Menu
in ,

Unbreakable Bütün Rekorları Altüst Etti

Yazar: Ahmet Köseoğlu

Alman custom firması Thunderbike Customs “Unbreakable” tasarımı ile
2013 Avrupa Motosiklet Haftası’nda custom severleri adeta büyüledi

Avrupa’nın en büyük motosiklet buluşması olan Avrupa Motosiklet Haftası’nda 2013 yılında yaklaşık 75.000 motosiklet severin katıldı. Avustralya’da düzenlenen Avrupa Motosiklet Haftası’nda gerçekleştirilen Custom Motosiklet Şovu’nda Alman Thunderbike Customs’un göz alıcı tasarımı Unbreakable 3 dalda birden en iyi ödüllerini toplamayı başardı.

 

Aslında hikaye daha eskiye dayanıyor. Zira Thunderbike Customs, Custom Choppers sayfalarımızda daha önce de misafir ettiğimiz firmalardan birisi. Sıkı takipçilerimiz 2012 yılında AMD Şampiyonası’nı sallayan Sportster Iron motorlu PainTTless tasarımını hatırlayacaklardır. İşte yeni Unbreakable –Türkçe çevirisiyle kırılmaz, ehlileştirilemez- de aynı ellerden Alman Thunderbike Customs üretimi bir motosiklet.

 

İlk defa 2013 Avrupa Motosiklet Hafta’sında görücüye çıkan Unbreakable tasarımı hem Custom Chrome Avrupa Motosiklet Şov’u hem de Harley-Davidson Şov’unda birincilik ödüllerini topladı. Bu tasarım için söz konusu başarı oldukça normal çünkü Unbreakable hiç motosikletten anlamayan ya da custom motosikletlere ilgi duymayan gözleri bile kendisine 2. kez hatta 3. kez çekebilecek bir duruşa sahip.

 

 

Açıkçası uzun zaman sonra neresinden anlatmaya başlayacağımı bilemediğim, tasarımında birçok mekanik kahramanlıklar bulunan bir motosiklet ile karşı karşıyayım. Motosiklete önce genel hatları itibariyle bakacak olursak kalbinde Harley-Davidson screaming Eagle V–motor bulunan, ön ve arka şasisi ustaca aynı hatlarda tasarlanmış, önde çok büyük 10 kollu şık bir jant bulunan alçak bir motosiklet gözümüze çarpıyor.

 

Unbreakable’ın ön jantı tam 26 inç büyüklüğünde ve 120/60-26 ebatlarında bir lastik kullanılmış. Bu ebatta bir ön lastik için küçük çukurların önemi azalıyor. Ancak ön lastik ve dolayısıyla jant büyüdükçe sürüş esnasında ön tekerleğin atalet kuvveti de büyüdüğünden manevra yapmak güçleşmeye başlar. Bu nedenle büyük jantların mümkün olduğunca optimum hafif-sağlamlıktaki maddelerden –uçaklarda kullanılan özel alüminyumlar gibi- üretilmeleri gerekir. Unbreakable’ın jantlarının çelikten mi yoksa başka bir şeyden mi üretildiği belirtilmemiş ancak bordoya kaçan kahverengi renkleri ve tasarımları oldukça estetik görünüşe sahip. Özellikle arkada kullanılan tek taraflı maşa motosiklete sağ taraftan bakıldığında tasarımın genel hatlarını iyice ortaya çıkararak adeta sanat eseri haline gelmesini sağlamış. Bu arada arka lastik 260/35-21 ebatlarında bir Metzeler.

 

Önde ızgara görünümlü yukarıdan aşağıya doğru büyüyerek inen alt sakal ve aynı çizgilerin kullanıldığı ön far, yakıt deposu, egzoz çıkışları, sele altı ve arka alt kuyruk motosikletin dinamik tasarımını bütünleştirirken motosiklete özel bir ruh katmış. Özellikle sol taraftan bakıldığında V-motor’un soğutma tırnaklarının oluşturduğu benzer çizgiler genel görünümü daha da güzelleştirmiş.

 

 

Unbreakable Türk motosiklet üstadı Aykut Tataroğlu’nun tasarımlarındakine benzer alçak sele ile tamamlanan güçlü drag tarzı bir şasiye ve dolayısıyla ileriye doğru hafif uzanan bir oturuşa sahip. Önde çift disk fren ve arkada tek kollu maşanın bulunduğu sol tarafta oldukça büyük bir disk fren motoru durdurmak için gerekenden çok daha fazla kuvvet barındırıyor. Kuvvet demişken Unbreakable’ın Harley-Davidson Screaming Eagle motorunun gücü 100 bg olarak belirtilmiş.

 

Unbreakable tasarımının el yapımı parçalarını saymak yerine sadece motorunun, 6 vitesli şanzımanının, elektronik aksamının ve lastiklerinin fabrika üretimi olduklarını söylemek çok daha doğru olur.

 

Thunderbike PainTTless dizaynından tam 1 yıl sonra yepyeni Unbreakable tasarımı ile custom dünyasında yeni bir deprem yaratmayı başardı. Alman firmanın bundan sonraki adımını merakla bekliyoruz.

Cevap bırakın