Yeni R18’de süspansiyonun en önemli parçası, çift döngülü çelik borulu şasi. Şasinin tasarımı, BMW Motorrad’ın uzun süredir devam eden bu tipteki şasi geleneğini sürdürüyor. Titizlikle tasarlanan detaylar, çelik borular ile dökme veya dövme parçalar arasında kaynaklanmış bağlantılar gibi belirgin olmayan özelliklerde de kendini gösteriyor. Efsanevi BMW R 5’te olduğu gibi, benzer bir spor tasarıma sahip olan arka salıncak, arka aks şanzımanını cıvatalı bağlantılar aracılığıyla özgün bir tasarımla çevreliyor.
Yeni BMW R 18’de süspansiyon elemanlarında bilinçli olarak elektronik ayar seçenekleri kullanılmadı.
Bunun yerine kullanılan teleskopik çatal ve harekete bağlı sönümleme-ayarlanabilir yay ön yükü özellikli, doğrudan monte edilmiş merkezi süspansiyon bağlantısı, üstün tekerlek kontrolü ve cazip süspansiyon konforu sağlıyor. Efsanevi BMW R 5’te olduğu gibi teleskopik çatalın tüpleri, çatal manşonun içine yerleştirildi. Çatal borunun çapı 49 mm, süspansiyon mesafesi ise önde 120 mm ve arkada 90 mm. Yeni BMW R 18 fren sistemi, dört pistonlu sabit kaliperler ile birlikte öndeki çift diskli fren ve arkadaki tek diskli frenden oluşuyor. Wire spoke jantları şık bir görünüm sağlıyor.