1996 yılında kurulan Çınarlar Motor’un sahibi İsa Çınar ile firmasının geçmişi, bugünkü durumu ve gelecek planları üzerine sohbet ettik. 15 seneden bu yana Anlaş lastiklerinin bayiliğini de yapan Çınarlar Motor’un sahibi İsa Çınar’ın röportajı, aslında bir başarı öyküsü…
Motoron: Çınarlar Motor ne zaman ve nasıl kuruldu biraz anlatabilir misiniz?
İsa Çınar: Çınarlar Motorlu Araçlar 1996 yılında kuruldu. Kurulduğu günden bugüne kadar da müşteri sayısını arttırarak büyümeye devam ediyor. Türkiye’nin pek çok noktasında bulunan toplam 400 satış bayimiz var. Türkiye’de var olmadığımız bir il ya da ilçe yok diyebiliriz.
Mağazanızda ne tür ürünler var?
İ.Ç.: Motosiklet satışımız yok. Bizim öncelikli işimiz lastik ve yedek parça. Aklınıza gelebilecek her çeşit motor aksamları, lastik aksamları mevcut.
Yedek parça olarak satışını yapıyoruz. Elbette aksesuar satışımız da var. Kask, motor parçaları gibi. Ürünlerimizi yurt dışında ‘CTVR’ markası adı altında ürettiriyoruz. Bu marka altında kasktan tutun da motor silindir krankına kadar ithalatını ve satışını yapıyoruz. Kendi ithalatımız ve markamız altındaki bu ürünler, Türkiye’nin her yerinde bayilerimizde mevcut durumda.
Ne zamandan beri Anlaş bayiliği yapıyorsunuz?
İ.Ç.: 15 senedir Anlaş’ın bayiliğini yapıyoruz. Çokküçük seviyelerde başladık işe ama birliktebüyüdük diyebiliriz. Anlaş lastik alanında1 numara. Biz de inşallah lastik yanında yedek parça olarak da sektörde büyüme hedefindeyiz.
M.: Anlaş’ın Wintergrip, Caprax gibi özel üretim lastiklerinin satışı nasıl gidiyor?
İ.Ç.: Gayet iyi ve hızlı bir şekilde satılıyor. Bu lastikleri üretmekle Anlaş’ın çok iyi bir atılım yapmış olduğunu düşünüyoruz.
M.: Bu lastikleri tanıtmak amacıyla bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyor musunuz?
İ.Ç.: Biz yapmadık ama Anlaş yapıyor. Bu bağlamda Anlaş’ı takip etmeye çalışıyoruz. Lastik anlamında Anlaş’ın çizdiği yolda gitmeyi tercih ediyoruz.
M.: İstanbul’da kış sezonu bayiniz açısından nasıl geçiyor?
İ.Ç.: Kış sezonu yaz sezonuna göre ölü bir sezon ama Anlaş’ın Wintergrip lastiği kış sezonunda dahi sürücüler tarafından ilgi görüyor. Yaz sezonuna göre kışın düşen satışlar bu şekilde dengeleniyor. Onun dışında kışlık montlar ve kask satışları da iyi gidiyor diyebiliriz. Bot satışları, yağ, ampul gibi ürünler de kışın daha çok satılanlar arasında. Bu anlamda işlerimizin iyi gittiğini söyleyebiliriz.
M.: Sektöre dair ne gibi problemler yaşıyorsunuz?
İ.Ç.: En büyük sıkıntımız motosikletlerin toplanması. Kasksızlıktan veya ehliyetsizlikten bizim satış yapacağımız dönemde motosikletler piyasadan çekiliyor. Bunun dışında yedek parça ve diğer ürünler sıkıntı yaşamıyoruz, çünkü oturmuş bir müşteri kitlemiz var.
M.: Bu dediklerinizden bir çıkarım yapmak gerekirse bu tür sorunlar Türkiye’deki motosiklet sürücüsünüz bilinçsizliğine de işaret ediyor.
İ.Ç.: Evet, bu çıkarım da doğru ama bir vatandaş ehliyet almakta dahi sıkıntı çekiyor. Ehliyet sahibi olmak neredeyse bir yılı buluyor. Motosiklet sürücüsü de bununla uğraşmıyor, motora ehliyetsiz biniyor. Bunun sonucunda da motosikletini kaybediyor. Bu elbette bizim için de bir kayıp haline dönüşüyor.
M.: Son olarak eklemek istediklerinizi soralım.
İ.Ç.: İşe ilk başladığımızda 4 personelimiz vardı, şu an ise 15 kişilik bir ekibimiz var. Amacımız daha iyiye gitmek, bayii ağımızı genişletmek ve sistemli bir şekilde büyümek. Son olarak Motor-on Dergisi’ne ve okuyucularına teşekkür ederiz.?
Yorumlar
Loading…