Menu
in ,

TOP SHELF

Virginia’da doğan cehennem meleği: Top Shelf

Hardcore Choppers’ın garajındaki eserler karşısında şeytana uymamak elde değil. “American Chopper” kavramını modellerinin hemen hemen hepsinde oldukça başarılı şekilde yansıtan ekip bu kez karşımıza kor ateşlerden çıkan vahşi ve güzel bir modelle çıkıyor. Top Shelf ilk olarak bakıldığında sünmüş gövde yapısıyla oldukça uzun ve alçak bir motor. Ön çatalları bir chopper için fazla uzun olmasa da bu yayvan görüntüyü almasının sebebi daha çok şasisi. Bu her ne kadar ona rahat ve sakin bir hal verse de dragster tarzındaki çift parçadan oluşan alçak gidonu hem oturuş hem de sürüş anlamında Top Shelf’e agresif bir hava katıyor. Gidon üzerinde yer alan bütün kontrol kabloları mümkün olduğunca saklanmaya çalışılmasının yanı sıra motosikletin diğer parçalarıyla bütünlük yakalaması adına bu kontroller kromla kaplanmış.

 

 

Gövde rengi olarak kırmızı ve bakır karışımı bir rengi anımsatan “atomic orange candy” tercih edilmiş. El işciliği ile yapılmış bu ateşli boyanın üzerinde yer alan ve melek kanadını andıran desenler ise yine elle yapılarak motosikletin tam bir cehennem meleği görüntüsüne bürünmesini sağlıyor. Hardcore Choppers işçiliğinin yanı sıra malzeme seçiminde de fark yaratmış. Motosikletin yapısıyla bütünleşen sele Amerikan deve kuşu derisi kullanılarak üretilmiş. Top Shelf’in omurgası üzerinde bulunan depo ikiye ayrılmış. Ön süspansiyonlar için American Suspension marka, modern yerine eski tarz olan yaylı süspansiyon tercih edilerek daha “old school” bir hava yakalanmış. Yine de Top Shelf modern zamanların etkilerini de barındırıyor. Motosikletin göstergeleri son dönemlerde oldukça sık kullanılmaya başlanan ayna-içi tipte. Yalnızca aynaya bakarak uyarılar, hız gibi bilgiler görülebiliyor.

 

 

Hardcore Choppers, Top Shelf’in kalbine 125 kübik inçlik bir Softail motoru yerleştirmiş ve yalnızca bununla da yetinmeyerek motor bloğunu gövde rengi olan atomic orange candy rengi ve krom uyumuyla boyamış. Dahası detaya inerek silindir başlarındaki hava kanallarını işleyip elmas tarzında bir görüntü yakalamış. 6 vitesli ve hidrolik debriyajlı bir vites kutusunun tercih edildiği motorun birincil aktarması kayışla sağlanırken tekerleklere giden son aktarma içinse O-ring zincir tercih edilmiş. 330 mm’lik dev lastiğin sardığı arka tekerlek üzerinde yer alan arka dişli hem zincirden aldığı enerjiyi yola aktarma görevini hem de aracı durduracak olan disk fren görevini üstleniyor. Genellikle custom dünyasında kullanılan bu pratik sistemi yakın zamanda en azından herhangi bir cruiser modelinde görmek çok da güzel olurdu aslında. Hardcore Choppers’ın dokunuşu aynı zamanda motosikletin jantlarında da kendisini gösteriyor. Sivri ve keskin bir orağı andıran tasarım ister istemez işi daha gotik bir boyuta taşıyor. Sivri hazneli hava filtresi ve yere doğrultularak V-Twin sesini en hırçın şekilde yola salacak olan paslanmaz çelikten yapılmış egzoz boruları da Top Shelf’in cehennem meleği imajını destekliyor.

 

 

Hardcore Choppers gerçekten de iyi bir iş çıkartmış. Klasik American Chopper ruhunun olması gerektiği gibi yansıtıldığı bir motosiklet. Üstelik en azından bir chopper için yerden yükseklik, oturuş pozizyonu ve genel yapısıyla kullanışlı da. Evden işe gidilmez belki ama kimsenin olmadığı açık bir yolda cehenneme kadar yolu var!

Cevap bırakın