinde yer aldıç
Repsol ve Honda tam 26 yıldır beraberler
1995’de ilk kez beraber yarıştığı zamandan beri her zaman şampiyonlukta favori oldu.
Bunun dışında en önemli özelliği he zaman hep aynı renkleri kullandı. 26 yıldır tasarımda ufak tekef değişiklikler olsa da tek değişmeyen turuncu renkli jantları…
Mick Doohan ve Álex Crivillé ile arka arkaya 5 şampiyonluk
İki büyük şirket arasındaki işbirliği unutulmaz 500cc, iki zamanlı NSR ile başladı.
Bu motosiklet, dört zamanlı motosikletler sahneye çıkmadan önce 1995 ve 1999 yılları arasında Mick Doohan ve Álex Crivillé ile arka arkaya 5 şampiyonluk getirdi.
Valentino Rossi’nin Honda ile şampiyonlukları
990cc motoru ve yaklaşık 220hp gücü ile RC211V, MotoGP’de Valentino Rossi’nin 2002 ve 2003’te arka arkaya iki kez şampiyonluğu ile 2006’da son olarak Nicky Hayden ile şampiyonluk getirdi.
Nicky Hayden’in şampiyonluğundan sonra Repsol Honda 2011’e kadar bekledi.
800cc ye düşen hacim ile RC212V motoru, Casey Stoner’ın 2011 yılında şampiyonluk kazandı.
Mevcut 1000cc motosiklet ile, RC213V, son şampiyon Marc Marquez ve Álex Márquez tarafından kullanılıyor. Son MotoGP Dünya Şampiyonu Marc, MotoGP’de son 7 sezonun 6 sında şampiyon oldu.
Yorumlar
Loading…