in

Restorasyon Dizisi Bölüm IV

Yazar: Sanço Panço

Geçen sayıda Vespa’yı birleştirmiştik. Bu defa şehir içinde kısa mesafelerde
ufak testlere başladık. Hatta son hız denemeleri yaptık. Ayarlamalar,
alışma safhası derken bir de baktık ki Vespa’nın hastası olmuşuz…

Hastası olduk diyoruz ama işin başında insan kendi kendine soruyor; “yahu bu alet nasıl milyonlarca satmış?” Kullanması, alışık olmayan adam için oldukça zor. Vitesler geçmiyor, özellikle giderken 1’e atılamıyor. Bileğim döndü, vites kolu dönmedi. Diğer bir zorluk da motor sağ tarafta asılı olduğu için, orta ayaktan iner inmez motorun sağa doğru yatma denemesinde bulunması. İlk yıllardan sonra sonra güya dengelemek için öteki tarafa yedek lastik ve aküyü asmışlar, ama motorun ağırlığı her zaman daha üstün geliyor. Motor otomatik yağ karıştırıcısına sahip olduğu için normalde benzine yağ karıştırmak gerekmiyor. Ama ben her ihtimale karşın, motosikletim.com.tr’nin sponsor olup verdiği 2 zamanlı tam sentetik çilek kokulu yağdan ekleme yapıyorum. Vites geçmediği için iki defa Apo’yu ziyaret ettim, bu alıştırmalar anlaşılan son derece normal, debriyaj balatalarının rodajı bittikçe yerine oturuyor ve tellerin ayarlanması gerekiyormuş. Bunlara bir ince ayar yapıyor Ali Usta, hop, eskisinden daha şıkır şıkır biçimde yola dönüyorum.

 

Restorasyon Dizisi Bölüm IV 1. İçerik Fotoğrafı

 

Önemli bir gelişme, lastik havalarınızı kontrol etmeyi unutmayın! Ben unuttum, daha doğrusu bakmadım, lastikleri taktıktan sonra çalışma basıncına kadar şişirmemişiz. Kontrol ettim, 13-14 PSI civarlarında çıktı, hem ön, hem arka. Bendeki jantlarda IRC’nin tubeless lastikleri takılı olduğu için, ön 25, arka 28 PSI olacak biçimde lastik havalarını düzeltince, aletin karakteri değişti. Çok daha kolay kullanılır oldu, hızlanma ve ve frenajları iyileşti. Motor rahatlıkla 100km/s yapabiliyor. 1 aylık kullanma sonunda, Vespa’nın neden sevildiğini şimdi daha iyi anlar hale geldim. Öncelikle yere çok yakın, motor çalışmıyor veya duruyor olsa bile ayakla hem öne hem arkaya rahatlıkla itilebiliyor. Gidon turu çok geniş, neredeyse durduğu yerde dönüş yapabiliyor. Arka fren, ön frene göre daha iyi çalışıyor, gerçi bu durum, sadece bizim motora has olabilir.

 

 

Restorasyon Dizisi Bölüm IV 2. İçerik Fotoğrafı
Restorasyon Dizisi Bölüm IV 3. İçerik Fotoğrafı

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motosiklette Paslanma, Üretici Garantisinin Kapsama Alanına Girer Mi?

Her Motorcunun İhtiyacı 10 Alet-Edevat!

REKLAM