Motor mevsimine girdik, eminim birçoğumuz çoktan motorun bakımı için servislere akın etmiştir. Bazları yeteneklerini konuşturup kendi motorunu kendisi elden geçiriyor. Yeni bir servis bulmak istediğimizde genelde başkalarının tavsiyelerine kulak veririz. Güven duymak en önemli husus.
Çok sevdiğimiz motorumuzu aynı zamanda kendi canımızı emanet ediyoruz. İyi işçiliğin yanı sıra kalite ve disiplin de çok önemlidir. Benim için olmazsa olmaz; serviste saygılı bir ortamın olmasıdır. Sadece bana karşı davranışlardaki saygıyı kastetmiyorum, bana saygılı olan motoruma ve yaptığı işe de saygılıdır diye düşünüyorum. Hangi servisi seçeceğimiz zordur, forumlardan ve çevremizden bilgi toplarız. Eminim herkesin başından bir iki tatsız olay geçmiştir, belki daha da fazla. Her tavsiye edilen yer iyi çıkmıyor nedense, yoksa adamına göre mi muamele yapılıyor bilmiyorum. Kimine göre çok iyi bir yer başkasına göre kabuslar yaşatan bir yer olabiliyor.
Benim başıma da geldi. 14 sene kadar önceydi, bilinen büyük bir satış mağazasından ikinci el olarak ikinci motorumu almıştım. Hemen ertesi günü frenlerden metal sürtme sesi geldiğinden ve tutmadığı için o bayiye gittim, ücreti ne ise gerekenlerin yapılmasını istedim. “Balata bitik sanırım” dedim, ancak kontrol edip hiçbir şeyi olmadığını söylediler. Motoru onlar sattığından sanırım her şeyin pırıl pırıl olduğunu iddia etmekten vazgeçmediler. Sonra tavsiye üzerine Maslak’ta başka özel bir servise gittim. Orada balataların tam bitik olduğunu ve yenisi ile değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Değişim süresince başında durmadım, servis içindeki ortamını hiç beğenmediğim için dışarıda bekledim. İkinci el eski bir motor aldığım için böyle şeylerin olması normaldir dedim kendi kendime. Ancak balata değiştikten iki gün sonra o kötü metal sesini tekrar duydum. O servise güvenim olmadığından ve onlarla uğraşmak istemediğimden daha ciddi, özel ve büyük bir servis başka bir servise gittim. Florya’daki bu servis hakkında öyle tavsiyeler duydum ki “Keşke daha önce gitseydim” dedim. Tekrar balatalar söküldü, bu sefer motorun yanından ayrılmadım. Ne yazık ki Maslak’taki “usta” eski balatayı güzel güzel zımparalamış, temizlemiş ve aynı balatayı takmış. Bu Florya’daki servisten de nedense tam memnun değildim, bir şeyler güvenimi zedeliyordu, ona rağmen iki defa daha gittim. “Neresi daha iyi ki?” düşüncesi de vardı tabii…
Birkaç ay sonra motorum sokakta park halindeyken bir araç çarptı. Tamiri için param olmadığı için satmaya karar verdim. Zaten eski bir motordu, tamire değmezdi. Florya’daki bu servis “Biz satarız” dedi. Çekici ile motorumu aldılar. Paramı istediğimde nakit yok şu an dediler ve internet üzerinden eft ile ödemeyi yapmak istediklerini söylediler. Ancak aylarca paramı alamadım, çünkü gözümün önünde yapılan o eft talimatı ben gittikten sonra hemen geri çekilmişti. Güven duymak özellikle motor sektöründe çok önemli ve ne yazık ki en zor olan şeylerden biridir. Motorumuzu ve aslında kendi canımızı emanet ediyoruz. Şimdi gittiğim servisimi tamamen kendi kriterlerime göre seçtim, yıllardır çok memnunum. Memnuniyetim saygılı ortamlarında ve karşılıklı dürüstlükten dolayı pekişti. Çok enteresan bir yöntem ile seçimimi yaptım. Disiplin ve tutumu test ederek sabah erken saatinde karar verdim. Suzuki servislerin listesini çıkardım. İlk aradığım yerde telefonu açan olmadı, ikinci aradığım yer otomatik bant ile oradan oraya aktardı, sonunda hat düştü. Sonra Altan Motor’u aradım, iki kez daha çalmayla Tamer Bey açtı. Taner Bey ile Tamer Bey oranın patronları, bunu bilmiyordum ve en erken saatte kendileri iş başındaydı. Bilgili ve nezaketli yaklaşımı nedeniyle ve özellikle o saatte işin başında olmaları nedeniyle o servise gittim. Görmeden nedir ne değildir bilinmez, ama o saatte iş başında enerjik bir ses ile ilk testi onlar geçmişti. Memnuniyetim her gittiğimde arttı. Derdimi dinler, en mantıklı seçenekleri bulur, fikir verirler, yönlendirir ve bilgi paylaşırlar. Çayları da ayrıca çok lezzetlidir, en son gittiğimde tüm çayı bitirmiştim. Bu vesileyle Tamer Bey ve Taner Bey’e kaliteli servisleri için teşekkür ederim.