Yazar: Ahmet TEZCAN
Yamaha’dan Burgman’a rakip olabilecek gayet güçlü bir scooter; 2015 SMAX.
Yamaha, kendi klasmanında Suzuki’ye rakip olacak yüksek performanslı bir motosiklet üretti. GSX-R’dan bahsetmiyoruz, Yamaha orta sınıf sport scooter segmentine 2015 SMAX ile giriyor! Smeks değil, essmaks olarak okunan bu model; Suzuki Burgman 200 ile aynı klasmanda olacak. Oldukça güçlü olan SMAX, ayrıca Burgman 200’den daha makul bir fiyata satışa sunulacak. Honda’nın yurtdışı pazarına göre 200 $ daha ucuz olan PCX150 karşılaştırmak da mümkün tabii.
ABD’nin birçok eyaletinde 400cc’nin altındaki bir scooter ile otoyola girmek yasa dışı bir olay olduğundan, Yamaha da bu boşluğu doldurmak adına üretmiş SMAX’i. Sıvı soğutmalı, enjeksiyonlu 4 valf 155cc bir motor taşıyan SMAX, Yamaha kaynağından edinilen bilgiye göre 140 km hıza ulaşabildiği için “küçük koca adam” olarak adlandırılmış. 7.5 litre yakıt deposuna sahip bu makine, 100 km’de 3.5 litre yakıt tüketiyor. Bunun yanı sıra Yamaha, SMAX’in sportif bir kullanıma sahip olacağına dair basını temin etmiş. 32 litrelik depolama haznesine rağmen SMAX, 148 kg ağırlığıyla 162 kg’lık Burgman 200’den daha hafif. SMAX’in bir eksiği ise Burgman’da bulunan ABS frenleme sistemi.
Honda PCX 150 ile karşılaştırıldığında, PCX 200 $ daha ucuz, 19 kg daha hafif, yakıt konusunda daha cimri, 110 km hıza ulaşabildiği için otoyola da uygun, 14 inch tekerleklere sahip. 13 inch tekerleklere sahip olan Yamaha SMAX ise, 32 litre ile daha fazla depolama kapasitesine, ön ve arka kısımda disk frenlere sahip. Her iki modelde de ABS sistemi bulunmuyor fakat Honda PCX’te CBS sistemi var ki yeni başlayanlar için gayet ideal.
Özetleyecek olursak; SMAX, Yamaha’nın ürettiği ilk spor scooterlardan biri, yani eksiklikleri olması gayet normal gibi gözüküyor. Eğer Yamaha hastalığınız varsa, SMAX geliştirilene kadar Honda PCX kullanmanızı önerebiliriz.
SMAX’in fiyatı ise yurtdışı pazarında 3,690$. Suzuki Burgman 200’den 1,300$ daha ucuz, PCX’ten 200$ daha pahalı.