Yamaha MWT-9 eğimli üç tekerlekli motosiklet konsepti, 2015 Tokyo Motor Show’u şereflendiren en zarif motosikletlerden birisi… Çoğu üç tekerlekli konsept, scooter modellerinin bir uzantısı olsa da MWT-9 ek bir ön teker ilaveli spor bir motosiklet…
Yamaha’nın
“Cornering Master” yani “Viraj Ustası” adı altındaki gelişim projesi ile bu üç
tekerlekli motosiklet, spor sürüş
deneyimini yeni bir kategoride geliştirmeyi hedeflemiş durumda. Halı hazırda Yamaha’nın, Intermot fuarında
ortaya çıkarmış olduğu 01-GEN bu alanda keşfe başlamışken, MWT-9 daha zorlu bir
üç tekerlekli spor sürüş görevini üzerine almış bulunuyor ve böylece daha iyi
viraj alma performansı sunma sözü veriyor. İçten monte edilmiş ön teleskopik
çatalları kullanan 01-GEN’in aksine yeni konsept, daha fazla yatış açısı
sağlayan dışarıdan monte edilmiş süspansiyon çatalları seçeneği sunuyor.2016 Yamaha Üç Tekerlekli MWT-9 Konsept
İlgili Foto / 28 Ekim 2015 | 19:51
Yeni
düzenlemenin, değişken yol zeminlerinde ve bir dizi sıkı viraj etrafında akıcı
bir sürüşü desteklediği iddia ediliyor. Aynı zamanda MWT-9’un, yakın gelecekte
üretilecek farklı versiyonları da bekleniyor. Ayrıca Yamaha’nın üç tekerlekli
konseptleri hakkındaki haberimizi de ilgili linkte bulabilirsiniz: http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/yamaha-dan-uc-tekerlekli-iki-yeni-konsept-1679
Üç
kelimesi, MWT-9 için kilit bir kelime; yol tutuşunu arttıran üç tekerlek,
motoru güçlendirmek için kullanılan üç silindir ve karşınızda MWT-9. Motorun
kalbinde Yamaha MT-09’un motoru kullanılmış olsa da MT-09’un 847cc sıralı üç
silindir motor gücü yerine 849cc 3 silindir ve sıvı soğutmalı bir motor ile güçlendirilmiş.
Fakat Yamaha, MWT-9’un tüm teknik özelliklerini henüz açıklamadı. Ama bu motor
gücüne bakılırsa, üç tekerlekli spor motosikletin, aynı spor bir motosiklete
benzer güçte olması gerektiği düşünülüyor.
Görsel olarak bakıldığında, her biri
fren diskli çift ön tekerlek ve tuhaf ön şeridi ile motosikletin spor karakteri
biraz kaçmış oluyor. Motosikletin arka kısmı ise çekici bir spor motosiklete
benziyor. Aslında MWT-9’a bakıp ta keşke ön tekerin biri olmasaydı dediğinizi duyar
gibiyiz, çünkü bakınca bir fazlalık hissi uyandırıyor. Ayrıca Yamaha konsepti,
arka tekeri yürütmek için geleneksel zincirli tahrik sistemi kullanmış.
2015 Tokyo Motor Show’dan gelecek yeni
haberleri, her zaman olduğu gibi sitemizde yayınlamaya devam edeceğiz…
Yorumlar
Loading…