Yazar: Motoron
Büyük enduro ve maxiscooter kullanıcılarının çoğunluğu tarafından bir zorunluluk halinle geldiği düşünülen, sis farları daha fazla güvenlik sağlar mı?
Yeni GIVI S321 LED sis farları bu şüpheyi ortadan kaldırmak için üretilmiş. Patentli tasarımı ve düşük enerji tüketimine rağmen çok iyi aydınlatıyor ve kullanıcılarına sağlam ve uzun ömürlü bir kullanım sunmak için üretilmiş. Givi, uzun süren Ar-GE çalışmaları sonrasında önce S310 Halojen sis farını ve sonra S320 LED sis farlarını satışa sunmuştu. Daha sonra 2017 yılında ise S321 LED sis farları piysaya çıktı. Bu ürünü çıkartmalarındaki hedef; Yetersiz ve zayıf olan yol görünürlüğünü yükselterek, sürücülere teknik açıdan kusursuz ve keyifli bir sürüş sağlanmasıydı.
Peki bu enduro ve touring motosiklet kullanıcıları için neden bu kadar önemli? En büyük neden Enduro ve kafa kısmı yerden yüksek motosikletlerde ön far çerçevesi de haliyle yüksek konumlandırıldığı için ön tekerlek çevresi ve hatta birkaç metre ötesinde gölge alanlar oluşmaktadır. Bu da özellikle şehir içi ve arazi kullanımlarında büyük problemler yaratmaktadır.
GIVI S321 LED Sis: Teknik Özellikler
Su geçirmeme konusunda sertifikalı olan bu sis farları, kullandığı LED teknoloji sayesinde tanesi 8 watt gibi düşük bir enerji tüketiyor. Bu sayede küçük ve orta boy motosikletlerde bile rahatlıkla kullanılabilir. Tüm elektrik devresi motosikletin ateşleme ve diğer ünitelerinden bağımsız bir sigorta yardımıyla doğrudan aküye monte edilir ve gidona bağlı su geçirmez anahtar sayesinde kolaylıkla kullanılabilir. İsteyen kullanıcılar için yine içerisindeki üçüncü bir kablo yardımıyla kontak kilidine bağlantı yapılabilmektedir.
S321 Sis farı Alüminyum bir gövdeye sahip ve siyah boyalı gövdesiyle oldukça şık bir görüntüye sahiptir. Montaj adaptörünün çok yönlü olması ve sürüş esnasında bile birkaç sert hareketle tekrardan konumlandırılabilip yönlendirileblir olması büyük bir artı faktör. Hem dikey hem de yatay 21-25mm çaplarındaki tüm koruma demirlerine kolaylıkla takılabilir.
Bu arada GIVI artık koruma demiri olmayan motosikletler için de extra bağlantı aparatları üretmeye başlamış. Koruma demirlerinden harici olarak takılabilen 25mm çapındaki boru şeklinde aparatlara bağlantı yapılarak rahatlıkla kullanılabiliyor. Bu bahsettiğim bağlantı aparatları şu an için BMW Nine T ve R1200 RT, Kawasaki Versys 650, Yamaha Tracer 700 ve Honda NC750X modelleri için mevcut.