Yazar: Baran Cısdık
Verve moto Balideki tüm farklı yollarda gidebilecek uzun hafif ve güçlü bir 250 cc enduro motor isteyen bir müşteriyle karşılaştıklarında, Kawasaki D-Tracker’ın mükemmel bir seçim olacağını anladılar.
Bu stok motoru Endonezyada D-Tracker olarak tanınıyor(diğer çoğunluktaki ülkelerde KLX250S olarak biliniyor) ve bu ülkenin engebeli arazisine bakarsak gayet popüler bir motor. Verve, Avrupa’dan çıkan pek çok custom enduro yapımlarından fikir alırken aynı zamanda kendi ‘Bali stili’ni de yapıma katmak istedi.
Yapıma başlamadan önce Verve’deki ustalar, motorun sahibiyle aynı masaya oturup onun isteklerine göre dizayn ettiler. “Konsept çizmek için çok zor değildi” diyor Verve’den Titus. “Bizim fikirlerimiz de aynıydı. Motor temiz, agresif görünmeli ve plastik parçası olmamalı dedi motorun sahibi.” Böylece ilk yapılan şey motordan çok miktardaki plastiğin çıkarılması oldu.
Yamaha RS100 benzin tankını boyutu ve temiz görünüşü için kullanmak istediler. Tüm stok aydınlatmalar daha ufaklarıyla değiştirildi. Ufak bir çamurluk eklendi ve dişli tekerler motora aranılan agresif duruşu verdi.
“Şasinin üst kısmı klasik depoyu oturtmak için çok uzun ve büyüktü” diyor Titus. “Bir çözüm depoyu üzerine yapmaktı, ancak bu çok büyük ve çirkin göründü. Diğer bir problem ise benzin pompası çok uzundu ve depoya adapte edilmesi zordu. Sadece bir çözüm mevcuttu: şasinin büyük bir ölçüde elden geçirilmesiydi. Böylece şasinin 3/4 ‘ünü kestik ve arka amortisörün yerini değiştirmeden yeniden yaptık.
Tüm motor müşterinin boyuna göre ayarlandı “İki genç ve parlak endonezyalı olan kaynakçı arkadaşlarımız gayet güzel bir iş çıkarttı” diyor Titus. “ Benzin deposunun iç kısmı benzinin depolanması için modifiye edildi ve tüm şasi kesildi ve tekrardan kaynaklandı. Buna ek olarak orijinalinde motorun önünde bulunan sıvı soğutma plastiktendi biz de onu değiştirip yerine paslanmaz çelikten yeni bir tane taktık.”
“Sonuç olarak müşteri mutlu oldu, bu da bizi mutlu etti” diye ekliyor Titus.