Yazar: Batuhan Emrem
Eğer Moto 2’den sıkıldıysanız üzülmeyin; Vyrus yarışa fark katmaya geliyor.
İtalya’daki küçük atölyesinden büyük işler çıkartan butik bir motosiklet üreticisi Vyrus. Ascanio Rodorigo tarafından 2002’de hayat geçirilen Vyrus, son derece özel parçalar ve elit mühendislik projelerine sahip motosikletler üretme amacına sahip. Markanın en ayırt edici özelliği ise Bimota Tesi 3D’ninki gibi göbekten yönlendirme (hub-center steering) sitemini modellerinde kullanıyor olması.
Vyrus bundan birkaç yıl önce Moto 2’de yarışmak için niyeti olduğunu belirtmişti. Modellerinin motorlarını Honda’dan temin eden bir firma için Moto 2 elbette uygun bir mücadele alanı sunuyor. Ancak CBR600RR motoru dışında Vyrus adına Moto 2’de yarışacak olan 986 M2’nin rakiplerine göre iki tekerlekli olması dışında hiçbir benzer yanı yok. Göbekten yönlendirmeli özgün yapısı ile geleneksel ön maşalı motosikletlerde frenleme esnasında oluşan dalma hareketinin önüne geçilerek viraj içerisinde süspansiyon daha verimli şekilde kullanılabiliyor. Oldukça gelişmiş bir sistem olmasına karşın bunu diğer motosikletlerde göremememizin nedeni ise tamamen maliyetin yüksek olması, üstelik gidon dönüş açısının da daralmasına sebep olarak gündelik yaşamda zorluk anlamına geliyor.
Vyrus 986 M2’nin testleri İngiliz Tommy Bridewell tarafından Mugello’da gerçekleştirildikten sonra 2015 Moto 2 sezonu için hazır hale getirildi. Sıra dışı motosikletle sezon boyunca mücadele edecek olan isimse Red Bull Rookies Cup’ta geçtiğimiz yıl üç kez podyuma çıkarak 4. olan 17 yaşındaki bir başka genç İngiliz Bradley Ray.
Vyrus üstelik Moto 2’de yarışacak olan 986 M2’nin üç farklı versiyonunu satışa sunuyor: Race, Road ve Kit Bike. Race versiyonu adından da anlaşılabileceği gibi titanyum, karbon fiber, magnezyum ve MotoGP standarlarında fren ve süspansiyonlara sahip yarış motosikleti, fiyatı ise 54,200 euro. Ne bu denli uzay teknolojisine ihtiyacım ne de cebimde o kadar para var diyenler içinse Vyrus, 986 SL Replica yol versiyonunu sunuyor. Yine hafif karbon fiber gövde panellerine, Brembo monoblok kaliperlere ve HRC motor bilgisayarı gibi yüksek performansa yönelik parçalarla donatılmış bu modelin fiyatıysa 24,925 euro. Kit Bike seçeneği ise en çok garajında bir Honda CBR600RR olanları sevindirecek çünkü Vyrus 16,542 euro karşılığında Honda’nızı bir Vyrus 986’ya dönüştürmek için ihtiyacınız olan şasi, jantlar, süspansiyon ve karenajları bir kit olarak sunuyor. Geriye kalan egzoz, frenler, kablolar ve en önemlisi motor gibi diğer tüm parçalar ise donör CBR600RR tarafından sağlanıyor. Honda’cılar bu işe sevindi sevinmesine ama Yamaha’cılar da üzülmesin; benzer bir kitin Yamaha R6 için de sunulacağı kulağımıza gelen bilgiler arasında.