Yazar: Ahmet TEZCAN
23 Mart tarihinde Katar’da başlayacak olan sezonda, fabrika sınıfı YZR-M1’in frenleme dengesi Yamaha için anahtar bir unsur.
Honda, fabrika sınıfı RC213V’sinin frenleme dengesi için büyük bir adım attı ve bu yıl Jorge Lorenzo’da ve Valentino Rossi’de yüksek olduğu görülen viraj alma performansını arttırdı.
Lorenzo ve Rossi’nin geçen Eylül’de ilk kez Misano’da yarıştıklarında ve şu an da yeni şasi ya da yeni vites kutusu hakkında henüz bir bilgi yok.
Lorenzo’nun fabrika sınıfı Yamaha takım patronu Wilco Zeelenber, yaptığı açıklamada: “Bu hala zor. Phillip Adası’nda güçlük çekmedik çünkü durmayı ve viraj almayı aynı anda yapmak orada büyük bir problem değil. Fakat, Sepang’da iken keskin virajlarda, vitesin 6’dan 1’e ya da 2’ye düşmesi oldukça zor olduğundan frenleme performansı düşüktü. Phillip Adası’nda motosikleti çok fazla durdurmaya gerek yok. Aslında önemli olan motosikleti toparlarken Honda’ya nazaran nasıl bir davranış sergilediğimiz. Uzun düzlükteki frenleme durumu bizi biraz kısıtlıyor. Bunun hakkında fazla bir şey yapamayız çünkü ön lastik alamamıştık. 2014’te yeni bir lastik almak için uğraşmamızın nedeni bu.” dedi.