Yazar: Moe
Movistar Yamaha MotoGP Fabrika takımı sürücüsü Jorge Lorenzo , Aleix Espargaro’nun sürdüğü “Açık sınıf” Yamaha YZR-M1 ile şampiyonluğu tekrar kazanma şansının daha yüksek olduğuna inanıyor.
Lorenzo, 4 litre daha fazla yakıt ve ekstra-yumuşak Bridgestone lastik kullanma hakkına sahip NGM Forward Racing’in Yamaha YZR-M1’inin kendi “fabrika sınıfı” prototip motosikletinden (şampiyonluk açısından) daha iddialı bir pozisyonda olduğunu düşünüyor.
Forward Racing sürücüsü Espargaro sezon öncesi testlerde hatırlayacağınız üzere inanılmaz bir gelişim göstermiş ve açık sınıf Yamaha’sının üzerinde, sıralamada ilk dörtten aşağıya düşmemişti . Aleix Espargaro bir fabrika takımında mücadele etmemesine rağmen ,geçen ayki ikinci Sepang testinde de Lorenzo’yu geride bırakıp günü lider tamamlamıştı .
Bu ilgi çekici performans Lorenzo’nun da dikkatinden kaçmamış olacak ki Yamaha’dan bu açık sınıf Yamaha motosikletini denemeyi talep etmiş ancak Yamaha yönetimi anında bu teklifi reddetmiş .
Jorge Lorenzo açık sınıf konusunda ne kadar istekli olsa da Yamaha takımı , en büyük rakipleri Japon Honda ile 20litrelik yakıt sınırlaması bulunan aynı sınıfta, yani “Fabrika sınıfı”nda boy gösterecek . Fabrika sınıfında ,yakıt limitine ek olarak , sezon boyunca geliştirilme şansı bulunmayan 5 motor bloğu kullanma ve ekstra-yumuşak lastik kullanamama sınırlaması da bulunuyor .
Lorenzo bu konu hakkında :”Açık sınıf YZR-M1’i denemek istedim ancak Yamaha şiddetle reddetti, çünkü fabrika sınıfında yarışmak konusunda oldukça kesin ve netler. Eğer kesin fabrika sınıfı motosikletle yarışmak istiyorlarsa açık sınıfı denemenin çok da bir anlamı yok. İşin aslı, şuanda açık sınıf motosikletlerinin daha fazla potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum ama ben bir Yamaha takımı sürücüsüyüm , ve takımın karar aldığı motosikletle yarışırım ,bu karara da %100 ümü veririm . Bu konu hakkında bir görüşme yaptık ancak Yamaha fabrika sınıfında karar kıldı. ”
Henüz ekstra-yumuşak lastik seçeneğinin kaç yarışta ve hangi yarışlarda kullanıma açık olacağı belli olmasa da, Lorenzo açık sınıfın en büyük avantajının bu lastik seçimi olduğunu düşünüyor.