Yazar: Motoron
Kenan Sofuoğlu, 2018’e problemler ve Yamaha’lar ile mücadele ederek başladı. Cumartesi günkü kaza ve lastik probleminin etkileri yarışta da kendini gösterdi ve yarışı 13. sırada tamamladı.
Normalde ilk dokuz tur sonrası pite girilip ikinci lastikle yapılacak olan yarış, 3. turda Canducci ve Soomer’in 11. virajda düşüşü sonrası kırmızı bayrak çıkması ile 13 tur kalan yarışı, lastiklerin 13 tur dayanamayacak olması yüzünden hızlı başlangıç prosedürü ile sadece 9 tur olarak yeniden start aldı. Kenan kırmızı bayrak çıktıında 3.sırada idi.
Yarış ikinci kez start aldığında, Kenan çok iyi çıkış yapmasına rağmen Mahias yarışın başında sonuna kadar liderliği götürdü. İkinci sırada olan Kenan motorun tutuşunun azalması sebebi ile 4 tur kala 6. sıradan 13. sıraya geriledi.
İlk dört sırayı Yamahaların aldığı yarışta bu sene hem Yamahalar hemde rakiplerin çok güçlü ve formda olduğu görülüyor.
Kenan’ın 2013’de 1’33.283 derecesi ile kırdığı pist rekoru bu sene Moto2’den gelen Yamaha sürcüsü Sandro Cortese tarafından 1’33.072 olarak geliştirildi.
Kenan yarış sonrası şu şekilde konuştu;
“Çok zorlu bir hafta sonu oldu. Superpole öncesi lastik yüzünden büyük bir kaza yaptım, vücüdumda bir çok darbe aldım. Bugün yarışta podyum için savaşmak istiyordum ama yarışta 5. turdan sonra motorda vibrasyon hissettim ve yavaşlayarak pozisyon kaybettim. Cumartesi günkü düşüşten sonra yarışta fiziksel olarak bir problem yaşamadım.”
Kenan’ın 2018’de hangi sürücüler zorlayabilir?
Yarışta birinci olan geçen senenin şampiyonu GRT Yamaha sürücüsü Mahias ve takım arkadaşı Caricasolo, her iki sürücününde kendine güvenleri yerinde, Mahias geçen sene şampiyon olmanın özgüveni ile yarışıyor.
Bu sene şampiyonaya Moto2’den gelen Kalio Racing Yamaha sürücüsü Sandro Cortese, Cortese sıralamalarda hep iyi derece yapmasına rağmen yarışta çok iyi dereceler alamıyor ancak, ilk yarışta pist rekoru kırması ve motora kolay adapte olması ciddi bir rakip olduğunu gösteriyor.
BARDAHL Evan Bros Yamaha sürücüsü Kenan’ın eski takım arkadaşı Krummenacher, seneye iyi bir başlangıç yaptı Yamaha ile potansiyelini gösteriyor.
MV Agusta Reparto Corse sürücüsü De Rosa, sezon öncesi testlerde hep iyi dereceler yaptı ama motoru soru işareti.
Kenan’nın şampiyon olması için bu sene hiç düşmemesi, formunu arttırması ve tecrübesini kullanması gerekiyor. Bu sene rakiplerin hem motorları Kawasaki’den daha iyi gözüküyor ve tecrübe olarak da çok güçlü rakipleri mevcut. Kenan’ın tüm bu zorlukları aşacağını düşünüyoruz.