GW250 INAZUMA
Elimizde kalmadı. İsterseniz isminizi sıraya yazalım. Yazı Sanço Panço
Geçen yıl Milano’ya gittiğimizde, Suzuki standında pek bir yenilik yoktu. Ancak tam ortalarda siyah, siyah olduğu için de ne olduğu tam anlaşılamayan, çıplak bir motosiklet vardı. Makinasının dış görünüşünden küçük bir şey olduğu anlaşılıyordu ancak, motorun genel hataları hiç de küçük değildi. Üstelik de simetrik çift egzozu vardı. “500’lük mü?”, “Kaçlık bu?” biçiminde sorularla ne olduğunu anlamaya çalıştık.
Bu motor Suzuki’nin yeni ürettiği paralel 2 silindirli GW250 Inazuma imiş. Hemen üzerine oturduk. Oturuş pozisyonu harika. Depo oldukça büyük, ucuz ve küçük motorların genelinde olduğu üzere bacakların arasında kaybolmuyor. Nikelajla kaplanmış çift egzozun verdiği hava harika. Göstergeler bir acayip, yanılmıyorsak GSX-R grubundan alınmış, vites göstergesi dahil bir sürü bilgi var. Ortada analog devir göstergesi (10-11 bin devir çevirebiliyor), bu göstergenin içinde dijital vites göstergesi, bunların sağında ise hız, benzin ve saati gösteren dijital gösterge grubu var. Eco ve Sport olmak üzere iki farklı gazlama haritası olması bu sınıfta hiç bulunmayan bir özellik. İdeal devirde vites atmayı işaret eden vites uyarı ışığı da bu sınıf için şaşırtıcı. 2012 yılının başında Japonya’da satılmaya başlanan, 2012 sonunda da Avrupa’ya gelen Inazuma, Çin’de üretiliyor. Çin olmasına bakmayın, hem görünüm, hem de kullanım açısından çok kaliteli bir ürün olduğunu hemen hissettiriyor. Su soğutmalı motoru yaklaşık olarak 24,5 beygir güç üretiyor. Dünyadaki mali daralmanın motosiklet üreticilerini ağır bir şekilde etkilediği şu sıralarda, bütün üreticiler küçük hacimli motor üreterek ayakta kalma peşinde. Suzuki, tek şasi kullanarak çok çeşitli sınıflarda motosiklet üreten Honda’yı örnek almış olabilir. 250’lik bir motosiklet için Inazuma’nın gövdesini ve hatlarını bu kadar şişkin ve iri tutması, ileride bu şasiye 500’lük bir motoru da takabileceği gibi bir izlenim uyandırıyor. Şasi’nin boyutları hemen hemen GSR600 ebatlarında. Basın sürüşünde elde edilen verilere göre; motor 9.500 devir/dakikada düz yolda 130km/s. hıza ulaşıyor. Devir göstergesinin kırmızı bölgeye girdiği 11.000 devir civarında da 148km/s. hız yapabiliyor. Normal bir sürüşle 3,2litre/100 km. ortalamayı yakalayabilen motor, 13,3 litrelik hacmiyle teorik olarak bir depoyla 400 kilometre gidebiliyor. 6 vitesli olması da yakıt tüketimi açısından bir avantaj. Yağ değişiminin 5.000 kilometrede bir olacağı açıklanmış. Motorun herşeyini beğendik. Arka lastiğin 140’lık olması motoru oldukça tok gösteriyor ve de dengeli olmasını sağlıyor. Öndeki çamurluk neden o kadar büyük onu pek anlayamadık. Beğenmediğimiz bir nokta da ön lastiğin 110’luk olması.
Türkiye’de bu ebatta lastik kullanan motor pek olmadığı için lastikçiler 110’luk lastiği pek getirmiyor. Inazuma satış patlaması yaratır da, lastik talebi olursa, belki bu problem de çözülür. 2012’nin Aralık ayında Fransa’da piyasaya sürülen motor, Fransa’da 2 ayda 2.000 adetten fazla satmış. Bizde ise sayı belki o kadar değil ama, şu an için sıra yazıldığı ve yok sattığını öğrendik. Siyah veya kırmızı olmak üzere 2 farklı renkte üretiliyor. 250cc.’deki ÖTV avantajı sebebiyle oldukça düşük bir fiyat ile satışa sunulan motorun şubat sonunda İstanbul’daki fuarda 10.500 TL üzerinden taksitli satılacağı söyleniyor, niyeti olan varsa fuar sonunu beklemeyin, kalmayabilir.
SUZUKI GW250 INAZUMA İlk Bakış yazısı Motoron Şubat 2013 sayısında yapılmıştır. Online olarak testin tamamına ipad, iphone ve android cihazlarınızdan uygulamamızı indirip Şubat 2013 sayısından erişebilirsiniz.
Apple Store İçin;
https://itunes.apple.com/tr/app/motoron-motorcycle-magazine/id511917485?mt=8
Android Market İçin;
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.triactivemedia.motoron&hl=tr
Motoron Mayıs Sayısını Basılı Halini Satın Almak İçin;
http://www.motosikletim.com.tr/KMDefault.aspx?ctlid=10328