Yazar: Moe
Valentino Rossi ve Jorge Lorenzo, bir senedir kullandıkları seamless şanzımanın (artık yetersiz kaldığı gerekçesiyle) Yamaha tarafından geliştirilmesini talep ediyor… Sürücülerinin yoğun baskılarıyla karşılaşan Yamaha’nın, YZR-M1’i ile Marc Marquez’in saltanatına dur demek istiyorsa, deneyimli sürücülerine kulak vermesi gerek gibi görünüyor…
Hatırlanacağı üzere Yamaha, rakibi Honda’nın 2 sene gerisinden gelerek 2013’ün Eylül ayında, yine Misano’da yapılan yatışta, seamless şanzımanını deneme imkanı bulmuştu. (Seamless şanzıman nedir merak ediyorsanız “Seamless Şanzıman ve MotoGP Motosikletlerinde Ekstra Manet Kullanımı” haberimiz size yardımcı olabilir…) O günden buyana seamless şanzıman ile donanımlı olan fabrika takımının YZR-M1’leri, 2014’te artık debriyaj kullanmaya gerek kalmadan vites düşürmeye başladılar… Ancak hem vites yükseltirken hem de düşürürken seamless şanzımana sahip olan Honda’nın aksine, Yamaha’nın seamless vites kutusu sadece vites yükseltirken kullanılabiliyor.
Rossi frenajda vites küçültürken debriyaj manetini kullanıyor-Sachsenring 2013
Rossi frenajda debriyajsız vites küçültüyor-Sachsenring 2014
Komple seamless şanzımana sahip olan Marquez, yarışlarda diğer motosikletlere nazaran daha kısa sürede ve daha akıcı bir şekilde vites küçültebilirken; Rossi ve Lorenzo bu sayede Honda’nın frenlemelerde ve viraj girişlerinde büyük bir avantaja sahip olduğunu düşünüyorlar.
Yamaha’nın patronu Kouichi Tsuji, kısa bir süre önce Yamaha’nın seamless şanzımanının, Honda’nın aksine sadece vites yükseltmelerde etkili olduğunu itiraf etmişti. Tsuji, gelecekte komple seamless şanzımanın kullanılabilmesi adına Japonya’da çalışmalara başlandığını, ancak ne zaman denenmeye hazır hale gelebileceğini bilemediğini de belirtmekten geri kalmamıştı…
15 ay sonra ilk defa Misano’da yarış kazanan Rossi, kendisinin ve takım arkadaşı Lorenzo’nun komple seamless şanzıman ile daha rekabetçi olacakları konusunda hem fikir olduğunu, ve halihazırdaki şanzımanın en kısa sürede yenilenmesini umut ettiklerini açıkladı…