Yazar: Burak Yıldız
Suzuki, orta klasmandaki naked boşluğunu doldurmak için huzurumuza GSX-S750’yi sunuyor; Bu sefer motosiklet camiasının istediği gibi; tork yüklenmiş bir şekilde.
Bilirsiniz, dünyada bir naked sevdası almış başını yürüyor. Çok değil, bundan 5 sene önce hızlı motosiklet severlerin ilk yürüyeceği yer 600 cc süpersportlar idi, fakat genişleyen pazar ve artan talepler dolayısıyla pek çok ara segment ortaya çıktı. 650’ler, 400’ler,500’ler… Neredeyse her hacimde bir motosiklet var artık motosiklet severin önünde. Hepsi, sürücüsüne farklı deneyimler yaşatabiliyorlar. Fakat orta segment motosikletler şu an en çok tutulanlardan birisi. Neden mi? Çünkü bu motosikletler artık istenilen 3 şeyi verebiliyor: Tork, şehir içinde kolay kullanım ve kılıç gibi keskin gaz tepkisi.
Nelerden mi bahsediyoruz? Çetelemizde elebaşı Yamaha MT-09 ve MT-07 den tutun da Aprillia Shiver 750’ye, Honda Cb650’den Kawasaki Ninja 650 ye, hatta Triumph Street Triple’a kadar pek çok model mevcut.
Suzuki firması da bir zamanlar GSX600 ile naked pazarını kasıp kavurmuştu. Şu an karşımızda olan model firmanın yine aynı hedefle ortaya çıktığı anlamına geliyor. Bu sefer Suzuki, elini oldukça güçlü tutmuş.
Karşımızda her yola ve her kullanışa gelebilen rijit bir motosiklet duruyor. Her ne kadar abisi GSX-S1000 kadar kaslı ve hızlı olmasa da sokak kullanıcıları için biçilmiş kaftan olacağı kesin. Bu motosikletin kalbini oluşturan 4 silindirli 749 cc’lik motor bloğu gücünü zincire 6 vitesli şanzıman sayesinde iletiyor. Maksimum gücü 105 hp olan GSX-S10-750 bu güç ile rakiplerine bolca ter döktürebilir. Orta devirleri seven(8.000 rpm) bu motor 11.250 rpm’de devir kesiciye giriyor. Az gelebilir, fakat her devirin torkla dolu olması yüzünüzü güldürecektir.
Ön ve arka süspansiyonlarında Suzuki geleneği haline gelen KYB markası tercih edilmiş. Fren sistemi için de bir Suzuki geleneğinden bahsedebiliyoruz, Japon Tokico’lar fren sistemini oluşturuyor. Ön frenlerde çift pistonlu kaliperler mevcut, disk boyutu 310 mm. Arka frende ise tek pistonlu kaliper 240 mm’lik diski çeviriyor. Suzuki’lerin fren sistemleri genel olarak zayıflığıyla bilinir, fakat GSX’de de böyle mi, test etmeden bilemeyiz.
Fabrika çıkışı olarak üzerinde gelen Bridgestone BT-016 model radyal lastiklerin boyutları ideal bir spor motosikletinkine eşdeğer: 120/70/17 ön, 180/55/17 arka. 17.5 litre olan depo kapasitesi uzun kilometreler demek. Sele yüksekliği 815 mm-ideal denilebilir. Geride konumlandırılan ayaklıklar ve bu tarz motosikletler arasında düşük sayılabilecek gidon yüksekliği ile nispeten spor bir oturuşa sahip olan motosikletin yolcu selesi bir hayli yüksekte konumlanmış. Sele boyutunun da biraz ufak tutulması artçının uzun süreli yolculuklarda rahatsız olabileceğinin habercisi. Tasarım olarak güzel gözükse de, far kısmını bir türlü beğenemedik. Rakiplerine göre daha sıradan kalan tasarımını performansı ile örtse iyi olacak, yoksa bu ateşli klasmanda kendine hayranları hariç yer edinmesi oldukça zor olacaktır.