Yazar: Ahmet TEZCAN
Suzuki’nin 2016 MotoGP sezonunda kullanacağı motosikletin görselleri yayınlandı.
Fotoğraflarda gördüğümüz motosiklet, 2016 boyunca MotoGP Suzuki pilotları tarafından kullanılacak olan ve şu sıralar resmi MotoGP testlerinde Sepang pistini turlayan 2016 Suzuki GSX-RR.
Görsel açıdan pek bir değişiklik yapılmamış fakat karenajın altında birçok değişiklik yapıldığı açık. GSX-RR’da yapılan en akıllıca değişikliklerden birisi şüphesiz ki şasenin her iki taraftan da tamamen doldurulması suretiyle twin-spar alüminyum şasede yapılmış.
Bunun yanı sıra muhtemelen daha çok soğutma amaçlanarak sol tarafta motosikletin neredeyse tam üst kısmına güncellenmiş, yeni hava kanalları yerleştirilmiş. Sağ tarafta ise alt kısımda bulunan kanallar, egzoz kafasını daha çok ortaya çıkarmak amacıyla büyütülmüş. Egzozun tasarımı da daha nefes kesici bir görünüm oluşturmak için değiştirilmiş.
Suzuki’nin MotoGP programı için en önemli haber ise motosiklete seamless şanzıman ekleniyor olması. Suzuki’nin seamless şanzımanı şimdilik sadece seamless vites yükseltmesi yapabiliyor fakat sezon başlamadan önce seamless vites düşürme özelliğinin de tasarıma eklenmesi muhtemel.
Aleix Espargaro ve Maverick Vinales, daha fazla performans için bu şanzımanı çok istiyorlardı. Sepang testlerinden gelen ilk sonuçlara bakacak olursak da Suzuki pilotları şu an iyi bir performans sergilemekte.
Maverick Vinales’in 2016 MotoGP motosikletinin fotoğrafları aşağıda mevcut. Espargaro’nun motosikletinin fotoğraflarının ise gelecek haftalarda yayınlanmasını umuyoruz.
Motosikletin Teknik Özellikleri
Uzunluk x Genişlik x Yükseklik: 2,096mm x 720mm x 1,140mm.
Dingil Açıklığı: 1,457mm .
Motor Tipi: Sıvı soğutmalı, dört zamanlı sıralı dört silindirli dört sübaplı DOCH
Kapasite: 1,000cm3.
Maksimum Güç Çıkışı: Over 169kw (230PS).
Maksimum Hız: 330km/saat’in üzerinde.
Şanzıman: 6 vitesli (kutu tipi).
Şase Tipi: Twin-spar Alüminyum.
Lastikler (ön / arka): 17 in/17 in.
Ön Süspansiyon: Öhlins, ters çatal.
Arka Süspansiyon: Öhlins.
Frenler (ön / arka): Karbon Disk/ Çelki Disk, Brembo.