Yazar: İlker Genç
BMW HP4 RACE: 750 adet, el yapımı olarak yüksek teknoloji ve pistlerde zirvede bir performans için yaratıldı.
BMW Motorrad tarafından BMW HP4 RACE’in ortaya çıkma zamanının geldiğini daha önceki 2018 BMW HP4 RACE haberimizde hatırlatmıştık. BMW HP4 RACE, BMW Motorrad tarafından, resmi olarak açıklanmış durumda. Detaylara bir göz atalım.
Yarış pistlerinde maksimum performans için etkileyici teknik çözümler, el yapımı fabrika yarış motosikletleri en son detayına kadar mükemmelliği yakalamak amacıyla modifiye edilmektedir. BMW Motorrad, yeni HP4 RACE ile safkan yarış motosikletini sınırlı sayıda sadece 750 tane olarak sunuyor. BMW HP4 RACE, konusunda son derece uzmanlaşmış küçük bir takım tarafından en yüksek kaliteyi koruyarak tek tek el yapımı olarak üretilmiş.
Motor, makine ve elektronik öğeler anlamında yeni HP4 RACE, mevcut superbike fabrika yarış motosikletleri ile aynı kategoride ve karbon fiber şasisi ile süspansiyon konusundaki gelişmişlik seviyesini bile fazla fazla aşmaktadır. Yola hazır ve tam dolu depo ile 171 kiloya denk gelen ağırlığıyla yeni HP4 RACE, halihazırda Dünya Superbike Şampiyonasında kullanılan fabrika yarış motosikletlerinden daha hafif ve ağırlık açısından MotoGP fabrika motosikletlerinin biraz üstünde kalıyor.
Endüstriyel üretim olan monokok yapıdaki karbon fiber ana şasi, kendinden destekli arka şasi ve karbon fiber jantlar
BMW Motorrad, HP4 RACE ile, küçük serilerde endüstriyel olarak üretilen sadece 7.8 kilo ağırlığında ve dolayısıyla gelecek odaklı teknolojiyi herkesin sahip olmasını mümkün kılacak tamamen karbon fiberden yapılmış bir ana şasi sunan Dünyadaki ilk motosiklet üreticisi. Ayrıca ön ve arka tekerlekler kasten daha sert bir dizaynı desteklerken, aynı zamanda hafif dövme alaşımlı jantlara kıyasla yaklaşık yüzde 30 oranında bir ağırlık azaltımı sağlayan bu üstün teknoloji malzemeden yapılmıştır.
Öhlins elektronikler, hafif alaşımlı arka maşa ve Dünya Superbike Şampiyonasından gelen Brembo monoblok fren kaliperleri
Yeni HP4 RACE, yay kısımları ve frenler konusunda yarış teknolojisinin en yüksek taleplerini de karşılamaktadır. Dünya Superbike Şampiyonası ve hem de MotoGP’de kullanılanlarla aynı olarak hem FGR 300 ters çatal hem de TTX 36 GP yaylı gergi kolu, İsveçli üretici Öhlins tarafından sağlanmış. Tırtıklı ve sac metal parçalarla yapılan hafif alaşımlı asılı arka maşa da Superbike Dünya Kupası’nda kullanılan parçalardan.
İki tane Brembo GP4 PR monoblok fren kaliperine sahip yeni HP4 RACE fren sistemi ayrıca sadece Dünya Kupası araçlarında bulunan parçalara sahiptir. Kaplamalı titanyum pistonlar ve kimyasal nikel kaplama yüzeyli tek parçalı alüminyum kaliperler, şu anda mevcut olan en iyi malzeme kombinasyonunu sağlamaya hazırlanıyor. 6.75 mm kalınlığında 320 milimetre T tipi yarış çelik fren ile birlikte, sistem çarpıcı bir fren performansı sunuyor.
Dünya Kupası spesifikasyonlarına göre uyarlanmış vites oranlarına sahip Safkan yarış motoru
Yeni HP4 RACE, Encurance ve Dünya Superbike Şampiyonası’ndaki yarış motoru özellikleri ile benzerlikler göstermektedir. 13,900 devirde, 158 kW yani 215 beygir güç ortaya çıkmakta ve 10,000 devirde ise maksimum tork 120 Nm seviyesine çıkmaktadır. 14,200 devirden 14,500 devire çıkartılan S 1000 RR’ın motoru ile kıyaslandığında, maksimum motor hızı arttırılmış. Mümkün olan en iyi performansa ulaşmak amacıyla, en iyi geçiş oranları ve farklı ikincil oranlar ile 6 vites (yakın oranlı vites kutusu) kullanılmıştır.
Ağırlığa göre iyileştirilmiş elektronik sistem, 2D gösterge paneli, Dinamik Çekiş Kontrolü DTC, Motor Freni EBR, Tekerlek Kontrolü ve diğer elektronik özellikler
Yeni BMW HP4 RACE, yarış ihtiyaçlarını karşılamak için iyileştirilmiş elektrik sistemi, geniş bir elektronik kontrol ve destek sistemleri paketi ile geliyor. 2D gösterge panelinde, aktarılabilir veri hafızası (2D kaydedici) ile zengin bir bilgi mevcut.
Farklı yol, pist tasarımları ve yol zemin durumları için geniş kapsamlı kurulum seçenekleri, Dinamik Çekiş Kontrolü, Motor Freni EBR ve Ön Teker Kontrolü bulunuyor. Bu özellikler, sürücünün tercihine göre titizlikle programlanabilir ve böylece sürücü, HP4 RACE’in sunduğu muhteşem sürüş dinamikleri potansiyelini en iyi şekilde kullanabilir. Diğer elektronik özellikleri arasında “Pit Limitleyici” ve mükemmel yarış startı için “Başlangıç Kontrol” bulunuyor.
Hafif karbon fiber parçalar ve el ustalığı ile boyanmış alümünyum depo
HP4 RACE’in karbon fiber döşeme, egzoz koruma ve selenin tepesi BMW HP Motorsport renklerinin özelliklerine sahip. Temiz bir el ustalığı ile boyanmış alüminyum yakıt deposu, motosikletin yüksek kalite yarış görünümünün altını çiziyor.
Yorumlar
Loading…