Menu
in

Sivrisinek File Karşı!

“Big Is Better-Büyük Daha İyidir” mottosuyla ülkesinde olduğu gibi dünyaya da ağırsikletlerin egemenliğini dayatan ABD’den vızırdayan bir haber kondu Motoron web sitesine. Vızzz… vızzzt!

http://www.motoron.com.tr/motosiklet-haber/47-moto-amerika-da-dogan-yeni-marka
Harley, Indian ve Boss Hoss gibi ağır abilerin bulunduğu Amerikan motosiklet pazarında 250 cc motosikletiyle cüssesi küçük ancak yüreği büyük, çiçeği burnunda bir marka çıkıp alayına meydan okudu. 47 Motorcycles. Amerika’da doğan bu yeni markanın başında kökleri Harley and Davidson’a uzanan Buell markasının 1991-2005 yılları arasında tasarım şefliğini yapan Mike Samarzja yer alıyor. Samarzja’ya bu girişim için “neden” diye sorulduğunda “Ben sadece ellerimi kirletmeyi özlemiştim” diye yanıt veriyor. Şüphesiz samimi bir itiraf ancak Samarzja’nın markanın ilk modeline verdiği isme dikkatinizi çekerim. “Mosquito” yani sivrisinek!  Samarzja sanki bu motosiklete isim verirken motosiklet pazarının mevcut durumunu dikkat çekmiş adeta. Belli ki kendisini ringte fil ile mücadele eden bir sivrisinek gibi hissediyor. Tıpkı ortaçağda engizisyon döneminin en karanlık yıllarında çeviri ve özel derslerle ailesini geçindiren bir düşünür olan Sebastian Castellio gibi. O da dönemin tek hakimi Jean Calvin’e karşı yazdığı polemiğin Basel nüshasına “EL MOSQUITO CONTRA EL ELEFANTE – Sivrisinek File Karşı” başlığını atmıştı. Belki bir rastlantı, belki bilinçli bir seçim!

Bu gerçeği öğrenemeyecek olsak da ortada bir başka gerçek var! Samarzja, motosiklet sektörünün nereye doğru evrilip büyüyeceğini görmüş ve Big Brother’lara karşı kendi çapında bir savaş açmış. Mosquito, fillerin ayakları altında ezilecek mi, yoksa başarılı mı olacak ilerleyen yıllarda hep birlikte göreceğiz. Ne var ki, motosiklet dünyasında çok da dikkate alınmayan bu vızıltılı girişim, bize gözlerimizi düşük motor hacmine sahip segmente dikmemiz gerektiğini gösteriyor. Yıllarca büyülenmiş gibi hep ağırsiklet müsabakalarını izledik, kapaklarımızı ve düşlerimizi hep onlar süsledi. Bu arada ise sineksikletteki rekabeti gözden kaçırdık.
2018 modellerin görücüye çıktığı motosiklet fuarlarına baktığımızda özgün olmak isteyen kentli, genç ve dinamik kitleyi gözüne kestirenlerin rekabetini görmemek imkansız. Önümüzdeki Motobike İstanbul fuarında Honda, Yamaha, KTM, Suzuki, Benelli, Kawasaki, Royal Enfield ve hatta Bajaj standlarını dolaşırken bir de bu gözle bakmanızı sağlık veririm.
Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…

Cevap bırakın