Yazar: Ahmet TEZCAN
2013 Tokyo Motor Show’da görülen Suzuki’nin Recursion konsepti, bu çizimlerde biraz değiştirilmiş. İşte detaylar…
2013 Tokyo Motor Show’da Suzuki’nin “Recursion” isimli konsept modeli birçok ziyaretçinin başını döndürmüştü. Şaşırtıcı olmayacak ki, Japon motosiklet üreticisi, konseptin ardında gizli olan teknoloji için patent alımını gerçekleştirdi. Hemen sevinmeden söylemeliyiz ki şirketin bu patenti almış olması Recursion konseptinin üretime geçeceği anlamına gelmiyor ama heyecanlanmamız için bir kapı açıyor.
Patent dosyalarına bakıldığında bu modelin Recursion konseptinden farklı bir dizaynı olduğunu görünce Suzuki’nin bu patenti tamamen farklı bir motosiklet için kullanabilme ihtimali düşünülüyor. En azından Tokyo’da gördüğümüz konseptten farklı bir şey var ortada.
Çizimlerde, motorun önünde ve radyatörün hemen aşağında bir turbocharger görüyoruz. Kawasaki H2 ve H2R’da supercharger’ın silindirlerin hemen arkasına yerleştirildiğini düşündüğümüzde, Suzuki’nin planladığı şey Kawasaki’den farklı olduğunu görüyoruz. Turbocharger’ın bu şekilde yerleştirilmesiyle kafa borularından egzoza yol açılıyor ve türbini hava girişine basınç uygulaması için döndürüyor. Sonrasında ise sıkıştırılmış havayı selenin ön kısmında bulunan ara soğutucuya gönderiyor.
Ayrıca görünüşe göre Suzuki birkaç arasoğutucu tasarımı üzerinde de çalışıyor. Bunlardan birisi, uzunluğunun çoğunu bölen bir duvara sahip ve arasoğutucuya boşluk ekleyerek soğutma oranını yükselten içi boş dikdörtgen şeklinde bir arasoğutucu.
Tasarıma gelecek olursak, bu çizimlerin Suzuki’nin bu model için planlarını yansıttığını söylemek zor. Bilemediğimiz şey ise bu patent çizimlerinin Recursion konseptine ait olup olmadığı.