Yazar: Motoron
Skuter dünyasının en popüler iki amiral gemisini güç ve kaliteli asfalt üzerinde test ederek karşılaştırdık. Teknik detaylar sayesinde daha rahat karar verebileceğinizi düşünerek bunları tablolar halinde bilginize sunuyoruz.
Bu motorların teknik özelliklerinden uzun uzadıya söz etmek mümkün. Ancak bu defa biraz farklı bir yol izledik. Önce motorları bir dinamometrede test ederek çıkan güçleri ve torklarını tespit ettik. Ardından piste çıkarak iyi tutan bir asfaltta neyi ne kadar yapabildiklerine baktık.
Sizlerin de göreceği üzere Integra motor hacmi sayesinde hızlanmalarda ve ara hızlanmalarda Tmax’in önüne geçmeyi başarıyor. Bunu yaparken de zaman zaman Tmax’in yarısı kadar benzin harcıyor. Örneğin sürekli tapagaz gittiğinizde Integra 4,5 litre/100km tüketirken, aynı şartlarda Tmax 7,2litre/100km yakıt tüketiyor.
Integra’nın 17 inçlik lastikleri karşısında Tmax’in 15 inçlik lastikleri, Tmax’in daha kolay kontrol edilebilmesine olanak tanıyor. Yamaha’nın daha hafif olması da bunda önemli rol oynuyor. Integra’nın yürüyen aksamı bilindiği üzere aynı zamanda bir motosikletinki ile aynı olduğundan, onun da uzun yollarda konforu daha yüksek. Stabilitesini beğendik. Vites sistemi artık iyice gelişmiş durumda ve S1-S2 gibi otomatik vites seçenekleri sayesinde çok daha rahat kontrol ediliyor. Şehir içinde vites değişimleri biraz hissedilse de buna alışmak çok kısa sürüyor. Tüketimi düşürebilmek adına şayet D modunda kullanırsanız, trafiğin yoğun olduğu yerlerde vites kutusunun sürekli çalıştığını duyabiliyorsunuz. Tmax’in CVT şanzımanı ise bu konuda kusursuz. Sıfırdan en yüksek hıza kadar problemsiz bir kontrol sağlıyor. Uzun yolda her iki aracın da sürücü koruması üst seviyede.
Skuter pratikliğine gelecek olursak; her iki aracın da ortasında motorlarından sebep yüksek bir tünel kısmı bulunuyor. Tmax’in alçak oluşu sayesinde inip binmek daha kolay. Integra’ya alışılıyor. Integra’nın yolcu selesi Tmax kadar konforlu değil. Asıl pratiklik meselesi olan sele altına gelince, Integra bu konuda maalesef çok fakir. Sele altı çok ufak ve bir yarım kaskı ancak sığdırabiliyorsunuz. Şehir içinde kullanmak için bir arka çanta takmak gerekiyor. Tmax’in sele altı ise küçükmüş gibi dursa da arka çanta takmadan idare edilebilecek kadar büyük.
Gösterge grubu Integra’da küçük olmasına rağmen yeterince bilgi barındırıyor. Tmax’in göstergeleri ise daha büyük ve hemen sürücünün önünde büyükçe sıralanmışlar. Her iki aracın da malzeme kalitesi fiyatlarına yakışır biçimde en üst seviyede. Her iki motorda da el freni bulunuyor. Integra’nın otomatik vitesini isterseniz manuelmiş gibi kullanabiliyorsunuz, sadece belli bir devre inince bir alt vitese inmeyi stop etmemesi için kendisi yapıyor.
Sonuç olarak, bu iki motordan birini seçecekseniz, Integra ile biraz daha stabilite ve son derece düşük tüketim elde edebilir, buna da yaklaşık 6.000 tl daha az para ödersiniz. Tmax ise bu işi uzun süreden beri yapan efsane skuter olmanın verdiği bir karizmaya ve pürüzsüz bir sürüşe sahip. Herkesten biraz farklı olmak için Tmax’e yönelebilir ve kesinlikle pişmanlık yaşamazsınız.
Yamaha Tmax 530
Artılar:
+ Şehiriçinde çok yumuşak sürüş ve akıcı otomatik vites
+ Şehiriçinde hareket kabiliyeti
+ Sele altı kapasitesi
Eksileri
– Fiyat
– Yakıt Tüketimi
Honda Integra 750
Artılar:
+ Fiyat
+ 17 inç lastikler ve yürüyen aksam
+ Stabil sürüş
+ Tüketim
Eksileri
– Şehiriçinde vites geçişleri hissedilen DCT
– Sele altı kapasitesi
Teknik Ölçümler
Honda Integra 750
Yamaha Tmax 530
Maksimum
Güç*
50,23
beygir/6.100devir/dak.
38,18
beygir/6.400devir/dak.
Maksimum
Tork
63,67Nm/4.700devir/
dak.
45,07Nm/5.200
devir/dak.
Maksimum
Hız (GPS)
171,1
km/s.
161,7
km/s
Fren
mesafesi** (metre/saniye)
33,1/11,96
36,03/9,98
Ağırlık
234,8
kg
211,6 kg
*Dinamometre ölçümleridir
**ABS devrede iken 90km/s’den sıfıra
durma mesafesidir.
Hızlanma
Değerleri
Durma
anından
Hızlanma
100metre
200
300
400
Honda
Zaman
(s)
5,889
8,985
11,660
14,122
Hız
(km/s)
104,7
128,4
141
150,5
Yamaha
Zaman
(s)
6,072
9,295
12,074
14,657
Hız
(km/s)
100,3
122,3
134,9
144,2
50km/s’den
hızlanma
100metre
200
300
400
Honda
Zaman
(s)
4,206
7,457
10,237
12,768
Hız
(km/s)
101,2
122,2
135,7
146,8
Yamaha
Zaman
(s)
4,423
7,501
10,222
12,761
Hız
(km/s)
105,7
125,9
137,9
145,8
Tüketim Değerleri
Şehir Dışı
Otoban
Honda
23,2 km/1 litre
24,5
km/litre
Yamaha
19,7
km/1 litre
18,8
km/litre
TEKNİK
ÖZELLİKLER
Honda Integra 750
Yamaha TMax 530
37.800
TL (olası fuar fiyatı 36.700 TL)
Fiyat
43.500 TL
Sıvı
soğutmalı 4 zamanlı 8 supaplı SOHC paralel 2 silindirli
Motor
Sıvı soğutmalı
4 zamanlı 8 supaplı DOHC paralel 2 silindirli
745 cc
Motor
Hacmi
530 cc
55 bg @ 6250
d/d
Maks.
Güç
46,5 bg @ 6250
d/d
68 Nm @ 4750
d/d
Maks.
Tork
52,3 Nm @ 6750
d/d
2207x1525x1057
Boyutlar
UxİzAçıkxGidonY
2238x1580x1026
790 mm
Sele yüksekliği
800 mm
135 mm
Yerden
yükseklik
125 mm
14,1 Litre
Yakıt
kapasitesi
14,3 Litre
238 kg
Ağırlık
221 kg
120/70/17 –
160/60/17
Tekerlek
(ön/arka)
120/70/15
– 160/60/15
120/120
Süsp. Çalş.
Aralığı ön/arka
120/116
Zincir
Aktarma
Kayış
1 yarım kask
veya 10 inç laptop
Sele
altı kapasitesi
1 tam kask ve
15 inç laptop
Honda
Türkiye / www.honda.com
Distribütör
Yamaha
Motor www.yamaha-motor.com.tr