1999 yılında tanıtılan ve dönemin en büyük devrimlerinden olan Suzuki V Twin motorlar yavaş yavaş motosiklet dünyasından silinebilir. 2019 tarihinde alınsa da geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan patentler Suzuki’nin paralel çift silindirli bir motor üzerinde çalıştığını gösteriyor. 2015 yılında Tokyo Motosiklet Fuarı’nda gördüğümüz XE7 motor bloğunun devamı gibi duran patentlerdeki bloğu SV650 ve V-Strom 650’de görmemiz mümkün.
Suzuki Motosikletler Turbo Kullanmaya Başlayabilir
Patentler 2019 yılına ait olsa da 2015 yılında Tokyo Motor Fuarında XE7 koduyla bir motor bloğu tanıtılmıştı. 700 cc olan bu blok aynı patentlerde görülen gibi paralel çift silindirliydi. Bir diğer enteresan nokta ise motor bloğunun herhangi bir turbo entegrasyonu için hazır olduğuydu. Gittikçe sıkılaşan Euro standartları tüm markaları daha az yakmaya iterken, turbo az yakan motorlardan maksimum gücü elde etmek için harika bir yöntem. Turbo motorlar için çalışma yapan tek firma Suzuki değil, Yamaha da turbo motosikletler üretme hazırlığı içinde.
Yeni Bloğu İlk Olarak SV650’de Görmemiz Mümkün
SV650 artık ülkemize gelmese de Suzuki’nin oldukça ikonik ve sevilen motoru. 90’lı yıllardan beri üretilen motosiklet 1999 yılında sunulan V tipi çift silindirli motoru almış ve ardından değişmeyen tasarımı ile günümüze kadar gelmişti. Bazı haber kaynaklarına göre Suzuki paralel çift silindirli motor bloğunu ilk olarak SV650’nin kasasında, ardından ise V-Strom ailesine dahil edecek. İki motosiklet de şu an 650cc’lik V-Twin motor bloğunu kullanıyor, ve 76 beygir üretiyorlar.
Suzuki daha geçtiğimiz günlerde V-Strom serisinin en büyük üyesi V-Strom 1050’yi güncelledi. Üretilecek yeni motor bloğunun 1000cc’lik versiyonun yapılıp yapılmayacağı hakkında henüz bir bilgi yok, ama Japon firma 700cc’lik bloktan istediği performansı alırsa yeni tip motorunu kalan modellerinde kullanmak isteyecektir.
Motor tipinde gidilen bu değişiklik aslında sevilen enduro sınıfı için de bir soru işareti oluşturuyor zira Suzuki, V-Strom ailesine İnazuma ile aynı motor bloğunu paylaşan V-Strom 250’yi eklemişti. Bu eklentinin ardından Suzuki sosyal medya üzerinden V tipi olmayan bir motora bu ismi verdiği için eleştiri altında bırakılmıştı.
Güncel Suzuki modelleri için Suzuki Türkiye Sayfasına Bakabilirsiniz
Yorumlar
Loading…