Yazar: Sanço Panço
Yamaha Landshut’un davetlisi olarak Yamaha Tracer 700 basın lansmanına katıldık.Yamaha Tracer 700 Test sürüşleri Alplerin Dolomiti Bölgesi’nde, Passo di Sella’nın çevresinde yaptık.
Yamaha Tracer 700 Sürüş İzlenimi
MT-09 Tracer’dan sonra Yamaha’nın benzer bir reçeteyi MT-07’ye de uygulaması bekleniyor, ara ara 07’nin de Tracer’ın da basına sızmış fotoğraflarını görüyorduk. Zaman içinde motor tamamlandı, basının bilgisine ve testine sunuldu. Türkiye’nin en çok motor satan ikinci firması olan Yamaha Türkiye bu sene ekonomik sebeplerden olsa gerek basın lansmanlarına Türk gazeteci götürmüyor. Biz de bu çok satacağını düşündüğümüz model için Yamaha Almanya’nın bir bayisinden destek aldık, Yamaha Landshut’un davetlisi olarak dışardan motordun basın lansmanına katıldık. Test sürüşleri Alplerin Dolomiti Bölgesi’nde, Passo di Sella’nın çevresindeydi.
Dünyadaki pek çok üretici benzer şasileri ortak biçimde kullanıp üzerine farklı araçlar üreterek her türlü müşteriye bir seçenek yaratmaya çalışıyorlar. Bu sistem uzun süredir özellikle otomobillerde kullanılıyor. Bu sayede hem benzer parçalar kullanıldığından parça stoğunda azalma, hem de geliştirme ve üretim maliyetlerinde düşme görülebilmektedir. Motosiklet konusuna gelecek olursak, özellikle Yamaha, bu standardizasyonu son yıllarda iyi biçimde kullanıyor.
YZF-R 125’ten türettiği çıplak model MT- 125, 3 silindirli çıplağı MT-09’dan türettiği XSR 900 ve Tracer 900, 4 silindirli motoru ile ürettiği YZF-R1 ve MT-10, 250’lik çift silindirli motorunu koyduğu YZF-R25 ve MT-25, son olarak da 700’lük çift silindirlisini koyduğu MT-07, XSR 700 ve bu teste konu olan Tracer 700, bu felsefe ile ürettiği motorlar. MT-07’nin kendisini kanıtlamış motoru ve şasisini almışlar, çıplaklığını gideren bir karenaj takmışlar, daha stabil olması için arka maşayı uzatmışlar, oturuşu da biraz daha dik hale getirmişler, işte size Tracer 700. Kendisinden çok daha pahalı ve güçlü motorların oluşturduğu sportif, dik oturumlu ve hızlı uzun yol motorlarının arasına yaramaz bir çocuk edasıyla dalarak, piyasayı karıştırmaya ve o kadar parası olmayan kullanıcılara seslenmeye geldiği anlaşılıyor.
Özellikle Tracer 900’ün 2015’ten beri Avrupa genelinde 15.000’den fazla satması (ki bunu alanların %50’si daha önceden motorcu olanlar), Yamaha’nın iştahını da kabartmış olmalı ki, bu projeyi de tamamlayıp piyasaya sunmuşlar.
Türk kullanıcısının öncelikli olarak bilgi almak istediği konu ise motorun fiyatı. Avrupa genelinde 8.400 euro etiket ile piyasaya çıkacak olan motosiklet Avrupa’da Kawasaki Versys’ten(7.900 euro) 500 euro, Honda NC750X DCT’den (7.800 euro) 600 euro, Suzuki V-Strom’dan (8.000 euro) ise 400 euro daha pahalı olan motosikletin Türkiye’de de bu araçlardan pahalı olması beklenebilir. Honda NC’nin otomatik versiyonunun Türkiye’de 33.100 TL, Kawasaki Versys 650’nin 33.100 TL olduğu göz önüne alınırsa, Yamaha Tracer 700’ün de en az 32-33 bin TL arasında olabileceğini bekleyebiliriz. Özellikle son dönemde içinde bulunduğumuz ekonomik durumlar sebebiyle artan döviz kurları, Yamaha Türkiye’yi fiyat belirlemekte çok zorlayacak gibi görünüyor.
Daha önceleri TDM’ye benzetilen Tracer 900’dense Tracer 700 hem güç, hem de seslendiği benzer gelir düzeyindeki kullanıcılar sebebiyle TDM’nin ilk versiyonuna daha çok benziyor. İri ve çift ön farı da benzerliği arttırıyor. Ön lastiğin 17 inç seçilmesi konusunda kimse bireleştiri getirmiyor, çünkü sızdırılan fotoğraflara bakacak olursak, bu motorun bir de Tenere benzeri versiyonu halen proje aşamasında test ediliyor ve pek yakında tahminen o da piyasaya sunulacak.
Yamaha Tracer 700 Genel Görünüm
Motorun dışarıdan görünümü gerçekten güzel. Çizgileri modern, çekici. Bir sabah vakti lansmanın yapıldığı otelin önünde görüyoruz, daha sonra da fotoğraf çekimleri yapılan yerde iyice kurcalayıp üzerine oturuyoruz. Motorun yakından görünümü, belki de 17 inç ön lastik sebebiyle fotoğraflarında görüldüğünden daha küçük hissettiriyor. Monoblok farı, 900’dekine göre daha büyük. Hemen iki yanda bacakları rüzgardan koruyan iki büyük ve renkli kapak radyatörü de iki yandan sararak onu da korumaya almış görünüyor. Önde elle ayarlanabilen bir cam bulunuyor.
Ön sinyaller hemen önde, elcik korumaların altına takılmış. 900’deki siyah korumaların aksine, bu modelin elcik korumaları motor rengine boyanmış ama oldukça küçük tasarlanmışlar. Yüksek hızlarda Tracer 900’ün kafa sallamasının nedenlerinden biri olarak sayılan büyük elcik korumalardan vazgeçilmiş gibi görünüyor.
Profilden bakıldğında, motorun yakıt deposunun yukarı doğru büyüdüğünü görüyoruz. hacmi 3 litre daha büyütülerek 17 litreye çıkartılmış. Bu sayede amacına uygun olarak daha uzun mesafe sürülebilmesi amaçlanmış. Deponun iki yanında tam dizlere gelen noktada kauçuk veya plastik diyebileceğimiz bir kavrama yüzeyi yerleştirilmiş. Bu malzeme motorun dizlerle daha rahat kavranmasını sağlıyor. Yolcu selesi de oldukça geniş tutulmuş ve alüminyumdan yapılmış geniş elcikler yerleştirilerek buralara tutunması amaçlanmış. Yolcu basamakları da 07’ye göre daha büyük ve rahat.
Yolcu ayaklıklarının hemen altındaki arka maşanın tasarımında epeyce özenildiği görünüyor. Çıplak versiyonda muz formuna sahip asimetrik arka maşa bunda daha uzun ve daha düz görünüyor. Biraz daha stabilite kazanabilmesi için çıplak 07’ye oranla 50 mm kadar uzatılmış. Gerçekten de bu uzama işe yaramış görünüyor, 700, oldukça hafif olmasına rağmen sınıfındaki motorlardan beklenildiği gibi oldukça stabil bir sürüşe sahip. Arka süspansiyonun montaj detayı da değiştirilmiş, 07’ye oranla 12mm’lik daha fazla çalışma payı kazanılmış görünüyor. Fren sistemine bakacak olursak, hem önde, hem arkadaki diskler papatya formuna sahipler. 4 pistonlu ön fren kaliperleri, diskler, 07’deki sistemle aynı. ABS Avrupa’da standart olarak sunuluyor ama Türkiye’de ne şekilde olacak, ABS’siz versiyon da bulunacak mı, henüz bilmiyoruz. Gösterge de çıplak versiyon ile aynı, ondan farklı olarak boşlukta değil, tam olarak ön karenajın içine, ortaya oturtulmuş. Gösterge kolayca okunuyor ve vites göstergesinden tutun, benzin sarfiyatına kadar zengin bilgileri sürücüye iletiyor. Göstergenin iki tarafındaki küçük boşluk ve kapaklar çıkartılarak yerlerine opsiyonel olarak 12V’luk priz takılabiliyor.
Üretim kalitesi Yamaha standartlarında ve MT-07’den çok farklı değil. Avrupa’da satılacak olan modellerin Fransa Saint Quentin kentindeki MBK/Yamaha markasına ait tesislerde üretildiği söyleniyor. Boyalı parçaların 07’ye göre daha fazla oluşu görsel açıdan kalite hissiyatını arttırmış, bu durumu beğendik. Özellikle mavi ve kırmızı versiyonlar, oldukça albenili duruyor. Üçüncü renk olarak sunulan siyah renk, kendisini pek göstermiyor.
Yamaha Tracer 700 Sürüş İzlenimleri
Sele yüksekliği 07’ye göre 35mm daha yüksek olan Tracer’da inip binerken biraz daha dikkatli olmak gerekiyor. 835mm’lik sele yüksekliği yine de pek çok sürücü için oldukça kolay ulaşılabilir durumda. Motorun üzerine oturulduğunda genişlemiş deposuna rağmen oldukça ince hissettiriyor. Oturuş pozisyonu son derece konforlu ve gidon genişliği de iyi ayarlanmış. Gidon yüksekliği biraz daha fazla ve 07 ile karşılaştırırsak sürücüye daha yakın duruyor. Önde bulunan cam iki küçük manivela gevşetilerek aşağı yukarı ayarlanabiliyor.
Marşa bastığımızda Yamaha’nın 689cc’lik CP2 (Cross-Plane 2 silindir) motoru, MT-07’den hatırladığımız melodisi ile çalışmaya başlıyor. 270 derecelik krank ateşleme zamanlarıyla çalışan bu motor, bir V2 havasına sahip. Gazı açtığınızda MT-07’den alışkın olduğumuz gazlama sesleri ve sürücüyü bir anda çekip götürmesi ile tanıdık bir dostun tepesinde olduğumuzu hatırlatıyor. Biraz daha dik oturuma sahip sürüş pozisyonu, motorun inceliği de eklendiğinde iyi ayarlanmış gidon genişliği ile birlikte trafikte aralardan geçmeyi oldukça kolay hale getirmiş. Bu sürüş pozisyonu sayesinde Tracer son derece oyuncu ve kıvrak sürüş özellikleri gösteriyor. Debriyajın hissiyatı da iyi ayarlanmış.
2500 devir/dakika lokomotif gibi çekmeye başlayan bu torku yüksek motor 3-3.500 devir/dakikadan itibaren ise iyice performanslı hale dönüşüyor. Bu devirlerden itibaren gaz koluna verdiği tepkileri çok beğendik. Her türlü devirde gidişi rahat, hissedilen rahatsız edici zıplamalar veya titreşim hissetmedik. Şehir içi trafiğinde genellikle 3. vites 50km//s ile kullanıldığında, motor vites değiştirmeksizin bütün esnekliğini gözler önüne seriyor. 6. viteste 3.000 devir/dakikada olsa dahi istediğinizde rahatça hızlanıyor olması, CP2 bloğunu üretirken Yamaha’nın işini iyi yaptığının bir göstergesi.
Yamaha Tracer 700 Nasıl Gidiyor?
Gidona küçük bir dokunuş ile oldukça rahat viraja giren yeni Tracer’ı idare etmek oldukça kolay. Ön düzen geometrisi 07 ile hemen hemen aynı ve idare etmesi de son derece kolay. Arka maşanın 50mm uzatılmış olması virajdaki stabilitesini arttırmış. Şehir içinde motor oldukça kolay kullanılıyor ve oldukça rahat hissettiriyor. Süspansiyon konforunu beğendik, 07 versiyonuna göre daha rahat olduğu kesin olmakla birlikte, bozuk yolda arka süspansiyon hala biraz kuru ve sert hissedilebiliyor. Yine de genel konforu son derece tatmin edici.
Motorun frenajı çıplak versiyondakine çok benziyor. Fren koluna yapılan ilk baskı çok vahşi etkiler yaratmasa da, sıkmaya devam ettikçe oldukça iyi işler başarıyor ve güven veriyor. Avrupa’da lanse edilen versiyonlarda ABS standart olarak sunuluyordu. Asfaltın tutuculuğu da oldukça iyi olduğundan ABS kolayca devreye girmiyordu. Frenaj esnasında ön çatalın dalma hissiyatı hiç fena değil, öne doğru fazla kapanmadığı için de frenaj esnasında girilen asfalt bozukluklarında bile hala kolay idare edilebilir durumda oluyor. Arka fren pedalının dozajı da çok iyi ayarlanmış, bastığınız kadar tuttuğunu hissettiriyor. Yoldaki sürüş hissiyatında bu yüksek 07’nin genel dengesini ve yol tutuşunu çok beğendik, özellikle ilk bir kaç dakikalık kullanımdan sonra çok eskiden beri kullanıyormuşcasına alışılabiliyor oluşunu takdir ettik.
Çıplak versiyona oranla 17 kilogram daha ağırlaşmış olsa da, Tracer, hala 07’nin oyuncu ruhunu taşıyor. Bunu yolda hissetmek mümkün. Gaza yüklendiğinizde 2 silindirli CP2’nin hızlı devir kazanması ile birlikte opera nağmeleri gibi sesler çıkarıp hızla virajdan çıkıp düzlüğe doğru koşuyor. Dağ yollarındaki hissiyatı bütün motor sürücülerini tatmin edecek kadar iyi. Vites oranları MT-07 ile hemen hemen aynı. Test motorları üzerinde takılı olan Michelin Pilot Road 4’ler son derece iyi iş çıkartıyordu, Türkiye’ye hangi lastikle gelecek, onu bilmiyoruz.
Motorun canlılığı, şasinin hafiflik hissiyatı, dar virajlarda yerden yüksekliği bir araya geldiğinde, iyi bir ritm tutturursanız adeta su gibi akarak sürebiliyorsunuz. Uzun araba kuyruklarını rahatça sollamak, gerektiğinde aralara rahatça girmek mümkün, sürücüyü asla korkutmuyor ve sürpriz yaratmıyor. Motorun bu dost canlısı özelliğini beğendik. Yakıt tüketimine bakacak olursak, test sürücülerinin motorlarına genel olarak baktığımızda 5,4-5,6litre/100km arasında değişen gösterge bilgileri gördük. Bu tüketimin 2000 metrelere gazlayarak inilip çıkılması sonucu elde edildiği düşünülürse, normal bir sürüşte 5 litrenin altına inebileceği düşünülebilir. Bu tüketim ile genel menzilin 300 km üzerine çıkabileceği de olası görünüyor. Motorun ön camının küçüklüğü, Tracer 900’de olduğu gibi bu motorda da kişiye göre değişen küçük problemler yaratabilir. Gidonun rahat dönmesi için aşağılara doğru daha dar tasarlanmış cam, en yüksek pozisyonda bile bazen sürücüye yeterli olmayabiliyor. Bu tür bir durum söz konusu olursa diye Yamaha daha yüksek bir tur camını da hazırlamış, opsiyonel olarak satın alınabiliyor.
Yamaha Tracer 700 Yorumu
Gelelim sonuca… Türk kullanıcısı için fiyat çok önemli. Bu yazının yazıldığı tarih, 20 Temmuz 2016’da fiyat halen belli olmamıştı. Ancak başta da söylediğimiz gibi, Yamaha Türkiye için bu döviz kuru yüksekliği sürerken fiyat belirlemek çok zor olmalı. Orta sınıftaki rakipleri Kawasaki Versys 650, V-Strom 650’nin arasında tercih edilebilir olması açısından fiyatının 33 binden daha aşağıda olması gerekiyor. Üstelik bu iki rakibin motor hacimleri sebebiyle önemli bir Motorlu Taşıtlar Vergisi avantajı da var. 3 senelik kullanımda diğerlerine en az 1.000 tl daha az vergi ödenecek olduğu düşünülürse, Tracer’ın 31-32 bin lira arasında olması satış şansını arttıracaktır.
Doğru fiyatlandırılabildiği taktirde Türkiye’de önemli miktarda satış yapabilecek motorlardan bir tanesi olmaya aday.
Euro4 egzoz emisyonuna sahip yeni Tracer’ı hem görsel, hem sürüş kalitesi bakımından beğendiysek de, Yamaha’nın MT-07’nin “ucuza, kaliteli ve süper giden motor” politikasından fazla uzaklaşmaması gerektiğini söylemek gerekiyor. Yüksek bir fiyat ile girmesi durumunda, çoğu kullanıcının, şayet bu parayı bulabiliyorlarsa, az kullanılmış 2015 Tracer 900’e yönelmesi daha olası görünüyor.
Yamaha Tracer 700 Teknik Özellikler
Motor: 2 silindir, 4 zamanlı, sıvı soğutmalı,
DOHC, 4 sübaplı motor
Hacim: 689cc
Çap x Strok: 80.0 mm x 68.6 mm
Sıkıştırma: 11.5 : 1
Maksimum güç: 55.0 kW (74.8PS) @ 9,000
devir
Maksimum
Tork: 68.0 Nm (6.93 kg-m) @
6,500
devir
Debriyaj: Islak, çoklu disk
Yakıt sistemi: Enjeksiyon
Çalıştırma: Elektrik
Vites kutusu: 6 vites
Son aktarma: Zincir
Ortalama yakıt tük.: 4.3 l/100km
CO2 emisyonu: 100 g/km
Şasi: Elmas tip
Ön süspansiyon: Teleskopik çatal
Ön süsp. çalışma aralığı: 130 mm
Kaster açısı: 24.8º
Arka süspansiyon: Arka oynar çift taraflı maşa
Arka süsp. çalışma aralığı: 142 mm
Ön fren: Çift disk, Ø 282 mm
Arka fren: Tek disk, Ø 245 mm
Ön lastik: 120/70 R17 M/C 58W (tubeless)
Arka lastik: 180/55 R17 M/C 73W (tubeless)
UxGxY: 2,138 x 806 x 1,270 mm
Sele yüksekliği: 835 mm
Aks aralığı: 1,450 mm
Islak ağırlık (dolu depo): 196 kg
Min. yerden yükseklik: 140 mm
Yağ tankı kapasitesi: 3.0 L
Yakıt tankı kapasitesi: 17.0 L
Distribütör: Yamaha Motor
Fiyat: 31.900 TL
www.yamaha-motor.com.tr
Yorumlar
Loading…