Yamaha XJR1300’e Cafe Racer dokunuşu…
Birçok yerde motosiklet kullanıcıları edindikleri motosikletlerinin egzozlarını, elciklerini, ayaklıklarını, jantlarını, çamurluklarını boyalarını değiştirerek onları kendilerine özel hale getirirler. Bu kişiselleştirme bazen küçük bir çıkartma yapıştırarak da olabilir küçük bir düşüş sonrasında çizilen noktaya yapılan minik boya rötuşu olarak da…
Hatta yeri gelmişken anlatayım: 17–18 yıl önce Denizli’de bulunduğum dönemde babam kırmızı renkli bir Peugeot 103 mobilet almıştı. Benden hayli çeken bu kırmızı “canavarın” –o yaşlarda 5 bg dolaylarındaki gücü benim için müthiştiön çamurluğu çizildiğinde nalburdan kırmızı yerine mavi sprey boya alarak, ön çamurluğu mavi renge boyamıştım. Böylece tüm diğer kırmızı 103’lerden ayrılan kırmızı mobilet “benim” olmuştu. Diğerlerinin arasında onu fark etmemek renk körü olmayı gerektiriyordu…
Kişiselleştirme ne kadar küçük olursa olsun, sahip ile motosiklet arasındaki bağın güçlenmesini sağlayan ve kendi tarzını yansıtmasını sağlayan büyük bir olgu. Yamaha dünyanın farklı yerlerinde gerçekleştirdiği etkinlikler ve satışa sunduğu ekstra parçalar ile son yıllarda motosiklet kullanıcılarının kişiselleştirme eğilimlerine destek veren önemli firmalardan biri. Yamaha düzenlediği MonkeeFist yarışması ile custom severlere sahip oldukları kişiselleştirilmiş Yamaha markalı motosikletleri sergileme fırsatını verdi.
2012 yılının Monkee Fist ödülünü de Danimarkalı Wrenchmonkees custom motosiklet firması kazandı. İtalya fuarında sergilenen motosikleti 3 aylık bir süre içerisinde inşa eden Wrenchmonkees işe bir XJR1300 alıp parçalarına ayırarak başlamış. Motosikletin süspansiyonlar dahil ön kısmı Yamaha YZF-R1 parçaları ile değiştirilmiş. Fakat 6 pistonlu frenler standard jant yerine telli jant göbeğine monte edilmiş. Orijinal 4–1 egzoz sistem de el yapımı 4–2 sistem ile değiştirilmiş. Ardından arka kuyruk komple sökülüp XJR şasisine uyacak tamamen yeni bir kuyruk tasarlanmış.
Orijinali retro tarzda tasarlanmış olan Yamaha XJR1300’ü şahane bir Cafe Racer tasarıma dönüştüren Wrenchmonkey işletmecisi Per Nielsen Monkee #55’in yapım aşamasını şöyle özetliyor: “Önce Yamaha’nın diğer modifiye projeleri Hipermodifiye VMAX ve TMAX’ı inceledik. Ardından XJR1300 ile işe başlamaya karar verdik. Böyle modern bir motosiklet üzerinde neler yapabileceğimizi biz de görmek istedik. Biraz da bu motosikletle neler yapılabileceğini göstermeyi amaçladık. Yeni bir sele, boya ve cafe racer tarzı ile motosikletin ne kadar hoş görünebileceğini ortaya çıkarmak istedik. Bunu XJR fanatikleri için gerçekten beğenecekleri bir tasarım düşünerek yaptık. İşin en zor tarafı nekadar ve hangi parçaların değişeceğini belirlemek oldu. Bunun bir XJR olduğunun kolayca anlaşılması için karakteristik özelliklere sahip deposuna dokunmadık. Ön tarafı YZFR1’ inkiyle değiştirip öne 19 arkaya 18 inçlik jantları koyduk. Kuyruğunu Cafe Racer tarzına uydurmak için değiştirdik ancak burada önümüze aküye yer bulma problemi çıktı. Bu sorunu küçük bir lihium aküyü motorun arkasında maşanın başlangıç noktasına monte ederek çözdük… Kafamızda parlak renkler yoktu, o nedenle koyu ve mat rengi uygun bulduk. XJR’nin şasisini ise boyasını kazıdıktan sonra ateşe tutup fantastik bir yanık metal rengi elde ettik.”
Wrenchmonkees takımı olarak elde ettikleri sonuçtan memnun olduklarını belirten Per Nielsen: “Yamaha’nın güçlü motora sahip retro modelini, yeni bir tasarımla insanlara beğendirebilmiş olmak bizim için mutluluk verici. Bu tasarım bir prototip ancak XJR sahipleri için bazı parçaları tedarik etmenin yolu üzerinde çalışıyoruz” diyerek XJR kullanıcıları için parçaların satışa çıkacağı haberini müjdeliyor.
Yorumlar
Loading…