Yazar: Sinan Özgen
Vespa GTS 250’ye taktığımız Polini Evolution varyatör kitini test ettik. Bu kitin içinde komple ön varyatör, kayış ve arka debriyaj yayı bulunuyor. Varyatör kiti gerçekten de basın bülteninde tarif edildiği gibi motoru daha canlı hale getiriyor mu? Gelin görelim.
Vespa GTS 250’ye Polini Evolution Varyatör Uygulaması
Polini Türkiye’den 241.719 kodu ile temin edebileceğiniz kitin fiyatı 282 euro.
Polini bu konuda adeta bir sanat eseri yaratmış. Daha hassas ölçülerde tasarlanmış ön varyatör kayışın daha hızlı tırmanabilmesi için daha dik açılara sahip. Vespa’nın GTS 250, 300 ve GTV motor blokları için tasarlanmış olan bu ürün 6 varyatör misketi ile hareket ediyor. Bu tür kitler söz konusu olduğunda, en büyük problemlerden birisi de oldukça yukarılara tırmanan kayışın bir yerlere sürtmesi sonucunda alüminyum motor bloğunun yara alması meselesidir. Polini bu problemi çözebilmek için bu kitin içine koyduğu kevlar kayışı bir miktar kısa tasarlamış. Bu gerçekten de işe yarıyor, test sonrası açıp baktığımızda kayışın hiçbir yere dokunmadığını gördük, beğendik.
Ön varyatörün rampa açısının daha dik olması, gerçekten de kayışın daha hızlı yukarı çıkmasını, dolayısıyla hızlanmanın daha iyi hale gelmesini sağlamış. Bunu yolda da test edip onayladık. Çekiş daha iyi hale gelmiş, 0-100km/s hızlanma hissedilir derecede iyileşmiş. Bu yönlerinden dolayı kite hayran kaldık. Basın bülteninde söylendiği üzere “bazı devirlerdeki bayılmayı önler, ara hızlanmaları daha canlı hale getirir” konusunda ise gerçekten müthiş bir atılım yapılmış. Ara hızlanmalardaki bayılmalar gerçekten ortadan kalkmış. Son hız konusunda devir kesici sebebiyle 140’lı son hızlar çok geçilemese de motor standardına göre çok daha canlı hale geldi.
241.719 kodlu bu kiti Polini GTS’in motor bloğuna, aracın ağırlığına ve tekerlek ölçülerine uygun hesaplarla üretmiş. Bu durum gerçekten de sürüşte hissediliyor. Dış varyatörün soğutma yelpazeleri de varyatör kutusunun daha iyi soğuması için biraz daha büyük tasarlanmış. Bütün bu “haute-couture” terzilik işleri motora göre yapıldığından, bu kiti takınca alınan keyif de gerçekten üzerinize tam dikilmiş kıyafet kadar zevk veriyor. Varyatör misketleri standarda göre çok da hafif değil. Bunun sayesinde rakip kitlerin bazılarında görülen yüksek devirlerde kalkış problemi Polini’de görülmüyor. Biz çok beğendik. Üstelik 282 euroluk Türkiye satış fiyatı, İtalya’da tavsiye edilen 293 euroluk fiyattan daha ucuz.
1. ve 2. Fotoğraflarda: Vespa 250 GTS’ye varyatör kiti takmak üzere mevcut donanımlarını söktük.
3. Fotoğraf: Soldaki Polini dış varyatörünün açısı standart olan soldakine göre daha dik üretilmiş.
4.Fotoğraf: 241.719 numaralı Polini varyatör kiti fotoğraftaki içerikten oluşuyor.