Yamaha YZF-R6, şüphesiz sınıfının en çok ilgi gören motosikletlerinden birisi. MotoGP şampiyonu bir teknoloji ile donatılmış bu etkileyici motosiklet, üstün sürüş ve yol tutuşu ile göz dolduruyor. “Uç Noktayı Yakalayın” sloganıyla anılan R6 hakkında son haberleri yazımızda bulabilirsiniz…
Spor motosikletlerin seneler boyunca
satışlarının düşük seyirlerde gitmesi, motosiklet üreticilerini bu konuda
harekete geçirmeye zorladı. Ve böylece bildiğiniz gibi supersport
motosikletlerde pazar, ciddi anlamda hareketlenmeye başladı. Yeni 2015 Yamaha
R1 bunun en iyi örneklerinden birisi. Fakat görünen o ki, sıvı soğutmalı, 4
zamanlı ve 4 silindirli R6 güncelleme konusunda henüz bu 1000cc lik güçlü
motosikletin peşinden gidemeyecek.
Yamaha, California Çevre Koruma Ajansı’na
bağlı olan California Hava Kaynakları Kurulu’na (California Air Research
Board-CARB) içlerinde R6’nın da bulunduğu 2016 ürün yelpazesi için bir
grup emisyon belgesi doldurdu. Bu da yeni renk grubu haricinde, gelecek seneki
motosikletin en azından California için aynı olacağını gösteriyor. Bu kurulun
misyonu California’daki hava kirliliğini azaltıcı önlemler alarak halkın
sağlığını korumak ve ayrıca bu kurula yapılan başvurular onaylanmadan hiçbir araç
satışı gerçekleşemiyor.
2016 senesinde şu anki mevcut R6’ya yeni
bir modelin katılması gibi hala ufakta olsa bir ihtimal var. 3 silindirlik
675cc söylentilerinin doğru olacağına inanılırsa, eski motosikletin de bu yeni
modelin yanı sıra satılması söz konusu olacaktır.
Ürün yelpazesindeki en eski
motosikleti hangisiyse, ona kadar yapılacak en ufak bir güncelleme için bile
Yamaha’nın 2017’ye kadar beklemesi gibi bir ihtimal de söz konusu olabilir.
Çünkü 1 Ocak 2017’den itibaren, Avrupa’daki bütün yeni motosikletlerin, Euro4
Emisyon Kanunları’nın gerekliliklerini karşılaması ve tüm yeni motosikletlerde ABS
olması gerekecek.
R6 herhangi bir talebi karşılamayacak
olursa, yapılacak olan bir güncelleme ya da tamamen yepyeni bir modelle yer
değiştirme durumu şu aşamada kaçınılmaz gibi görünüyor.
R3’ün nisan ayında İspanya’da
gerçekleşen lansmanında konuşan Yamaha Motor Avrupa Supersport Ürün Müdürü Leon
Oosterhof, çeşitli sebeplerden ötürü Yamaha’nın R1’e öncelik verdiğini belirtmişti.
Bunun ilk sebebi olarak ise 1000cc kullanan sürücü oranının 600cc kullanan
sürücü sayısından oldukça fazla olması ve bu yüzden 1000cc sürücülerinin
taleplerini karşılamanın daha mantıklı olduğunu da sözlerine eklemişti. R6 için
daha fazla neler yapılabilir diye uğraştıklarını ve ileride ne zaman ne
olacağını söyleyemediklerini fakat supersport segmentini de devamlı gözden
geçirdiklerini iletmişti. Bu durumda, her şeyi aynı anda yapamadıklarını, öncelik
koymak zorunda olduklarını belirten Oosterhof, sıralamanın R1/R1M/R3 (Türkiye’deki
R25) olduğunu ve sıradakinin ne olacağını hep birlikte göreceklerini sözlerine
eklemişti.
Bakalım Oosterhof’ın dedikleri gibi
Yamaha’yı ve tutkunlarını 2016’da hangi sürprizler bekliyor olacak?
Yamaha
YZF-R6 Teknik Detaylar
Motor
tipi
4-zamanlı, sıvı
soğutmalı, Öne eğimli paralel 4-silindir, DOHC, 4-subap
Motor
hacmi
599cc
Çap
x Strok
67,0 mm x 42,5 mm
Sıkıştırma
oranı
13,1 : 1
Maksimum
güç
91,0 kW (123,7PS)
@ 14.500 dev/dk.
Maksimum
tork
65,7 Nm (6,7
kg-m) @ 10.500 dev/dk.
Yağlama
Islak karter
Debriyaj
tipi
Islak, çoklu disk
yay
Yakıt
sistemi
Yakıt enjeksiyon
Ateşleme
sistemi
TCI (dijital)
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
Sıralı, 6 vites
Son
aktarım
Zincirli
Şasi
Şasi
Aluminyum
Deltabox şasi
Ön
süspansiyon
Upside-down
teleskopik çatal, Ø 41 mm
Ön
teker hareketi
115 mm
Kaster
Açısı
24º
Kaster
mesafesi
97 mm
Arka
süspansiyon
Salınım kolu,
(mafsallı), Ortadan tek amortisörlü
Arka
teker hareketi
120 mm
Ön
fren
Hidrolik çoklu
disk, Ø 310 mm
Arka
fren
Hidrolik tek
disk, Ø 220 mm
Ön
lastik
120/70 ZR17M/C
(58W)
Arka
lastik
180/55 ZR17M/C
(73W)
Boyutlar
Toplam
uzunluk
2.040 mm
Toplam
genişlik
705 mm
Toplam
yükseklik
1.095 mm
Sele
yüksekliği
850 mm
Tekerleklerarası
mesafe
1.375 mm
Minimum
yerden yükseklik
130 mm
Ağırlık
(dolu yağ ve yakıt tankı dahil)
189 kg
Yakıt
tankı kapasitesi
17 litre
Yağ
tankı kapasitesi
3,4 litre