Menu
in

Yeni Ducati Diavel Kameralara Yakalandı!

Yazar: Ahmet TEZCAN

Ducati, cruiser satışlarını ele geçirmek için Diavel üzerinde büyük değişikliklere gidiyor! İşte detaylar…

Ducati’nin balistik Diavel’i, muadilleri ile asla uyuşmayan bir cruiser. Diavel, çok güçlü ve kolay kontrol edilebilen bir motosiklet ve ayakları uzatarak sürülen hedonistik super-naked sektörü motosikletlerine çok şey borçlu.

Bu niteliklerden bazıları değişecek gibi.  Diavel’in bu yeni enkarnasyonu mevcut modelden daha becerikli ve önemli ölçüde hızlı olacak fakat daha az şaşırtıcı olmayacak. Ayrıca Ducati’nin bu yeni modeli cruiser segmentinde daha derin bir yere konumlandığı da açıkça görülüyor.

Diavel’deki değişikliklere bakacak olursak ön kısımda, motorda, grenajda değişiklikler mevcut. Bunun yanı sıra şasi yenilenmiş ve en şaşırtıcısı da aktarma organlarında da değişikliklere gidilmiş.

Görünüşe göre yeni model, doğrudan Harley Davidson’ın V-Rod ailesinin üyeleri olan Night Rod ve Muscle modellerinin görünümlerini amaçlıyor ve bunun yanında tabii ki Ducati’nin kuvvetli performansına odaklanıyor.

Görsel açıdan en açık görülen değişiklik motosikletin sağ tarafında egzoz başlıklarının olmaması. Burada daha önce iki büyük kıvrımlı egzoz bulunuyordu. Bu aşırılık, daha önce motorun etrafında bulunan şasinin eksik olması ile daha da şiddetlenmiş durumda. Neredeyse kuşkusuz denebilecek bir başka değişiklik ise Diavel’in 1198cc’lik Desmodromic Variable Timing (DVT) motorunun, 2015 model Multistrada 1200’den ödünç alınmış bir teknoloji ile güncellenmiş bir versiyonu. İşlenmiş silindir kafaları ayrıca L-İkiz motoru görsel bir nitelik haline getirmiş. Kesilmiş Monster-varî ön şasi, görünüşün büyük bölümünü oluşturmak için kullanışlı bir boşluk oluşturuyor. Radyatörün yeniden konumlandırılması, yan haznelerin olmaması ve daha küçük bir far, motosikletin ön kısmındaki cüssesini azaltmış. Ayrıca yeni yakıt tankı daha düz ve daha geleneksel bir şekle sahip.

Yeni modelde mevcut modelden 18 inç ya da daha ileride bulunan ve bir zamanlar egzozlarının bulunduğu kısmına gelelim şimdi. Yeni Diavel’de gidon daha alçak ve sürücüye daha yakın bir şekilde konumlandırılmış. Bunun yanı sıra selenin de pozisyonu daha aşağıya alınmış. Maşaya gelecek olursak tamamen yeni trellis tarzı döküm bir maşa bulunuyor. Ayrıca bu kısımda kayışlı nihai tahriğin girişi bulunuyor.

Cevap bırakın