Yazar: Ahmet Köseoğlu
Harley-Davidson’un spor serisi Sportster ailesinin en yarışçı modelini sizler için test ettik işte ilk izlenimlerimiz
Başta yarış motosikletleri olmak üzere farklı marka ve modelleri tercih eden motosiklet kullanıcılarına Harley-Davidson ismi daha çok tur gezilerinde kullanılan ve saatte 120–150 km/s hızı geçmeyen cruiser motosikletleri çağrıştırıyor. Fakat bilmedikleri şey tarihte ilk defa 1800’lü yıllardan 1900’lere geçilirken düzenlenmeye başlanan motosiklet yarışlarında kullanılan motosikletlerin çoğunun Harley-Davidson olduğudur: Yani Harley-Davidson = Yarış Motosikletlerinin Atası!
1907 model Harley-Davidson
Bu küçük anekdottan sonra günümüze dönecek olursak yeni Sportster XR1200X zamanımızın en yarışçı Harley-Davidson modeli olarak satışa çıktı. Firma motosikletin duyurusunu atalarının yarışçı genleri ile yoğrulmuş en son H-D tasarımı olarak lanse ediyor. Pist koşullarında mükemmelleştirildiği söylenen viraj ve frenaj kabiliyetini Avusturya’nın Salzburg kentinde sıradan bir dağ yolunda sizler için test ettik. İşte Harley-Davidson Sportster XR1200X:
Yüksek manevra kabiliyetine sahip XR1200X aynı zamanda en iyi fren performansına sahip Harley-Davidson modellerinden biri
Eski bir Harley-Davidson kullanıcısıysanız XR1200X’in koltuğuna oturduğunuzda kendi kendinize soracağınız ilk şey “yahu bunun ön ayaklıkları nerede?” olacaktır. XR’ın tıpkı bir yarış motosikleti ayarındaki sürücü ayaklıkları diğer H-D modellerinin arka yolcu pegleri ile aşağı-yukarı aynı konumda. XR sürücüsüne ilk kilometrelerde H-D motoru ve stiliyle donatılmış, Japon naked motosiklet şasili bir motor kullanıyormuş hissi veriyor. Hele birde Night Rod ya da Muscle’den yeni indiyseniz geniş ve alçak gidonlu XR1200X’in manevra kabiliyeti kendinizi havada rasgele fakat kontrollü olarak uçan bir “kızkaçıran” üzerinde hissetmenize yol açabilir. Zaten bu his supermoto ve naked tarz motosiklet kullanıcılarının en çok sevdiği şey: ani dönüşler,arkayı-önü kaydırmalar, ani ivmelenmeler ve yavaşlamalar. XR’ın daha 3.700 dev/dakikada 100 Nm tork ve 7.000 dev/dakikada 90 beygir güç sunan motoru, ABS destekli güçlü Nissin frenleri ve önde 120/70ZR18, arkada 180/55ZR17 abadındaki lastikleri sürücüsünün delilik boyutuna varabilecek her türlü fantezisini gerçekleştirmesine izin veriyor. “Evet, XR1200X’in koltuğunda siz de çok eğleneceksiniz…”
XR1200X ‘in lastik-jantları, ön jantın bir inç büyük olması dışında supersport yarış motosikletlerinin lastik-jant ebatları ile aynı (120/70ZR18, 180/55ZR17).
Tasarım
Önde küçük far, ince depo-kuyruk tasarımı, alüminyum alaşım depo kapağı, göstergeler, turuncu çizgili-3 kollu jantlar, 29.3° tam ayarlı ters ön çatal ve çift egzoz XR1200X’in sportif karakterini yansıtıyor. Özel mat siyah renkteki motor şanzıman ve egzozlar Harley-Davidson’un sert görünümünü destekliyor.
Testte yanımda bulunan Yunanlı meslektaşım Babis, XR1200X’in arka sele ve kuyruk tasarımını beğenmemişti. Fakat bu konuda bayanların fikrini almak daha doğru olacaktır çünkü Harley-Davidson kullananlara göre arka seleye ya bir bayan oturur ya da hiç kimse…
Motor
XR1200X’in hava soğutmalı, elektronik yakıt enjeksiyonlu (ESPFI), 1202 cc’lik Evolution™ motoru hızlı soğuyabilen ve devirlenebilen hafifletilmiş alüminyum piston kafaları ve silindirlere sahip. Dakikada 8.000 devir çevirebilen motor 3.700 dev/dakikada 100 Nm tork ve 7.000 dev/dakikada 90 beygir güç üretiyor. Motor ve şasi bağlantılarında yer alan kauçuklar, çift silindirli motor titreşiminin özellikle düşük devirlerde şasiye yansımasını minimuma indirgiyor. Orta ve üst devirlerde motor titreşimi yok denecek kadar az. Motorun düşük devirlerden itibaren ürettiği yüksek tork ara hızlanmalarda kendini hissettiriyor. Kaçıncı viteste olduğunuzun çok da önemi yok.
XR1200X’e Harley-Davidson’un en yarışçı modeli dedik. Zira firma Amerika’da AMA Pro Racing bünyesinde Vance & Hines XR1200 yarışlarını düzenliyor. Yani motosikletini daha güçlü ve daha yarışçı hale getirm ek isteyen XR1200X kullanıcılarının yapması gereken tek şey ellerini ceplerine atmak. Sırası gelmişken sportif karakteri ve sürüş tarzı ile Harley-Davidson’a bakışınızı tamamen değiştirebilecek Sportster XR1200X’in Türkiye fiyatı 17.850 Avro (2012 yılı sonrası üretimi sonlandırıldı!)
*Test pilotu: Ahmet Koseoglu Kask: Shoei XR-1000 Rogue, Mont: Revit GP Replika, Pantolon: Revit GT, Bot: TCX Competizione, Eldiven: Revit ST Pro
Teknik Özellikler
Motor : Downdraft Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) yakıt enjeksiyonlu ve elektronik kumandalı aktif emme sistemli, hava soğutmalı, çift silindirli Evolution™ motor
Hacim :1202 cc
Çap x Strok : 88.9 x 96.8 mm
Tork : 3.700 devir/dakikada 100 Nm
Güç : 7.000 devir/dakikada 90 Bg
Çatal Eğimi : 29,3
Yakıt Kapasitesi : 13.3 litre
Uzunluk : 2225 mm
Sele Yüksekliği : 795 mm
Kuru Ağırlık : 250 kg
Jantlar Ön-Arka :18″ Siyah, 3 kollu dökme
alüminyum – 17″ Siyah, 3 kollu dökme alüminyum,
Lastikler Ön-Arka: D209 120/70ZR18
D209 180/55ZR17
Egzoz Sistemi : 2-1-2 düz egzoz sistemi
Süspansiyon : Tam ayarlanabilen 43 mm ters büyük pistonlu ön çatal ve tam ayarlanabilir arka Showa® shock amortisör
Frenler : Önde çift arkada tek disk,
Nissin iki kaliperli yüzer ön frenler, ABS
Bilgi : www.bosphorusmotor.com
0212 356 53 53
Yorumlar
Loading…