Yazar: Ahmet TEZCAN
İsviçreli Suter Racing, MMX500 replikasını görücüye çıkardı.
Özellikle geçmişteki bazı Moto2 sezonları için ürettiği şasileri ve Marc Marquez’in şampiyon olduğu 2012 yılında kullandığı şasi ile tanınan İsviçreli Suter, 576cc’lik V-4 GP replikasını görücüye çıkardı. Sipariş üzerine üretilen iki zamanlı motosiklet, 195 beygir gücünde ve 127 kg ağırlığında. Fiyata gelecek olursak, 120,000 İsviçre Frankı (yaklaşık 123,000$) değerinde olan motosiklet, Honda’nın yeni RC213V-S’inden 60,000$ daha ucuz.
Suter, MMX500’ü 29 Eylül 2015’te İsviçre/DÜbendorf’taki bir hava kuvvetleri hangarında; Fast Freddie Spencer, Wayne Gardner ve Phil Read’in dahil olduğu birkaç Grand Prix efsanesi ile birlikte görücüye çıkardı. Sadece 99 adet üretilecek olan MMX500, adete bir pist silahı.
Suter: “Suter Racing takımının tüm üyeleri tek bir amaç için çok çalıştılar: bu canavarı kafesinden çıkarıp piste getirmek ve onu olabildiğince güvenilir ve hızlı yapmak. Kendi yarış bölümümüz tarafından geliştirilen ve üretilen bu teknik şaheser, yetenekli eller ve takdir eden kalpler için inşa edildi.”
Şu an MotoGP’de tüm motosikletler dört zamanlı motorlara sahip oldukları için, Suter takımı, iki zamanlı motoru ile herhangi bir yarış yönetmeliğine bağlı değil. İki zamanlı 576cc’lik V-4 motor, 56mm x 58.5mm çap ve strok değerine ve ters yönde hareket eden iki adet krank şaftına sahip. Elektronik yakıt enjeksiyonu, karbon klapeler ile dörtlü gaz kelebeği gövdelerini kontrol ediyor. Harcanan premiks, dört adet tek rezonanslı titanyum odalardan geçerek Akrapovic egzozdan dışarı çıkıyor. Suter, MMX500’ün 13,000 RPM’e ulaşabildiğini ve 195 beygir gücünde olduğunu iddia ediyor.
Bu gücü kontrol eden şey ise CNC ile işlenmiş alüminyum çift direkli şasi ve gidon kafa açısı, dingil açıklığı, sürüş yüksekliği ve sürüş pozisyonu için ayarlanabilen bir maşa. Süspansiyon ve frenaja gelecek olursak sadece en iyi bileşenlerin kullanıldığını görüyoruz. Ön kısımda her biri tamamen ayarlanabilen Ohlins süspansiyonlara, dört-potlu Brembo kaliperler eşlik ediyor; arkada ise iki pistonlu kelepçeler bulunuyor. Ayrıca farklı amortisör bağlantıları da mevcut.
Müşteriler, magnezyum ve alüminyum OZ jantlar arasında seçim yapma olanağına sahip. OZ jantlara ön kısımda 125/75-17’lik, arkada da 205/75-17’lik lastik giydirilmiş ki bu, 16.5 inçlik mevcut MotoGP lastiklerinden biraz farklı (2016 yılında ise MotoGP’de 17 inçlik jantlar kullanılacak). Karenajı tamamen karbon fiberden üretilen MMX500’de ayrıca 2D veri kaydedicisi mevcut.
Suter Racing Technology, motosiklet yol yarışlarında kapsamlı bir geçmişe sahip. 90’ların ortasında GP sahnesine bileşen sağlayıcısı olarak (silindirler, krank şaftları, karbüratörler, egzoz sistemleri ve çeşitli şasi bileşenleri) adım atan Suter, 1999’da iki adet pol pozisyonu kazanan Swissauto 500/MuZ GP projesinde de kilit rolde bulunan bir geliştirme partneri olarak yer aldı. Suter Racing, sonrasında, World Superbike’ta mücadele eden Petronas FP1 için üç silindirli bir motor geliştirdi. Bunun yanı sıra Kawasaki’nin Ninja ZX-RR MotoGP motosikletleri için de motor üretti.
Yorumlar
Loading…