Menu
in

Victory ve İndian Markaları İlk Sahiplerini Buldu

Yazar: Burak Yıldız

Motoron’un geçtiğimiz ayki sayısında Victory ve İndian markalarının Türkiye’de ilk kez EYP Bike’da satılmaya
başladığını yazmıştık. Uzun süredir İndian Chief Vintage marka motosikletini bekleyen milli basketbolcu
Serkan Erdoğan ve EYP Bike’ın koordinatörü olan Onur Özakıncı ile bu motosikletler üzerine konuştuk.

Burak Yıldız: Öncelikle bu iki önemli markanın bayiliğini aldığınız için sizi ve EYP Bike’ı tebrik etmek istiyorum.

 

Onur Özakıncı: Teşekkür ederiz. Biz de bu markaların bayisi olmaktan oldukça memnunuz.

 

B.Y: Victory ve Indian markalarının bayiliğini nasıl üstlendiniz?

 

O.Ö: Bu iki markanın asıl distribütörü Üniteks Tekstil. Onlar başvuru yapıp bu markaların distribütörlüğünü aldılar. Biz de onlarla beraber çalışarak Ege Bölge Bayiliği’ni yapıyoruz. Şu an, Türkiye’deki tek bayi biziz. Önümüzdeki günlerde İstanbul, Ankara ve Antalya’da yeni bayiler açılacak. Şu an onları beklemekteyiz.

 

B.Y: Victory ve Indian markaları için ülkemizde planladığınız hedefler nelerdir?

 

O.Ö: Oldukça eski bir geçmişi olduğu için Indian zaten Türkiye genelinde bilinen bir marka. Aynı zamanda Harley-Davidson’dan daha elit sayılan bir marka. Bir Indian’ı sokaklarda görme olanağınız çok daha azdır. Bir tanesini alıp yıllarca garajınızda saklayabilirsiniz. Bu nedenle Indian’ın çok fazla tanıtıma ihtiyaç duymayacağını düşünüyoruz. Fakat Victory için aynı şey geçerli değil. Daha fazla tanıtıma ihtiyacı var, çünkü Türkiye pazarı bu markaya daha yabancı. Bunun için bazı çalışmalar planlıyoruz. Demo motosikletlerimiz gelecek. Şubat ayında test motorlarımız da olacak. Dileyen herkes bu motosikletleri kullanıp daha fazla bilgi edinebilecekler. Bu iki firma da dünya çapında ünlüler, bu yüzden oldukça umutluyuz.

 

B.Y: Dünya motosiklet basınında Indian motosikletleri, Harley Davidson’lar ile kıyaslanıyor. Siz de Indian’ları yakından incelediniz. Bu iki firma arasında nasıl bir kıyaslama yapabilirsiniz?

 

O.Ö: Birbirlerinine benzeseler de aslında bazı noktalar itibarıyla birbirlerinden ayrılıyorlar. Harley-Davidson’un çok çeşitliliği var, her yaşa hitap eden ayrı modelleri var. Fakat Indian öyle değil, klasik tarz motosikletler üretiyor, yani Vintage tarzı daha hakim. Biraz önce de bahsettiğim gibi, Indian’ın motosikletleri daha evladiyelik ve belli bir kitleye hitap ediyor.

 

B.Y: Victory’nin modelleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

 

O.Ö: Victory, Indian’ın aksine retro tarz motosikletler üretiyor. Yani, eskinin modern versiyonu. Renkleri, tasarımı ve imajı itibarıyla biraz daha gençlere hitap ediyor denebilir.

 

B.Y: Bu markalar hakkında, çevrenizden ve motosiklet kullanıcılarından nasıl tepkiler aldınız?

 

O.Ö: Açıkçası aldığımız tepkiler oldukça olumlu yöndeydi. Türkiye’nin dört bir yanından telefonlar aldık. Biz de bununla ilgili olarak İnternet sitemiz ve Facebook sayfamızdan insanları bilgilendirmeye çalışıyoruz. İlk olarak fiyat listemizi duyurduk. Grafik bölümümüz de gereken çalışmaları yapıp insanları modeller ve özellikleri hakkında bilgilendiriyor. Facebook sayfamızı takip edenler bu bilgilere erişebilirler.

 

 

Victory ve İndian modellerini incelemek için EYP Bike’da bulunduğumuz süre içerisinde önceden siparişini verdiği İndian’ın Chief Vintage modeline kavuşan ve mutluluğu gözünden okunan ünlü basketbolcumuz Serkan Erdoğan’la kısa bir röportaj gerçekleştirme fırsatı yakaladık.

 

 

 

 

Burak Yıldız: Kendinizi tanıtır mısınız?

 

Serkan Erdoğan: 1978 doğumluyum. 20 yıla yakın süredir profesyonel olarak basketbol kariyerim var. İlk olarak Tuborg’da oynamaya başladım. Oradan Tofaş’a transfer oldum. Bu kulüple iki kez şampiyonluk yaşadım. Oradan da Ülkerspor’a geçtim. Sonra da İspanya’daki TAU Ceramica takımına transfer oldum. İspanya’da oynayan ilk Türk oyuncuyum. Orada üç sene geçirdim. Devamında sırasıyla Efes Pilsen, Türk Telekom, Beşiktaş Cola Turka, Banvit VK ve Royal Halı Gaziantep takımlarında oynadım. Euroleauge’de iki sezon boyunca şampiyonluğu kovaladım. Milli olarak yüzün üzerinde maça çıktım. Evliyim, iki kız babasıyım. Şu anda Karşıyaka Spor Kulübü’nde genç takım antrenörüyüm. Bundan sonraki kariyer planım günün birinde Karşıyaka takımının Head Coach’u olmaktır. Sonrasında da tabi ki bu kariyerimde yükselebildiğim en yüksek noktada olmak istiyorum.

 

B.Y: Motosiklet ne kadar süredir hayatınızda ve sporcu kariyeriniz ile birlikte bu tutkunuzu yürütmek zor olmuyor mu?

 

S.E: Ben tam bir motosiklet sevdalısıyım. Şu an motosiklet üzerinde yaklaşık onuncu yılım. Aslında kariyerim ile çakışan bir şey motosiklet. Bilenler bilir, eğer basketbol oyuncusuysanız normalde motosiklet sürmeniz yasaktır. Çünkü motosiklet tehlikelidir, hiçbir kulüp, oyuncusunun tehlike altına girmesini istemez. Hatta kontratlarda çoğunlukla ‘yasak’ maddesi vardır. Fakat ben motosiklet sevdamdan hiçbir zaman vazgeçmedim. Bu yasağın farkında olarak ve yaptığım işin sorumluluğunu alarak 10 yıldır motosiklet kullanıyorum.

 

B.Y: Bize motosiklete nasıl başladığınızı anlatır mısınız?

 

S.E: Motosiklete Harley-Davidson markasıyla başladım. Aldığım ilk motosikletin modeli Fat Bob’du. Motosiklet kullanmayı da onun üzerinde öğrendim diyebilirim. Aslında bendeki motosiklet sevdası çocukluğa dayanıyor. Çocukluk resimlerimin neredeyse hepsinde yanımda bir bisiklet vardır. O zamanlar bisiklete çok sevdalıydım. Oradan da motosiklete geçtim. Yani iki teker üzerinde hayatımı devam ettiriyorum.

 

B.Y: Indian marka motosikletiniz hayırlı olsun. Bu marka ile nasıl tanıştınız?

 

S.E: Teşekkür ederim. Indian markası, gerçek motosiklet sevdalılarının yakından tanıdığı bir marka. Indian, 1950’den sonra mali krize girdiği için üretimi ve satışı durma noktasına gelmişti. Ancak Amerika’da son iki yıldır bu marka tekrar canlanmış durumda, çünkü efsanevi bir marka Indian. Sağ olsun EYP Bike Indian’ı Türkiye’ye getiren ilk firma oldu. Siparişimi vermiştim, büyük bir heyecan ile bu günü bekliyordum. O gün bu gün işte, gerçekten beklediğime değdiğini düşünüyorum.

 

B.Y: Satın aldığınız modeli tanıtır mısınız kısaca?

 

S.E: Aldığım modelin ismi Chief Vintage olarak geçiyor. Bu, Indian markasının özüne en uygun olarak tasarlanmış model. Eskiyi bu günümüze taşıyor. Görsel olarak tek kelimeyle muhteşem bir motosiklet olduğunu düşünüyorum. Açıkçası ben bu markanın, özellikle bu modelin hayalini birkaç yıldır kuruyordum. Sonunda geldi ve benim oldu. Motosiklet hakkında kullanmadan bir şey söyleyemiyorum, fakat mükemmel olacağına eminim.?

Cevap bırakın