Yazar: Batuhan Emrem
Voxan, 2009 yılında aktif çalışmalarına ara verdikten sonra geri dönüşünü gücünü elektronlardan alan cüsseli Wattman ile gerçekleştiriyor.
Paris Motosiklet Fuarı’nda, kendi anavatanında elektrikli Wattman modelini tanıtan Voxan, yeni motosikletler üretmekte hala iddialı olduğunu gösterirken aynı zamanda tanıttığı bu yeni model için güç kaynağı seçeneği olarak elektriği seçmesiyle markanın gelecekteki planlarını yansıtmış oldu. Aslında Voxan’ın yeni bir modelle geri döneceği biliniyorken bunun elektrikle çalışan bir motosiklet olması da bir sürpriz olarak nitelendirilebilir.
Wattman, genellikle bataryalı motosikletlerin, şehiriçi veya spor gibi kullanım alanlarına karşın, içten yanmalı motorun etkisinin, egzoz sesinin ve eski tarz mekaniğin korunduğu, araca değer ve kişilik kattığı cruiser sınıfına girerek aynı zamanda bu alanda da radikal değişiklikler yapılabileceğini kanıtlıyor. Güçlü motoru ve kaslı duruşuyla Wattman Ducati Diavel veya Yamaha Vmax’e benziyor.
Wattman futuristik çizgileri ve özgün tasarımıyla her haliyle farklı bir motosiklet olduğu ortada. Oturma kısmında depoya kadar uzanan selesi ve bütün gövdesini kapatan tek parça karenajıyla motosikletin genel görüntüsünde bir bütünlük yaratılmış. Aracın parçaları da alüminyum ve karbon jantlar gibi oldukça özel parçalardan oluşuyor. Ön jantta bulunan 4 adet Beringer disk fren ise Wattman’a etkileyici bir görüntü sunmasının yanı sıra aslında bu durumun sebebi estetikten daha fazlası.
Elektrikli “Power-Cruiser” görüntüsünün kendisine verdiği heybeti elbette güçlü motoruna borçlu. Wattman tam 200 beygir gücünde (7.500-10.000 devir/dk) ve 200 Nm (0-6.000 devir/dk) torka sahip. Bunca gücüne rağmen aracın maksimum hızı ise 170 km/s ile sınırlı ancak bu tarz bir motor için son hızın elbette bir önemi yok. Yine de bu durumun sebebi, 200 kg’sini bataryalar tarafından oluşturulan toplam 350 kg ağırlık. İşte son hızını beklenenden az olması ve önde 4 adet disk bulunması da bu yüzden.
Her elektrikli motosiklette önem taşıyan şarj konusunda ise Wattman’ın gücüne göre iyi performans gösterdiği söylenebilir. 30 dakikadan daha az şarjla 180 km’lik kullanım menzili sunuyor. Modelin 300 beygirlik bir versiyonunun da ilerleyen zamanlarda çıkacağı da kulanağımıza gelen bilgiler arasında.