Menu
in

Supercharger’lı Kawasaki Ninja H2 Sesleri!

Yazar: Moe

Kawasaki, Ekim ayındaki Intermot fuarında görücüye çıkması planlanan yeni modeli Ninja H2’nin teaser videolarını yayınlamaya başladı. Yeni modeldeki H2 adı, Kawasaki’nin motosiklet tarihindeki dönüm noktası ve zamanın en saygın spor modeli olan aynı isimdeki motosiklete atıfta bulunuyor…

Şimdiye kadar yayınlanan videolarda yeni model H2 ile ilgili çok fazla bilgi edinebilme şansı bulamasak da, önümüzdeki günlerde yayınlanması planlanan diğer videolar ile H2 hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olabileceğimize inanıyoruz… Yeni çıkarılacak modeller öncesi teaser video yayınlama stratejisini daha önce Yamaha, R3 ve MT serileri ile de uygulamıştı hatırlanacağı üzere, bakınız: Yamaha YZF-R25 ve R3… Çok Yakında!, Yamaha’dan Anime Serisi :”Tork Ustası”

 

Kawasaki’nin Ninja H2 modeli ile ilgili yayınladığı ilk video şu şekilde:

 

 

Kawasaki’nin bu model ile ilgili yaptığı oldukça iddialı şu açıklama ise fazlasıyla heyecanlandırıcı: “Ninja H2, öncelikli olarak yasal düzenlemeler ve kısıtlamalar (tahminimizce atılan bu taş AB egzoz emisyon, son hız, güç kısıtlamaları vs. gibi kriterlere gidiyor…) gözetilerek üretilen bir model değildir! Kawasaki’nin bu son amiral gemisi, motosiklet teknolojisinin limitlerinin zorlanmasıyla ve ideal spor yol motosikletini yaratma amacıyla ortaya çıkarılmış bir modeldir…”

 

Bu açıklamanın yanı sıra, son zamanlarda Kawasaki’nin basın materyallerinde “Kawasaki Ağır Sanayi” kuruluşunun gaz türbinleri konusundaki tecrübeleri sıkça irdeleniyordu… Modelin ismi henüz belli değilken; Supercharger’lı prototip motor bloğunu Kawasaki ilk kez, geçen senenin Tokyo Motor Show fuarında gözler önüne sermişti.

 

1972-1975 yılları arasında satılan 750cc 3 silindirli ilk Kawasaki H2:

Şimdi ise Supercharger’lı motor bloğuna sahip olacak olan bu motorun 2015 model H2 olacağını biliyoruz. Peki nedir bu Supercharger? (sözlük anlamı  ile: normalden daha fazla yüklemek)

 

Çalışma prensibini basitçe özetlersek, 4 zamanlı motorların yanma esnasında belli bir miktarda, sınırlı bir hacimde hava kullanarak patlama gerçekleştirdiğini biliyoruz. Peki ya bu sınırlı silindir hacmine daha fazla hava gönderebilseydik? Cevap; evet, aynı hacimde ürettiğimiz gücü fazlasıyla artırabilirdik! İşte supercharger’lar tam da burada devreye giriyor. Superchargerlar sayesinde hava, motorun silindirlerine iletilmeden önce bir kompresör ile sıkıştırılıyor. Artık yüksek basınca sahip olan hava sayesinde; aynı hacimdeki silindir içerisine çok daha fazla hava gönderebilme şansı elde ediliyor. Sonuç olarak daha fazla yakıt yakılarak aynı motor bloğundan supercharger sayesinde motor hacmini büyütmeden daha fazla güç elde etmek mümkün oluyor…

 

Kawasaki’nin H2 ile ilgili yayınladığı aşağıdaki 2. videoda ise modelin gizemli (ve supercharger’lı) sesini duyabilmek mümkün:

 

 

Videoda devirlenen sıralı dört silindirin sesi kulağımıza oldukça aşina geliyor. Ancak vites değişimlerinde duyulan hırçın,esrarengiz ve tiz çığlık-öksürme sesi, kesinlikle farklı bir ton. Ve biz bu farklılığa açıkçası bayıldık! Vites geçişleri arasında bariz bir blow off valfi sesinin duyulmaması ise motosikletin turbocharge’a sahip olmayacağının bir göstergesi sayılabilir…

 

H2’nin kaç cc olacağı veya kaç beygir gücünde olacağı, tam olarak neye benzeyeceği hakkındaki akıllarda bırakılan soru işaretlerinin ise, Japon şirketin önümüzdeki günlerde çıkaracağı diğer videoları ile silineceğini düşünüyoruz…

 

 

[Güncelleme-05.09.2014]: 3. Video Eklendi

 

 

[Güncelleme-08.09.2014]: 4. Video Eklendi

 

 

Videoda yeni H2’nin siluetini de ilk kez görebilmiş oluyoruz:

 

 

[Güncelleme-16.09.2014]: 5. Video Eklendi. Kawasaki tarihi amblem

 

 

[Güncelleme-16.09.2014]: 6. Video Eklendi. 2014 H2’Nin yoldaki ilk görüntüleri:

 

 

Cevap bırakın