Yazar: Ahmet TEZCAN
Suzuki, biri sıralı dört silindirli, biri de elektrikli olan iki motora sahip bir hibrit model geliştiriyor. Detaylar için devam edin…
Suzuki, sıralı dört silindirli bir motoru ve bir de elektrikli motoru bulunan hibrit bir motosiklet geliştiriyor. Patent çizimlerine bakıldığında GSX-R1000 tarzı bir grenaj ve geleneksel 600cc’lik bir supersport modelinin küçük ve sportif ölçüleri ile birleştirilmiş bir egzoz görüyoruz. Tasarım her ne kadar geleneksel olsa da hibrit motor için “geleneksel” kelimesi henüz kullanılamıyor.
Silindir kafalarına ve crank şaftının üzerine yerleştirilmiş elektrikli motora baktığımızda Suzuki’nin spor motosiklet serisine yeni bir yön verdiğini görüyoruz. Diyagramda “43” numara ile ifade edilen elektrikli motor, tam şekilde ve benzinli motora yardımcı şekilde çalışabilme özelliğine sahip.
Motorun çizimlerde 32 numara ile ifade edilen bataryası ise selenin altında bulunuyor ve boyutlarına bakıldığında sadece şehir içinde küçük mesafelerde kullanılabileceği anlaşılıyor. Benzinli motor durduğunda hibrit otomobillerde olduğu gibi egzoz biraz daha fazla açılıyor.
Sağ elcikte bulunan anahtarla da sürücü elektrikli, benzinli ya da her ikisinin de çalıştığı modlar arasında geçiş yapabiliyor.
Yarı otomatik şanzıman, debriyajsız vites geçişi sağlayacakken sürücü hala geleneksel şekilde sol ayak kolunu kullanacak fakat vites geçişi mekanik yerine, vites yükseltme ve düşürme sırasında motorun hızını kontrol eden “ECU” ile elektronik olacak.
Suzuki’nin bu motoru ilk hibrit motosiklet geliştirimi değil, 2015 yılının başında SilentHawk’ın elektrikli askeri motosikletini duyurmuştuk. Ayrıca 2011 yılında Honda da hibrit Goldwing için bir hibrit girişiminde bulundu fakat patent sonuçsuz kaldı.
SilentHawk haberi için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/silenthawk-elektrikli-askeri-motosikletlerin-gelecegi-olabilir-1533
Tamamen elektrikli motosikletler piyasada yaygınlaşıyor ve Suzuki’nin hibriti muhtemelen doğa dostu teknolojiyi destekleyen sürücüler için daha iyi bir uzlaşma olacak iken, sıralı dört silindirli spor motosikletlerin yerini alacak kadar hazır değil.
Suzuki’nin hibrit modeli henüz patent aşamasında, bu yüzden üretim aşamasın geçebilmesi için gidecek çok yolu var ki bu da kesin değil. Ayrıca Suzuki bu fikir ile başka bir şey üzerinde çalışıyor olabilir. Bunu zaman gösterecek.