Hindistan merkezli motosiklet üreticisi Royal Enfield, bir süredir ertelenmekte olan Meteor 350 modelinin tanıtımını 6 Kasım 2020 tarihinde gerçekleştirdi. Hint medyasında dijital ortamda gerçekleştirilen basın toplantısında motosikletin Avrupa bölgesi için ayrı bir sürümle üretileceği de belirtildi. Yine dijital ortamda düzenlenmesi beklenen Avrupa sürümü tanıtımı için planlamaların sürdüğü ve konferansın aralık ayının başlarında gerçekleşebileceği de belirtilenler arasında.
Meteor 350 Dünya Üzerindeki Farklı Mühendis Gruplarının Ortak Çabasıyla Üretilmiş
Motosiklet için Royal Enfield’ın Hindistan ve Birleşik Krallık’taki mühendisleri kıtalararası bir işbirliği gerçekleştirmiş. Chennai ve Bruntingthorpe bölgelerinde bulunan teknoloji merkezlerinin; Meteor 350 ile Royal Enfield’ın standartlarını daha yükseklere taşımayı hedeflediklerini söylemek mümkün. Özellikle Honda’nın yeni tanıttığı CB350 H’Ness modelinin aralarındaki rekabeti arttırdığını da göz önünde bulundurursak, Royal Enfield’ın Meteor 350 için titiz bir çalışma yürütmüş olabileceğini tahmin ediyoruz.
Royal Enfield, Motor Bloğunda Değişime Gitmiş
Meteor 350, Royal Enfield’ın diğer modellerinden çok farklı görünmese de, genel itibariyle iç kısmında belirgin boşlukların olmaması motosiklete daha “bütün bir görüntü” sağlamış. Meteor, diğer 350’lere göre daha kaliteli olduğu izlenimini veriyor. Motor bloğuna baktığımızda ise Royal Enfield’ın Bullet ve Classic’te kullandıklarından farklı bir ünite tercih ettiğini görüyoruz. Yeni SOHC (Single Overhead Camshaft), yani üstten tek egzantrikli motor; kam milinin silindir bloğunun üst kısmında yer aldığı bir motor bloğu. Üstten subaplı motorlara kıyasla subapların daha doğrudan açılıp kapatılmasına uygun türden bir blok. 349cc hava-yağ soğutmalı motor ünitesi 6,100rpm devirde 20hp güç ve 4,000rpm devirde 27,1Nm tork üretme kapasitesine sahip. Ayrıca motosikletin çalışmaya başlarken çıkardığı ses ise özel ilgi duyanlar için tatmin edici düzeyde denebilir.
Meteor 350; önde 19, arkada 17 inç olmak üzere farklı boyutlarda tekerleklere sahip. Konforlu bir biniş deneyimi için ön kısımda 41mm teleskopik maşa, arka kısımda ise ayarlanabilir ikili şok bulunmakta. Ön fren için 300mm tek disk ve çift-pistonlu kaliper tercih edilmiş. Arka fren sisteminde ise tek disk ve tek pistonlu kaliper kullanılmış. İki tekerlekte de ayrı sensörleri bulunan çift kanallı ABS sistemi de Meteor 350’nin standart donanımlarından biri.
Meteor 350 Teknolojik Bir Gösterge Paneline Sahip
Halkasal şekildeki halojen LED ön far motosikletin genel geleneksel tasarımına oldukça modern bir dokunuş olarak yansımış. Kokpit kısmındaki geniş yuvarlak analog hız göstergesinin ortasına yerleştirilmiş LCD göstergede saat, kilometre sayacı gibi özellikler mevcut. 15L kapasiteli motosikletin yakıt seviyesi de bu göstergeden takip edilebilir. Hemen yanındaki yuvarlak olan diğer göstergede ise, Google Maps ile desteklenmiş “Tripper” navigasyon sistemi bulunuyor. Uygulama ve bluetooth ile beraber kullanıldığında, bu gösterge ekranında yön belirteçleri ile yol tarifi görüntülenebiliyor. Bu yönüyle Meteor 350, Royal Enfield’ın bluetooth bağlantı desteğine sahip ilk modeli oluyor.
Yüksekten sürüş hissiyatı veren Meteor 350’nin yerden yüksekliği 170mm, koltuk yüksekliği ise 765mm. Üç farklı varyantta sunulması beklenen Meteor’un giriş segmentinin adı Fireball. Stellar ve Supernova ise motosikletin görsel yönden daha üst segmentteki varyantları. Meteor 350 için renk seçenekleri: Fireball Yellow (sarı), Fireball Red (Alev Topu Kırmızısı), Stellar Black (Yıldız Siyahı), Stellar Blue (koyu mavi), Stellar Red (koyu kırmızı), Supernova Brown (kahverengi), Supernova Blue (açık mavi).
Yorumlar
Loading…