Menu
in

The Guardian, Marc Marquez ile Söyleşi Yaptı

Yazar: Ahmet TEZCAN

The Guardian’ın Marc Marquez ile yaptığı söyleşide, İspanyol pilotun kariyeri ve kazalarından Valentino Rossi’ye kadar birçok konu konuşuldu. Okumaya devam edin…

İspanyol pilot Marc Marquez, Repsol Honda ile 2014 yılında sezonu Rossi arasındaki 35 puanlık farklı birinci sırada noktaladı. Bu sezon ise farklı, 22 yaşındaki genç pilot, Valentino Rossi’yi 30 puan geride, 5.sırada takip ediyor. 3 Mayıs 2015 Pazar günü İspanya’da yapılacak yarışta, Marquez ve Rossi arasında sıkı bir düello yaşanacak gibi.

 

Söyleşiden bir gün sonra Marquez, motokross motosikleti ile bir kaza geçirerek sol elinin küçük parmağını yaraladı ve ameliyat oldu. Sol elinin sürüş esnasında çok önemli olmadığını vurgulayarak yarışa hazır olduğu hakkında kendine güvenini korumaya devam ediyor. Kaza hakkındaki habere aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

 

Marquez: “İspanya, en çok dikkat edilecek yer olarak hem en kötü hem de en iyi yer çünkü orada desteği hissediyorsunuz. Çok güçlü. Çok yoğun. Ayrıca aynı desteği İtalya, Fransa ve Arjantin’de de alıyorsunuz. Eğer taraftarlarınız varsa bu daha hızlı yarışacağınız anlamına geliyor. Bunu anlıyorum.”

 

Marquez, Rossi hakkında: “Ben küçük bir çocukken, birçok Valentino Rossi motosiklet modelim vardı. Büyük bir hayranıydım. Motosikleti sürüşünü de, motosiklette olmadığı halini de seviyorum. Valentino benim referansımdı, benim kahramanım ve şu an onunla mücadele etmek bir zevk.”

 

Marquez ve Rossi, “mücadeleyi” yarışın heyecanı kadar seviyorlar. Marquez devam ediyor: “Valentino ve ben, benzer düşünce tarzlarına sahibiz. Mücadele ettiğinde yarışın tadını çıkarırısın. Motosiklet üzerindeki en güzel şeylerden birisi sollamak ve ikimiz de bunu ve kazanmayı seviyoruz. Bu sezonun bu kadar ilgi çekici olmasının nedeni Valentino’nun iyi bir seviyede olması ve ben de güçlü bir şekilde geri geleceğim. Ayrıca Ducati’ler de var.”

 

Marquez’in şöhretiin derinliği apaçık fakat şüpheciler, Marquez’in MotoGP’deki arsızlığının Honda’nın ezici üstünlüğünden mi geldiğini merak ediyorlar. Şu anda Yamaha farkı kapatmış durumda. Arjantin’de, Marquez’in liderliğini elinden alan İtalyan pilot tarafından muazzam bir baskı altında bırakılmıştı. Birkaç kez pozisyonları değiştirdiler ve sonra Rossi, viraj için sola yattığında Marquez keskin yanlış değerlendirerek Rossi’ye arkadan çarpınca hızlı bir şekilde pistten çıktı ve birinciliği kaçırdı.

 

Marquez, hatasını kabul eder biçimde omuzlarını silkerek: “Yumuşak lastikleri kullanarak farklı bir strateji uyguladık. Bir sebepten ötürü motosikletimiz sert lastikleri iyi kullanamıyordu. Sert lastikler, yarışı podyumda bitirebilmek için tek seçenek olabilirdi fakat fikrim değişmedi. Kazanmak istiyorum. Bu yüzden daha yumuşak bir tane ile yarışa başladık. Son iki tura kadar iyiydi fakat Valentino son aşamada daha hızlıydı. Yine de onu geçmeyi denedim.”

 

“Benim düşünme tarzımda her zaman kazanmak var. Asla düşünmem, tamam belki ikinci bitirmeyi de isteyebilirim ama daha iyisini yapabilirim ve belki yarışta düzeltebilirim.”

 

Şampiyona’da beşinci sırada olduğun için, Jerez’de kendini baskı altında hissedecek misin?

 

“Bir şekilde, kendimi baskı altında hissediyorum. 30 puan gerideyim ve şu an yapabileceğim tek şey daha iyisini yapmak ve kazanmak. 30 ya da 80 puan geride olmak ile aynı şey, sadece kazanmak zorundasın.”

 

 

Sezon ciddileştikçe, Rossi ile aranın soğuma ihtimali var mı?

 

“Sanmıyorum. Öyle olmasının kesinlikle ummam. Tabii ki sonuçta şampiyona için savaşıyorsak ilişki daha gergin olabilir ama geçen yıl Valentino’yu çiftliğinde ziyarete gittiğimde aramız iyiydi.”

 

Diğer sürücüler ile de aran biraz sert olabilir. İlk İspanya yarışında Jorge Lorenzo ile çarpışmıştın ve en genç MotoGP Dünya Şampiyonu olma yolundaydın. 2010 ve 2012 yıllarında şampiyon olan ve senden 5 yaş büyük olarak Lorenzo, risk alan çaylakla yarışmaktan hoşlanmamıştı. Lorenzo gerçekten seni sevmiyor mu?

 

“Şampiyona için savaşıyorduk ve gerginlik vardı. O arkadaş gibi değil, birlikte akşam yemeğine ya da içmeye gitmiyoruz. Çok iyi bir ilişkimiz yok ama sorun değil, bu profesyonelce.”

 

En son 2011 yılında gerilmiştin. İlk Moto2 sezonunda motosikletler arasında eşitlik vardı ve bir puan ile şampiyonluğu kaybettin.

 

“Zordu, fakat 6 yarış sonra 83 puan geride olduğumu ve sağlam bir geriş dönüp yaptığımı hatırlamalısın. Sonrasında Malezya’da kötü birkaza geçirdim. İlk pratik gününde olan aptal bir kazaydı. Bir köşeye geldik ve orası pistin tek ıslak kısmıydı. Normalde bayrakları taşırlar fakat biz dört sürücü kaza yaptık.”

“Beş ay boyunca çift gördüm. Çok zordu çünkü doktorlar ‘halletmeye çalışıyoruz fakat kariyerine devam edebileceğinden emin değiliz’ demeye devam ediyorlardı. Üzgündüm ve garip hissediyordum. Acı yoktu ama gözlerini her açtığında çift görüyorsun. Risk aldık ve operasyona girdim. İşe yaradı.”

Marquez, bulanıklaşan dengesini korumak için dirseklerini ve dizlerini kullanıyor. Bu pistte ürtükücü bir teknik ve plastikten yapılan kaydırıcılardan ziyade magnezyumdan yapılanları kullanmak zorunda. Marquez: “Birçok insanı şaşırttım. Benden önce kimse dirseklerini kullanmıyordu. Şimdi herkes yapıyor. Bu inanılmaz. Bunun gibi bir piste gidebilirsiniz ve çocuklarının dirseklerini kullandıklarını görebilirsiniz. Belki 7 yıl içinde bazı çocuklar omuzlarını ve kasklarını kullanacaklar! Eğer yarışta eğleniyorsam, denge kolay geliyor.”

 

2014 yılında, kemer sıkma politikasında olan İspanya’ya vergi ödememek için Andorra’ya taşındığının iddia edilmesi ve 50 bin kişinin sponsorlarının çekilmesi için imza vermesi hoşuna gitmemişti.

 

“İncinmiştim ve benim için en kötüsü, insanlar doğru bilgiler olmadan konuşuyorlardı. Benim hakkımda kötü şeyler hayel ediyorlar fakat yaptığım tek şey bir ev satın almak ve doğru adımları uygulamak. Son dört yıldır kış mevsimi için Andorra’ya gidiyorum. Önceden hotelde kalırdım ama şimdi bir ev aldım. Hepsi bu.”

 

Yani şu an Andorra’da yaşadığın hikayesinin doğruluğu söz konusu değil.

 

“Hayır, hayır. Hala İspanya’da yaşıyorum. Bu değişmedi. Hala vergilerimi ödüyorum ve tabii ki geleceği bilemezsiniz. Eğer bana 5 yıl önce sorsaydınız, şu an yaşadığım hayatı hayal edemezdim.”

 

Bu sana, diğer sürücülerin de vergi dostu İsviçre’de yaşaması gibi taşınma fırsatı vermiş olabilir fakat bu deneyim senin için bir basın konferansında göz yaşı dökecek kadar korkunçtu.

 

“Çift görme hakkında da düşünüyordum. Bu, anın baskısıydı ve yaralanmam hakkında düşündüğüm zaman, çok fazla geldi. Pistte ve hayatta öğrenmeye devam ediyorum. Sadece 22 yaşında olduğumu unutmamalıyız. Hayat hakkında çok şey öğrenmem gerekiyor.”

 

“Bazen farklı olmak için istersin fakat ben bu hayatı hala seviyorum. Gençken bu benim hayalimdi. Pist, benim beklediğim şeydi fakat dışarıdaki hayatı beklemiyorsunuz. Hala aynı arkadaşlara sahibim fakat hayatını değiştirmemen imkansız.”

 

Marquez’e, Rossi’nin önünde üçüncü bir başarılı şampiyona kazanmayı bekleyip beklemediği sorulduğunda: “Tabii ki, puanlar aksini söyleyene kadar buna inanacağım. Fakat Valentino çok kararlı olacak. Bunun son şansı olabileceğini biliyor. Onunla sonuna kadar savaşacağım.”

Cevap bırakın