in ,

Sporcu Harley-Davidson Avanzare

 

Japon tasarımcı Hideki Hoshikawa’dan Sportster yorumu

Los Angeles’ta gerçekleştirilen L.A. Calendar Bike Show’un misafirleri arasında yer alan Asterisk Custom işletmecisi Japon tasarımcı Hideki Hoshikawa, İtalyancada ileri anlamına gelen Avanzare tasarımı ile şova damgasını vurdu. Hoshikawa’nın, Harley Davidson Sportster tabanlı Avanzare tasarımı şovun en iyi custom motosiklet tasarımı ödülünün yanı sıra AFT Visionary ödülüne de layık görüldü.

 

Japonya’nın kuzeyinde, 3 çalışanın olduğu küçük Asterisk Custom Motosiklet şirketini 2004 yılından buyana işleten 37 yaşındaki motosiklet üstadı Hideki Hoshikawa, Shovelhead motorlara sahip, dikkat çeken özel tasarımları ile custom dünyasında adından sıkça bahsettiriyor.

 

Sporcu Harley-Davidson Avanzare 1. İçerik Fotoğrafı

 

Her şeyin, bir müşterinin mağazaya girerek kendisinden Harley-Davidson Sportster’ini geleneksel tarzda bir cafe-racer motosiklete dönüştürmesini istemesiyle başladığını belirten Hoshikawa, müşterisine “Herkesin yaptığı sıradan eski tarz cafe-racer motosiklet yapmakla ilgilenmiyorum, ama istersen sana modern bir cafe-racer yapabilirim” cevabını vermiş.

 

Öncelikle şasi geometrisinden yola çıktığını belirten Japon tasarımcıyı, sağlam ve modern süspansiyon arayışı Öhlins ile buluşturmuş. Arka maşa için çözümü ise Honda’nın efsane modellerinden NSR 500’ün alüminyum alaşım arka maşasında bulmuş. Ters ön çatalda ise Sportster’in 29 derecelik rake açısını, 24 dereceye indirerek motosikletin yüksek hızda manevraviraj kabiliyetini arttırarak sarı Öhlins süspansiyonlar ile sportif görünümü de desteklemiş.

 

 

Sporcu Harley-Davidson Avanzare 2. İçerik Fotoğrafı
Sporcu Harley-Davidson Avanzare 3. İçerik Fotoğrafı
Sporcu Harley-Davidson Avanzare 4. İçerik Fotoğrafı

 

Tüm bunların ardından iş, bu modern cafe-racer’ı minimum görüntü kirliliğiyle ayağa kaldırarak istenileni yapan faal bir motosiklete dönüştürmeye gelmiş. Japon tasarımcı motor yağı için alüminyumdan bir alt sakal tasarlamış. Klasik tarzda bir depo ile birlikte daha modern bir arka kuyruk sayesinde motosikletin cafe-racer görünümü desteklenmiş.

 

Yaklaşık 100 bg güç üreten motordan çıkan egzoz gazları el yapımı 2-1 sistemindeki egzozdan atılıyor. Japon tasarımcı kahverengi renk ağırlıktaki tasarımını mavi beyaz renklerdeki jantlar ile canlandırmış. Hideki Hoshikawa, park edildiğinde dikkat çekici olmasının yanı sıra yolda istenilen hızlara rahatça çıkarak kullanıcısını mutlu edecek bir motosiklet tasarlamış

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2013 Honda CB1100

Motoron Dergisi Mart 2013 Sayısı, Sayı 92

REKLAM