Yazar: Batuhan EMREM
Luca Bar Design bu kez de olası bir Suzuki SV 1000’i canlandırıyor.
Haydi bir düşünelim, Suzuki geçtiğimiz yıl ortanca endurosu V-Strom 650’nin abisi olan V-Strom 1000’i tanıttı.Peki o halde neden alüminyum şasi üzerinde yer alan 1037 cc’lik V-twin motoruyla Hamamatsu’lu büyük endurodan neden bir naked motosiklet üretilmesin? Üstelik kaslı litrelik nakedların ard arda türeyerek sokaklarda güç gösterisi yapmaya başladıkları şu son dönemde. KTM’in canavarı Super Duke 1290’ın, Kawasaki’nin vahşisi Z1000’in ve Ducati’nin Monster 1200’ünün caddelerde kabadayılık yaptığı bir alemde Suzuki oldukça sessiz kaldı açıkcası.
Piyasadaki bu eksiklik ve yeni üretilen büyük V-Strom 1000, Luca Bar Design’ın masa başına oturup bir Suzuki SV 1000 tasarlamasının sebebi olmuş. Aslında Suzuki, 1000 cc’lik V-twin motorunu daha önce kareajlı bir roadster model TL1000’de kullanılmış ancak bu model daha sonra markanın kataloğundan çekilmişti. Bu modelin yerine geçen SV 1000 ise yine, satışa sunulduğu 2003-2007 yılları arasında Suzuki’nin bir litrelik V-twin’inden güç alıyordu. Yani Suzuki daha önce aynı motorla birden fazla motosiklet üretme yoluna gitmişti, şimdi ise aynısının olmaması için hiçbir sebep yok.
Halihazırda bulunan Gladius’un yanına 140-150 beygir güce sahip bir SV 1000 koyması açıkcası markanın büyük nakedlar sınıfındaki açığını kapatmak için doğru bir hamle olacaktır. Luca Bar Design’ın yarattığı bu olası SV 1000 ise Gladius’tan ziyade daha cüsseli ve V-Twin’li bir GSR 750 görünümünde. Egzozu ise yarışçı abisi GSX-R 1000’inkine tıpatıp benziyor. Suzuki’nin Luca Bar Design’ın bu tasarımını görmesi ve ondan ilham alıp SV 1000 veya başka bir adla 1000 cc’lik V-twin’li -ve şüphesiz ABS, çekiş modu, antipatinaj vs. gibi çağı yakalayan özelliklere sahip- bir motosiklet üretmesi durumunda büyük sokak yarışçıları sınıfında kavganın iyice büyüyeceği ortada. Kesin olan bir başka şey ise Suzuki’nin gerçekten böyle bir modele ihtiyacı olduğu.