BMW R18, BMW Motorrad’ın kruvazör segmentinde olmak istediği bir sır değil. Büyük hacimli 1.802cc’lik BMW boksör motoruna fotoğraflar ve konsept çizimler, internette bir süredir dolaşıyordu. Şimdi BMW resmen bugüne kadarki en büyük ve en güçlü boksör modelini açıkladı.
BMW, R18’in ikonik R5’ten görsel ve teknik olarak ödünç aldığını ve odak noktası olarak en yeni boksörü ile R5’in temellerine odaklandığını söylüyor. Görsel olarak, gözyaşı tankı, geleneksel teleskopik çatal ve arka süspansiyonun sert görünümü R5’e büyük ölçüde bağlıdır. BMW’nin klasik bir stili modern teknolojiyle birleştirerek “büyüleyici bir genel konsept — duygusal olduğu kadar etkili bir sürüş deneyimi sunan” bir motosiklet.
1,802cc’lik boksör motor her zaman 150 Nm’den fazla tork sunuyor BMW R18
Yeni BMW R18’in en önemli özelliği, yeni geliştirilen 2 silindirli, “Big Boxer” adı verilen boxer motoru. Motorun etkileyici görünümü ve teknolojisi, BMW Motorrad 1923’te üretime başladığından beri ilham verici bir sürüş deneyimi sunan geleneksel hava soğutmalı boxer motorlarının devamı niteliğinde. Bir motosiklet serisinde şimdiye kadar kullanılan en yüksek güçle bu 2 silindirli boxer motor, 1.802 cc hacme sahip. Azami çıkış gücü 4.750 dev/dak’da 91 bg (67 kW) olan model, 2.000 ile 4.000 dev/dak arasında her zaman 150 Nm’den fazla tork sunuyor. Bu saf çekiş gücüne güçlü ve gür bir ses eşlik ediyor.
Yeni R18’de süspansiyonun en önemli parçası, çift döngülü çelik borulu şasi. Şasinin tasarımı, BMW Motorrad’ın uzun süredir devam eden bu tipteki şasi geleneğini sürdürüyor. Titizlikle tasarlanan detaylar, çelik borular ile dökme veya dövme parçalar arasında kaynaklanmış bağlantılar gibi belirgin olmayan özelliklerde de kendini gösteriyor. Efsanevi BMW R 5’te olduğu gibi, benzer bir spor tasarıma sahip olan arka salıncak, arka aks şanzımanını cıvatalı bağlantılar aracılığıyla özgün bir tasarımla çevreliyor.
Yeni BMW R 18’de süspansiyon elemanlarında bilinçli olarak elektronik ayar seçenekleri kullanılmadı.
Bunun yerine kullanılan teleskopik çatal ve harekete bağlı sönümleme-ayarlanabilir yay ön yükü özellikli, doğrudan monte edilmiş merkezi süspansiyon bağlantısı, üstün tekerlek kontrolü ve cazip süspansiyon konforu sağlıyor. Efsanevi BMW R 5’te olduğu gibi teleskopik çatalın tüpleri, çatal manşonun içine yerleştirildi. Çatal borunun çapı 49 mm, süspansiyon mesafesi ise önde 120 mm ve arkada 90 mm. Yeni BMW R 18 fren sistemi, dört pistonlu sabit kaliperler ile birlikte öndeki çift diskli fren ve arkadaki tek diskli frenden oluşuyor. Wire spoke jantları şık bir görünüm sağlıyor.
Yeni BMW R18’de teknolojik destekler sunuluyor
Yeni R 18 ayrıca bireysel sürücü tercihlerine uyum sağlayacak şekilde bu segmentte alışılmışın dışında “Rain”, “Roll” ve “Rock” olmak üzere üç standart sürüş modu sunuyor. Standart kaplama üst düzey sürüş güvenliği sağlayan devre dışı bırakılabilir ASC’yi (Anti-Patinaj Sistemi) de içeriyor. Buna ek olarak, Yeni R 18 standart olarak sunulan motor sürükleme torku kontrolü (MSR) ile donatıldı. Diğer seçeneklerin yanı sıra, geri vites asistanı rahat manevra yapmayı sağlarken, Yokuşta Kalkış Kontrolü fonksiyonu yokuşta kalkışları kolaylaştırıyor.
Eski BMW R5 ve Yeni BMW R18 Tasarımları
Ağırlıklı olarak BMW R 5 gibi klasiklerden etkilenen birçok detayda sade tasarımın korunduğu R 18, geçmiş zamanların simge haline gelmiş tasarımını ustalıkla günümüze taşıyor. Çift döngülü şasi, damla şekilli yakıt deposu, açık tahrik mili ve ince çizgili gövde rengi (fabrika teslim seçeneği) gibi fonksiyonel ve stil sahibi öğelerin 1936 yılına ait efsanevi boxer’ı hatırlatması tesadüf değil. R 18’in klasik kaporta özellikleri özgün bir klasiğe yakışır şekilde metalden yapıldı. Süspansiyon da benzer şekilde efsanevi R5 modelini hatırlatıyor. Çift taraflı salıncak ve dirsekli süspansiyon bağlantısı ile birlikte, R5’in sert şasi konsepti görsel açıdan modern çağa mükemmel şekilde uyum sağlıyor.
Eski BMW R5’ler ile ilgiliyorsanız “80 Yıllık Efsane BMW R5’in Yeni Yüzü R5 Hommage” yazımızı okumanızı öneririz.
Rengi ve krom yapısıyla ayrıcalıklı görünüme sahip BMW R18 First Edition.
Dünya çapında özel R 18 First Edition modeli olarak ve belirli pazarlarda standart model olarak piyasaya sunulacak. R 18’in tasarımı, klasik siyah kaplamalı ayrıcalıklı donanım özelliklerini beyaz ince çizgili gövde rengi ile bir araya getiriyor. Öne çıkan diğer özellikler arasında çok sayıda krom yüzey, koltuk arması ve yan kapaklardaki “First Edition” krom toka yer alıyor
Kişiselleştirilebilir tasarım özellikleri.
Yeni R 18, neredeyse diğer tüm motosikletlerden çok daha kolay dönüştürülebilen bir tasarım sunuyor. Temel motosiklet düzeninin ilk tasarım aşamalarında bile bu tasarıma odaklanıldı. Bu sayede model, kolayca çıkarılabilen arka şasi ve sökülmesi kolay renkli parça seti ile donatıldı. Fren, debriyaj ve kablo demetinin hidrolik hatları için titizlikle tasarlanmış bağlantı noktaları, bununla uyumlu hidrolik hatlar ve kablo demetleriyle birlikte yüksek veya alçak gidonların kolayca takılmasını sağlıyor.
Ayrıca, görünür supap kapakları (silindir kafası kapakları) ve kayış kapağı (motor muhafazası kapağı), yağ haznesinin dışına yerleştirilecek şekilde tasarlandı. Bu sayede bu öğeler kolaylıkla değiştirilebiliyor.
Roland Sands tasarım koleksiyonları.
BMW Motorrad donanım yelpazesi, R18’i kişisel zevkinize ve tercihlerinize göre uyarlayabileceğiniz maksimum kişiselleştirme seçenekleri sunuyor. Orijinal BMW Motorrad Aksesuarları programında sunulan geniş parça seçenekleriyle R 18’in karakterini önemli ölçüde değiştiren kişiselleştirme olanağı da mevcut. Yeni R18’in piyasaya sunumu için ayrıca Roland Sands Design ile işbirliği içinde oluşturulan “Makinede işlenmiş” ve “2 Tonlu Siyah” isimli iki farklı frezelenmiş alüminyum parça tasarım koleksiyonu sunulacak.
BMW R18’in fiyatları henüz açıklanmadı. Güncel fiyatlara BMW Motorrad Türkiye sitesinden takip edebilirsiniz.
Yorumlar
Loading…