Triumph uzun süredir merakla beklenen Trident 660 modelinin detaylarını açıkladı. Motosiklet çoğu yönüyle Street Triple S’i andırıyor
Street Triple S’in A2 uyumlu 3 silindirli 660cc kapasiteye sahip motor bloğunun üzerine o kadar fazla geliştirme ve düzenleme yapılmış ki aynı olduklarını söylemek oldukça güçleşmiş. Bu da demek oluyor ki piston, krank, kam mili, silindir başları, gömlekler gibi bir sürü parça değiştirilmiş ve yeniden tasarlanmış. Sıvı soğutmalı motor bloğuna sahip Trident 660 10, 250rpm devirde 80bhp (60kW) güç üretebiliyor. Aynı zamanda motosikletin 6,250rpm devirde ulaşabildiği maksimum tork 64Nm. 6 vitesli şanzımana sahip Trident 660’ın yakıt kapasitesi ise 14 L.
Triumph Trident 660 A2 Lisansına Uyumlu Sürüme Sahip Olacak
Triumph, A2 lisansına sahip sürücüleri de düşünerek Trident 660 için A2 lisans dönüştürme kiti getiriyor. A2’ye özgü motor ayarlarına göre motosikletin maksimum gücü 8750rpm devirde 46bhp (35kW) olarak ayarlanabilecek. Tork rakamları da 5250rpm devirde 59Nm değerine düşecek. Bu ayarlamalar geri dönüşümlü olup, kısıtlamalar Triumph servislerinde motosikletin maksimum performansına tekrar erişebilmesi için kaldırılabilir durumda olacak.
Süspansiyon Sistemiyle Triumph Çıtasını Yükseltiyor
Süspansiyon sistemine baktığımızda Triumph’ın önceki modellerine göre daha yüksek kaliteli malzeme kullanmayı tercih ettiğini görüyoruz. Ön kısımda Showa marka 41mm USD (upside down, ters) teleskopik maşalar kullanılmış. Biri yay, öbürü şok emici olmak üzere bu maşalar iki farklı işleve sahip. Arka kısımda ise yine Showa marka elle ayarlanabilir tekli şok ünitesi tercih edilmiş.
Fren sisteminde ise Triumph, Nissin marka fren sistemlerinden yararlanmış. Ön kısımda çift pistonlu 310mm iki diskli sürgülü kaliperler, arka kısımda ise tek diskli 255m sürgülü kaliper tercih edilmiş. Çift kanallı ABS sistemi de standart olarak gelen özelliklerden biri. Her ne kadar viraj ABS’si olmasa da Triumph sistemin neredeyse viraj ABS’si kadar iyi çalıştığını iddia ediyor.
Triumph Trident 660 Hibrit TFT Paneliyle Oldukça Şık Bir Görünüme Sahip
Motosikletin kokpit kısmında hibrit TFT (thin film transistor) paneli mevcut. Panelin üst kısmında ters LCD (siyah-beyaz) devir sayacı ve hız göstergesi bulunuyor. Bunun altında, daha ayrıntılı sistem bilgilerini, kilometre sayaçlarını gösteren; bisiklet ayarları ve diğer çeşitli kontroller arasında gezinmeye olanak tanıyan tam renkli bir TFT ekran var. TFT panelinden seçimi yapılabilen “Yağmur” ve “Yol” sürüş modları ile motosikletin ABS, çekiş kontrolü gibi özellikleri ayarlanabiliyor.
Koltuk yüksekliği 805mm olan motosiklet ön ve arkada 17inç döküm alüminyum jantlara sahip. Gösterge panelinden ön fara kadar bütün aydınlatmalar LED ile sağlanmış. Renk seçeneklerine gelecek olursak Triumph Trident 660 için 4 farklı renk seçeneği sunuyor. Bunlar sade safir siyahı, kristal beyaz; ikili gümüş-siyah ve gümüş-kırmızı şeklinde. 2021 yılının ocak ayının sonlarına doğru satışa sunulması beklenen motosikletin fiyatı £7,195 olarak belirlenmiş
Orta sınıf Naked Modellerde Rekabet kızışıyor;
Header Column #1 | Hacim | güç | Tork | Ağırlık |
---|---|---|---|---|
Triumph Trident | 660cc | 80 Beygir | 63,72 | 189 kilogram |
Yamaha MT07 | 689cc | 73 Beygir | 67.79 | 182 Kilogram |
Honda CB 650R | 649cc | 93 Beygir | 63.72 | 202 Kilogram |
Kawasaki Z650 | 649cc | 67 Beygir | 63.99 | 188 Kilogram |
Piyasadaki rakipleri ile kıyaslandığında Trident’in rakiplerine göre daha pahalı olduğunu görüyoruz, henüz Türkiye fiyatı belli olmasa da ülkemizde 77.000 liradan(Kasım 2020) satılan MT-07’nin İngiltere’de 6700 pound olması bize fikir verebilir. Triumph, birinci sınıf kit içeren üstün kaliteli bir motosiklet ürettiği konusunda iddialı. Sunduğu 45 farklı aksesuar opsiyonu ile Triumph, sürücülerin motosikleti kendi zevklerine göre tasarlamalarına olanak tanıyor. Bu opsiyonlar sineklik, tutma kolları ve bagaj gibi görsel aksesuarlardan, shift assist (hızlı vites değiştirme desteği), Track+ ve TFT bluetooth bağlantı seçenekleri gibi teknolojik geliştirmelere kadar çeşitlilik gösteriyor
Güncel Triumph modelleri için Korlas’ın sayfasını ziyaret edebilirisiniz.
Yorumlar
Loading…