Yazar: Ahmet TEZCAN
6 Şubat 2015’te 2015 model V-Max Carbon’un duyurulmasının ardından motosiklet dünyası 30 yıllık bir geçmişe sahip V-Max’in tasarımcısı Kenji Ekuan’ın vefatıyla sarsıldı. İşte detaylar…
Amerikan Motosikletçiler Derneği’nin saygıdeğer üyesi Melbourne “Mike” J. Wilson’ın ölüm haberini henüz geçen hafta almışken, bu hafta da motosiklet dünyası Kenji Ekuan’ın vefatıyla sarsıldı. Japanyo’da oldukça aktif bir tasarımcı olan 85 yaşındaki Kenji Ekuan, motosiklet endüstrisinde de saygın bir isimdi.
Ekuan daha çok, ikonik Kikkoman soya sosu şişesi tasarımı ile bilinirdi fakat bunun yanı sıra Yamaha motosikletlerinin tasarımının arkasındaki de Ekuan’dı. 2015 yılında 30.yılını kutlayan Yamaha V-MAX’in tasarımı Kenji Ekuan’ın eseriydi.
Kenji Ekuan’ın tasarımı soya sosu şişesi
Ekuan’ın gidişiyle V-MAX’in yeni modellerini bir daha görememe olasılığı var fakat Yamaha Motor Europe, 2015 V-Max Carbon modelini duyurmuş olması gerçekten çok anlamlıydı. Motosiklete Carbon isminin eklenmesi tabii ki karbonfiber kaplı olması ve bunun nedeni de V-Max’in 30.yılını kutluyor olması. 2015 Yamaha V-Max Carbon’u incelemek için TIKLAYIN.
2015 Yamaah V-Max Carbon
Ekuan’ın Japonya’ya yaptığı katkılar Yamaha için motosiklet tasarlamasıyla sınırlı değildi. Ekuan ayrıca GK Industrial Design şirketinin de bir parçasıydı ki bu şirket Japonya’nın İkinci Dünya Savaşı’nın ertesinde küllerinden doğması için yapılan çalışmalarda ön planda yer alıyordu.
Tasarım efsanesi olarak bilinen Kenji Ekuan, çalışamalarını Japonya sınırları dışına da taşımıştı ki Compasso d’Oro (Altın Pusula) ödülüne ve Associazione per il Disegno Industriale (Endüstriyel Tasarım Derneği) tarafından verilen prestijli bir İtalyan tasarım ödülüne layık görülmüştü.